Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
🥳 Vyhraj dovolenku v Ománe vďaka predplatnému Refresher+ 🌴
8. júla 2015 o 19:04
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Mercedes odhaľuje tromfy chystanej triedy E. Po vzore S-ka sa pripravte na technologický boom!

TECH MERCEDES-BENZ TRIEDA S
Uložiť Uložené

Nemecká prémiová automobilka začína oficiálnou cestou promovať svoj chystaný model vyššej strednej triedy.

To, že Mercedes-Benz pilne pracuje na novej generácii triedy E nie je žiadnym tajomstvom, veď okrem toho, že to naznačuje končiaci sa generačný cyklus súčasného modelu, o tom hovorí aj fakt, že internet je zaplavený špionážnymi fotografiami nového zástupcu vyššej strednej triedy zo Stuttgartu. Ako sme sa odstupom času dozvedeli, svetová premiéra je naplánovaná na budúcoročný autosalón v Detroite, no už teraz si vieme vďaka zachyteným fotografiám z testovania spraviť ako-taký obraz o tom, ako bude novinka vyzerať. I keď sú jednotlivé testovacie exempláre chránené tradičnou kamuflážou, je zrejmé, že nové E-čko sa decentne zaoblí a exteriérovo sa zjednotí so súčasným jazykom značky, a teda nielen dizajnovo zapadne medzi triedy C a S. Ďalšie fotky odhaľujú, že pred vodiča sa nasťahuje po vzore S-ka dvojica rozmerných displejov, čím môžeme technologický náskok očakávať už aj v tejto triede.

Mercedes odhaľuje tromfy chystanej triedy E. Po vzore S-ka sa pripravte na technologický boom!
Mercedes odhaľuje tromfy chystanej triedy E. Po vzore S-ka sa pripravte na technologický boom!


No a najnovšie nám o jednej z najväčších noviniek nasledujúceho obdobia hovorí samotná automobilka, keďže v uplynulých hodinách nás sama informuje o hŕstke vychytávok, ktoré dokonca nenájdeme ani v technologicky prešpikovanej triede S. Približne pol roka pred oficiálnym predstavením nástupcu jedného z modelov s najdlhšou históriou v značke sme tak svedkami predpremiéry, ktorá naznačuje, že v Mercedese uchopia latku a značne ju posunú vyššie. Ich prioritou je výraznou mierou znížiť nehodovosť a zároveň vybudovať základný stavebný kameň pre autonómne riadenie. Tak napríklad:

Parkovanie na diaľku mobilným telefónom (Remote Parking Pilot)

Určite to poznáte, keď na čoraz viac prepchatých parkovacích miestách je problém nájsť miesto, do ktorého sa s autom zmestíte a zároveň z neho bez problémov vystúpite. Nielen tento sled udalostí ma po novom nahradiť parkovací asistent, ktorý po aktivácii začne komunikovať s aplikáciou v smartfóne. Vďaka nemu môžete z naštartovaného vozidla vystúpiť a vo vzdialenosti až do troch metrov jednoduchým pohybom prstov na displeji mobilného telefónu nové E-čko zaparkovať. Rovnaký proces je možné vykonať aj opačne, a teda len za použitia telefónu s ľahkosťou vášho tátoša vyparkovať. Samozrejme, všetko sa udeje za prítomnosti systémov a kamier, ktoré monitorujú okolie, reagujú na prekážky a dokonca, v prípade, ak vyhodnotia úzky priestor, automatický sklopia vonkajšie spätné zrkadlá.

Mercedes odhaľuje tromfy chystanej triedy E. Po vzore S-ka sa pripravte na technologický boom!

Odomykanie/zamykanie vozidla mobilným telefónom (Digital Car Key)

Pokiaľ vám vo vačku tróni jedno z novších mobilných zariadení s funkciu bezdrôtovej komunikácie NFC, so svojím smartfónom budete môcť okrem parkovania Mercedes aj bezpečne zamknúť či odomknúť. Stačí ak vopred spárovanému zariadeniu jednoduchým dotykom obrazovky dáte na to povel.

Mercedes odhaľuje tromfy chystanej triedy E. Po vzore S-ka sa pripravte na technologický boom!

Inteligentné full-LED svetlomety (Multibeam LED)

Chytré ledky sú doménou najnovších medveďov už dlhšie, po novom však zašli technici ešte ďalej. V dobe, keď sa už konkurencia blázni po laserových jednotkách, majú v Stuttgarte jasno, keďže ako už neraz prehlásili, ich LED-diódy dokážu ponúknuť porovnateľné ak nie lepšie vlastnosti, a preto im ostanú verní. Chystaná trieda E dostane predné svetla tvorené 84 diódami, ktoré budú pracovať prakticky bez akéhokoľvek úkonu vodiča - prisvedcovanie, natáčanie, inteligentné zapínanie/vypínanie a tlmenie/vyrezávanie diaľkových svetiel bude samozrejmosťou, navyše, chýbať nebude úvodné sfarbenie svetelnej "trubice" do modra, ktoré sa ukázalo už v novej triede C ako veľmi milý detail napovedajúci, v akých vodách sa nachádzate. LED-kami budú osadené aj koncové svetlá, pričom po vzore S-class bude ich intenzita svietenia upravovaná od okolností (napr pri státi na semaforoch nevypálite oči vodičom za vami).

