Najextrémnejšie súčasné G-čko sa dočkalo ďalšej tuningovej úpravy.
To, že Brabus zďaleka nezaháľa, potvrdzuje aj jeho nedávny počin, ktorý predstavuje najrýchlejší 4-miestny kabriolet na svete, teda dôkladne upravený model Mercedes-AMG S 63 Cabriolet. Okrem toho však nemecký tuner nezabúda ani na iné vozidlá zo Stuttgartu, čoho jasným príkladom je najnovšie vyhotovenie úpravy Brabus 500 v prípade nekompromisného G 500 4x4². Jej podstatu sme si už síce predstavili dávnejšie, teda v dobe, kedy sme spoznali prvú úpravu tohto kúska, tentokrát si však pozornosť zaslúži opäť. Gro jej úprav totiž nájdeme v interiéri, kde posádku doslova zaplaví krikľavo modrá farba. Tú nájdeme prakticky všade, či už na palubnej doske, výplni dverí či samotných, statočne prešívaných sedadlách. Vskutku kontroverznému interiéru následne nechýbajú ani karbónové vlákna, práve naopak, svoje miesto si našli v stredovom tuneli, ale i ako dodatočný dekór v rámci obloženia dverí. Samozrejme, úpravy sa odohrali aj pod kapotou - 4-litrovému agregátu V8 biturbo poskočil výkon z pôvodných 310 kW / 422 koní na nemalých 368 kW / 500 koní a krútiaci moment na statočných 710 N.m. Vylepšenie má na svedomí kit Brabus B40 - 500 PowerXtra, vo všeobecnosti ide ale len rekalibráciu elektronického ovládania plniaceho tlaku a premapované správanie motora a prevodovky. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá tejto terénnej beštii 6,9 sekundy, pričom maximálna rýchlosť je kvôli bezpečnosti elektronicky obmedzená na 210 km/h.
Exteriérovo sa brabusácka špecialitka od tej "štandardnej" verzie v podstate veľmi neodlišuje, respektíve, zmeny sa nesú v obdobnom až totožnom duchu, ako tomu je v prípade všetkých ostatných G-čiek od Brabusu, ktorých je mimochodom už viac než dosť. Keďže už v základe je ikonická krabička značne zdvihnutá a hlavne rozšírená, dodatočný nárast centimetrov do šírky nebol potrebný. Už niekoľko rokov dobre známy predný nárazník opäť dostal spodný splitter doplnený o prídavné LED-diódy. Nad ním sa nachádza pozmenená maska chladiča so zdvojeným B-čkom a zatmavenými svetlometmi, ktoré disponujú vlastnými xenónmi od Brabusu. Po stranách evidujeme naďalej výsuvné "schodíky" uľahčujúce nastupovanie a vystupovanie do kabíny a tradičné dve rúry pred zadnou nápravou, ktoré ukončujú výfukové potrubie. Vzadu došlo k úplnej výmene nárazníka, ani tento kúsok bodykitu nie je pre nás ale ničím novým, veď sa ním pýši každá obdobne upravená G-klasa. Verzia 4x4² je postavená na 22'' kolesách, samotné disky však zmenili odtieň, aby zapadli do all black exteriérového kabátu, ktorý mimochodom dopĺňajú výhradne karbónové komponenty. K nim patrí, okrem vyššie spomenutých prvokov, aj nová karbónová kapota, kryty svetiel, masky a spätných zrkadiel, ale aj strešný spojler a viacero dodatočných detailov. Cenovo sme na úrovni 226-tisíc € za samotné G-čko, k čomu si treba pripočítať čiastku za dodatočné úpravy a montáž, čim sa teda vo finále približujeme až k hranici 300-tisíc €.