Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Piatok 15. 11. 2019 meniny má Leopold

hľadaj na refresheri

Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Odporúčame zapnúť browser notifikácie, ak budeš prihlásený na Refresher s týmto zariadením.
Tech - Autá
11
Martin Mičuda
8. júl 2015, 19:04

Mercedes odhaľuje tromfy chystanej triedy E. Po vzore S-ka sa pripravte na technologický boom!

Nemecká prémiová automobilka začína oficiálnou cestou promovať svoj chystaný model vyššej strednej triedy.

Martin Mičuda
8. júl 2015, 19:04
Mercedes odhaľuje tromfy chystanej triedy E. Po vzore S-ka sa pripravte na technologický boom!
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
11
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

To, že Mercedes-Benz pilne pracuje na novej generácii triedy E nie je žiadnym tajomstvom, veď okrem toho, že to naznačuje končiaci sa generačný cyklus súčasného modelu, o tom hovorí aj fakt, že internet je zaplavený špionážnymi fotografiami nového zástupcu vyššej strednej triedy zo Stuttgartu. Ako sme sa odstupom času dozvedeli, svetová premiéra je naplánovaná na budúcoročný autosalón v Detroite, no už teraz si vieme vďaka zachyteným fotografiám z testovania spraviť ako-taký obraz o tom, ako bude novinka vyzerať. I keď sú jednotlivé testovacie exempláre chránené tradičnou kamuflážou, je zrejmé, že nové E-čko sa decentne zaoblí a exteriérovo sa zjednotí so súčasným jazykom značky, a teda nielen dizajnovo zapadne medzi triedy C a S. Ďalšie fotky odhaľujú, že pred vodiča sa nasťahuje po vzore S-ka dvojica rozmerných displejov, čím môžeme technologický náskok očakávať už aj v tejto triede.

 

Mercedes odhaľuje tromfy chystanej triedy E. Po vzore S-ka sa pripravte na technologický boom!

Mercedes odhaľuje tromfy chystanej triedy E. Po vzore S-ka sa pripravte na technologický boom!


No a najnovšie nám o jednej z najväčších noviniek nasledujúceho obdobia hovorí samotná automobilka, keďže v uplynulých hodinách nás sama informuje o hŕstke vychytávok, ktoré dokonca nenájdeme ani v technologicky prešpikovanej triede S. Približne pol roka pred oficiálnym predstavením nástupcu jedného z modelov s najdlhšou históriou v značke sme tak svedkami predpremiéry, ktorá naznačuje, že v Mercedese uchopia latku a značne ju posunú vyššie. Ich prioritou je výraznou mierou znížiť nehodovosť a zároveň vybudovať základný stavebný kameň pre autonómne riadenie. Tak napríklad:

 

Parkovanie na diaľku mobilným telefónom (Remote Parking Pilot)

Určite to poznáte, keď na čoraz viac prepchatých parkovacích miestách je problém nájsť miesto, do ktorého sa s autom zmestíte a zároveň z neho bez problémov vystúpite. Nielen tento sled udalostí ma po novom nahradiť parkovací asistent, ktorý po aktivácii začne komunikovať s aplikáciou v smartfóne. Vďaka nemu môžete z naštartovaného vozidla vystúpiť a vo vzdialenosti až do troch metrov jednoduchým pohybom prstov na displeji mobilného telefónu nové E-čko zaparkovať. Rovnaký proces je možné vykonať aj opačne, a teda len za použitia telefónu s ľahkosťou vášho tátoša vyparkovať. Samozrejme, všetko sa udeje za prítomnosti systémov a kamier, ktoré monitorujú okolie, reagujú na prekážky a dokonca, v prípade, ak vyhodnotia úzky priestor, automatický sklopia vonkajšie spätné zrkadlá.

Mercedes odhaľuje tromfy chystanej triedy E. Po vzore S-ka sa pripravte na technologický boom!

 

 

Odomykanie/zamykanie vozidla mobilným telefónom (Digital Car Key)

Pokiaľ vám vo vačku tróni jedno z novších mobilných zariadení s funkciu bezdrôtovej komunikácie NFC, so svojím smartfónom budete môcť okrem parkovania Mercedes aj bezpečne zamknúť či odomknúť. Stačí ak vopred spárovanému zariadeniu jednoduchým dotykom obrazovky dáte na to povel.

Mercedes odhaľuje tromfy chystanej triedy E. Po vzore S-ka sa pripravte na technologický boom!