Mercedes odhaľuje tromfy chystanej triedy E. Po vzore S-ka sa pripravte na technologický boom!
Mercedes odhaľuje tromfy chystanej triedy E. Po vzore S-ka sa pripravte na technologický boom!

Ochrana chodcov (Active Braking Assist)

Ak si spomínate, práve nemecký Mercedes-Benz bol jedným z prvých (hlavne úspešných), ktorí do automobilov zaviedli systémy na detekciu prekážky a chodcov, respektíve na ich následnú ochranu. Ani v novej triede E táto funkcionalita chýbať nebude, jej efektivita ale nadobudne ďalší rozmer. Pokiaľ nejde vyslovene o samočinné núdzové brzdenie pred prekážkou, ale o situáciu, keď vodič zaregistruje v rýchlosti chodca a zaháji vyhýbací manéver, v tom momente zasiahne aj systém, čím dokáže ovplyvniť správanie a odozvu vozidla za účelom eliminovania nárazu s chodcom, ale i s okolitými prekážkami. Doslova sa tak snaží správe skorigovať a naviesť vozidlo. Samozrejme, ide o pomocnú funkciu, ktorá len uľahčuje či zmierňuje následky a nie akéhosi autopilota.

Mercedes odhaľuje tromfy chystanej triedy E. Po vzore S-ka sa pripravte na technologický boom!

Zdokonalený adaptívny tempomat (Distronic Plus)

Aj adaptívny tempomat dostal do vienka viaceré vylepšenia. Po vzore väčšej limuzíny tak dokáže na základe senzorov, radarov (senzorov) a kamier prakticky bez zásahu vodiča plachtiť vo svojom jazdnom pruhu bez ohrozenia posádky či iných účastníkov premávky. V prípade kolóny si tempomat sám reguluje, i na základe rýchlostných obmedzení prečítaných kamerami, rýchlosť a dodržuje bezpečný odstup za vozidlom, na ktorom je doslova napojené ako vozeň za rušňom. Do rýchlosti 70 km/h by tak nemalo dôjsť k nehode. Čerešničkou na torte je skutočnosť, že celé toto autonómne správanie funguje aj bez toho, aby boli na ceste vodiace čiary, čo je zásadný rozdiel od zvyšku obdobných technológií tohto druhu v súčasných automobiloch.

Mercedes odhaľuje tromfy chystanej triedy E. Po vzore S-ka sa pripravte na technologický boom!

Komunikácia s ostatnými vozidlami (Car-to-X)

Úplnou novinkou bude systém Car-to-X spolupracujúci s centrálnym serverom, ktorý dostáva a následne "vysiela" informácie o dopravných podmienkach a obmedzeniach v okolí. Pokiaľ teda vaše E-čko natrafí na haváriu či nedajbože dostane šmyk kvôli nevhodným podmienkam na ceste, do dvoch sekúnd o tejto skutočnosti a danom nebezpečenstve systém pošle echo všetkých vozidlám vybaveným touto technológiou. Automobilka dodáva, že k zneužitiu osobných údajov nedôjde, nakoľko hneď po odoslaní potrebných informácií automaticky maže všetky osobné údaje spojené s vozidlom.

Mercedes odhaľuje tromfy chystanej triedy E. Po vzore S-ka sa pripravte na technologický boom!

V skratke treba spomenúť i systém Pre-Safe Impulse Side, ktorý okamžite pri bočnom náraze posunie dvojicu predných sedadiel za B-stĺpik, čím výraznou mierou ochráni prednú posádku. V neposlednom rade interiér počíta s technológiou Pre-Safe Sound, ktorá má za cieľom ochrániť sluch pasažierov. Neraz sa totiž pri nehodách stáva, že viaceré okolité reakcie sprevádzajú extrémne hlasné zvuky. Predchádzať tomu má krátky signál, ktorý vodiča jednak v sklonku sekundy upozorní a následne pripraví sluch na náraz, čím dôjde k jeho (čiastočnej) ochrane. Na záver dodám, že nová trieda E príde v úvode ako sedan a kombi, následne spoznáme i verzie kupé a kabriolet, no a vôbec ako prvýkrát sa môžeme odstupom času tešiť i na outdoorovú verziu v štýle A6 Allroad.

Domov
Zdieľať
Diskusia