Česká automobilka kráča v šlapajách novej Octavie, keďže v približne zhodných časových intervaloch predstaví každý detail vozu osobitne.
Na blížiacom sa autosalóne v Paríži bude nepochybne najväčšie haló okolo novej generácie modelu, ktorý predovšetkým v našich končinách predstavuje absolútny predajný úspech. Samozrejme, reč je o novej Škode Fabia III, ktorá patrí medzi najväčšie automobilové novinky tohto roku, no a v najbližších týždňoch sa teda dočkáme postupného odhaľovania. Česká automobilka tak kráča v šlapajách novej Octavie, ktorá bola predstavená rovnakým štýlom, keďže automobilka približne v zhodných časových intervaloch predstavovala novinku prostredníctvom fotografie, na ktorej bol len jeden hlavný detail vozidla.
Medzi prvými oficiálnymi informáciami automobilka vypustila do sveta náčrt zobrazujúcu hlavné proporcie a vzhľad vozidla, neskôr prišla informácia vo forme úspornej motorizácie, no a najnovšie máme k dispozícii prvú oficiálnu fotografiu, na ktorej sa nachádza predný svetlomet. Z nej môžeme vyčítať hneď viacero faktov. Prvým je samozrejme tvar, ktorý bude v podstate len jemnou evolúciou tvarou, akými disponuje nová Octavia, či Rapid. Okrem toho, všimnúť si môžeme, že narozdiel od súčasnej Fabie a novej od oktávky, bude predná maska pretiahnutá až k samotným svetlometom. Na fotke ďalej vidíme, že (samozrejme len vo vyššej výbave) bude možné novú Fabiu dovybaviť xenónovými svetlami, no na rad prišli aj trendy LED-ky, ktoré však v porovnaní s Octaviou nebudú tvorené formou trubiek, ale osobitnými, pravdepodobne 6-timi LED-kami. Na viac informácií a fotiek si však musíme ešte počkať.
Ako som avizoval, poznáme už aj ďalšiu oficiálnu motorizáciu, ktorou bude motor 1.4 TDI nachádzajúci sa vo verzii Greenline. Ide o trojvalcový agregát, ktorý tak v dobe downsizingu paradoxne vystrieda menší motor 1.2 TDI, pričom automobilka hovorí priemernej spotrebe len 3,1 l/100 km a začlenení do ponuky až v roku 2015. Zároveň poznáme údaje, ktoré hovoria o tom, že na výber budú štyri benzínové a tri naftové jednotky, pôjde však o zhodné motory (1.0 MPI, 1.2 TSI & 1.4 TDI) s rozličným výkonovým nastavením v rozmedzí od 60 po 110 koní. Pripomeniem ešte, že medzigeneračne by Fabia mala zhodiť približne 65 kíl, zároveň však poznáme verdikt, v ktorom sa hovorí, že športovo strihnutá verzia RS sa v najnovšej generácii neukáže.