 

Inteligentné full-LED svetlomety (Multibeam LED)

Chytré ledky sú doménou najnovších medveďov už dlhšie, po novom však zašli technici ešte ďalej. V dobe, keď sa už konkurencia blázni po laserových jednotkách, majú v Stuttgarte jasno, keďže ako už neraz prehlásili, ich LED-diódy dokážu ponúknuť porovnateľné ak nie lepšie vlastnosti, a preto im ostanú verní. Chystaná trieda E dostane predné svetla tvorené 84 diódami, ktoré budú pracovať prakticky bez akéhokoľvek úkonu vodiča - prisvedcovanie, natáčanie, inteligentné zapínanie/vypínanie a tlmenie/vyrezávanie diaľkových svetiel bude samozrejmosťou, navyše, chýbať nebude úvodné sfarbenie svetelnej "trubice" do modra, ktoré sa ukázalo už v novej triede C ako veľmi milý detail napovedajúci, v akých vodách sa nachádzate. LED-kami budú osadené aj koncové svetlá, pričom po vzore S-class bude ich intenzita svietenia upravovaná od okolností (napr pri státi na semaforoch nevypálite oči vodičom za vami).

 

Mercedes odhaľuje tromfy chystanej triedy E. Po vzore S-ka sa pripravte na technologický boom!

Mercedes odhaľuje tromfy chystanej triedy E. Po vzore S-ka sa pripravte na technologický boom!

 

Ochrana chodcov (Active Braking Assist)

Ak si spomínate, práve nemecký Mercedes-Benz bol jedným z prvých (hlavne úspešných), ktorí do automobilov zaviedli systémy na detekciu prekážky a chodcov, respektíve na ich následnú ochranu. Ani v novej triede E táto funkcionalita chýbať nebude, jej efektivita ale nadobudne ďalší rozmer. Pokiaľ nejde vyslovene o samočinné núdzové brzdenie pred prekážkou, ale o situáciu, keď vodič zaregistruje v rýchlosti chodca a zaháji vyhýbací manéver, v tom momente zasiahne aj systém, čím dokáže ovplyvniť správanie a odozvu vozidla za účelom eliminovania nárazu s chodcom, ale i s okolitými prekážkami. Doslova sa tak snaží správe skorigovať a naviesť vozidlo. Samozrejme, ide o pomocnú funkciu, ktorá len uľahčuje či zmierňuje následky a nie akéhosi autopilota.

 

Mercedes odhaľuje tromfy chystanej triedy E. Po vzore S-ka sa pripravte na technologický boom!

 

Zdokonalený adaptívny tempomat (Distronic Plus)

Aj adaptívny tempomat dostal do vienka viaceré vylepšenia. Po vzore väčšej limuzíny tak dokáže na základe senzorov, radarov (senzorov) a kamier prakticky bez zásahu vodiča plachtiť vo svojom jazdnom pruhu bez ohrozenia posádky či iných účastníkov premávky. V prípade kolóny si tempomat sám reguluje, i na základe rýchlostných obmedzení prečítaných kamerami, rýchlosť a dodržuje bezpečný odstup za vozidlom, na ktorom je doslova napojené ako vozeň za rušňom. Do rýchlosti 70 km/h by tak nemalo dôjsť k nehode. Čerešničkou na torte je skutočnosť, že celé toto autonómne správanie funguje aj bez toho, aby boli na ceste vodiace čiary, čo je zásadný rozdiel od zvyšku obdobných technológií tohto druhu v súčasných automobiloch.

 

Mercedes odhaľuje tromfy chystanej triedy E. Po vzore S-ka sa pripravte na technologický boom!

 

Komunikácia s ostatnými vozidlami (Car-to-X)

Úplnou novinkou bude systém Car-to-X spolupracujúci s centrálnym serverom, ktorý dostáva a následne "vysiela" informácie o dopravných podmienkach a obmedzeniach v okolí. Pokiaľ teda vaše E-čko natrafí na haváriu či nedajbože dostane šmyk kvôli nevhodným podmienkam na ceste, do dvoch sekúnd o tejto skutočnosti a danom nebezpečenstve systém pošle echo všetkých vozidlám vybaveným touto technológiou. Automobilka dodáva, že k zneužitiu osobných údajov nedôjde, nakoľko hneď po odoslaní potrebných informácií automaticky maže všetky osobné údaje spojené s vozidlom.

Mercedes odhaľuje tromfy chystanej triedy E. Po vzore S-ka sa pripravte na technologický boom!

 

V skratke treba spomenúť i systém Pre-Safe Impulse Side, ktorý okamžite pri bočnom náraze posunie dvojicu predných sedadiel za B-stĺpik, čím výraznou mierou ochráni prednú posádku. V neposlednom rade interiér počíta s technológiou Pre-Safe Sound, ktorá má za cieľom ochrániť sluch pasažierov. Neraz sa totiž pri nehodách stáva, že viaceré okolité reakcie sprevádzajú extrémne hlasné zvuky. Predchádzať tomu má krátky signál, ktorý vodiča jednak v sklonku sekundy upozorní a následne pripraví sluch na náraz, čím dôjde k jeho (čiastočnej) ochrane. Na záver dodám, že nová trieda E príde v úvode ako sedan a kombi, následne spoznáme i verzie kupé a kabriolet, no a vôbec ako prvýkrát sa môžeme odstupom času tešiť i na outdoorovú verziu v štýle A6 Allroad.

Ohodnoť článok
0
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Najčítanejšie
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.