Niekoľko rokov avizované SUV značky s trojzubcom v maske bude debutovať už o dva týždne v Ženeve.
Už sme si odstupom času chtiac či nechtiac zvykli, že posledné roky i tie najtradičnejšie športové automobilky prichádzajú na trh s modelmi, ktoré by sme od nich nikdy nečakali, no kvôli svojej existencii a snahe o zvýšenie produkcie sa do portfólia začlenili. Jedným z jasných príkladov je Maserati, ktoré už minulý rok hovorilo o snahe zvýšiť výrobu na 100-tisíc vozidiel ročne, no doposiaľ čísla nehovoria ani o štvrtine tohto ambiciózneho plánu. Práve preto už skutočne dlho vieme o tom, že talianska automobilka chystá svoje vôbec prvé SUV, ktoré bude pilotným modelom pri zvyšovaní produkcie. Čakanie sa po niekoľkých rokoch skočí na autosalóne v Ženeve, kde Maserati konečne predstaví nový model Levante. Jeho podobu spoznávame nakoniec ešte krátko predtým, a to prostredníctvom oficiálnych fotografií, ktoré novinku odhaľujú v plnej kráse. Teda, to či je je pekné, nechám na vás, najkrajším a zároveň najexkluzívnejším modelom značky však rozhodne nie je.
Po modeli Ghibli tak spoznávame druhý "masovejší" model, ktorý ma na jednej strane zaručiť zvýšenie produkcie, zároveň však znižuje exkluzívnosť značky. Samotný dizajn sa nesie v duchu talianskych automobilov a štýlu značky. Stredne veľké SUV dostalo agresívne exteriérové krivky, tradičnú rozmernú masku, na ktorú sú napojené do strán pretiahnuté úzke svetlomety. Z profilu sa Levante ponáša svojou siluetou na viacero SUV-čiek neprémiových značiek a nie je tomu inak ani vzadu. Zadok je síce opäť vcelku svojský, človek sa však nevyhne pocitu, že ide o mix viacerých vozidiel. Samozrejme, nechýba štvorica koncoviek výfukov. Náhľadom do interiéru zatiaľ nedisponujeme, vieme však, že pod kapotou by sa časom malo objaviť až 6 motorov. Benzínové jednotky rátajú s výkonovým spektrom od 257 kW / 350 k až po 412 kW / 560 koní, naopak dieselové od 184 kW / 250 k až po 250 kW / 340 koní. Najvýkonnejšia verzia z nich dokáže akcelerovať na stovku len za 5,2 sekundy, zatiaľ čo jej maximálna rýchlosť bude 264 km/h. Do ponuky sa neskôr začlení aj plug-in hybridné ústrojenstvo. Štandardne je Levante vybavené adaptívnym podvozkom, o sprevodovanie sa stará 8-stupňová automatická prevodovka ZF, ktorá posiela v prípade pohonu Q4 silu na všetky štyri kolesá. Podrobnejšie informácie sa dozvieme v Ženeve.