Stánok Bentley v Ženeve budu pomerne bohatý na novinky. Nebude sa síce jednať o prevratné, úplne nové modely, Briti si však pre nás pripravili viacero nových verzií.
Ako ste si mohli všimnúť, nielen vďaka logu, budúci týždeň sa dočkáme pravdepodobne najväčšieho, najzaujímavejšieho a najvyhľadávanejšieho autosalónu tohto roku. Reč je samozrejme o Ženeve, ktorá otvori pre verejnosť svoje brány už 6. marca. Preto, všetky významné novinky, ktoré budú vystavené vo výstavisku v Švajčiarsku nájdete na našej stránke pod oficiálnym logom veľtrhu. Samozrejme, nebudú chýbať ani komplexné sumáre so živými fotkami, ktoré vám opäť prinesiem v niekoľkých častiach. Medzitým si, okrem jednej z noviniek nižšie, môžete pozrieť aj živý prenos priamo zo Ženevy, kde sú prípravy v plnom prúde.
Stánok Bentley v Ženeve budu pomerne bohatý na novinky. Nebude sa síce jednať o prevratné, úplne nové modely, Briti si však pre nás pripravili viacero nových, zaujímavých verzií.
Prvou z nich je luxusná limuzína Flying Spur V8, ktorá po vzore Continentalu GT V8 dostala rovnako aj slabšie prevedenie s V8-čkou. Pod kapotou sa tak nenachádza obrovský dvanásťvalec s brutálnym výkonom 460 kW. Novinka disponuje dvakrát preplňovaným, 4-litrovým osemvalcom s výkonom 373 kW / 507 koní a krútiacim momentom 660 N.m. Verzia s ľahším a menším motorom v ponuke dlho chýbala, nehovoríme však o žiadnom lenivcovi. Limuzína s hmotnosťou necelých 2,5 tony dokáže i napriek tomu akcelerovať na 100 km/h za 5,2 sekundy a pokojne sa rozbehne až na hodnotu 295 km/h!
Samozrejmosťou je pohon všetkých štyroch kolies, automatická osemstupňová prevodovka ZF či známe vzduchové odpruženie. Nechýba ani moderná funkcia vypínania polovice valcov, vďaka čomu automobilka tvrdí že táto mohutná a luxusná limuzína dokáže v priemernom cykle spotrebovať len 10,9 l/100 km. Keďže palivová nádrž má až 90 litrov (nový Mercedes-Benz triedy C má len 41 litrov!), pri plnom natankovaní je možné absolvovať až 840 km bez tankovania, čo je pre automobily tohto typu naozaj slušné.
Bentley Flying Spur V8 sa od dvanásťvalcovej verzie odlišuje nielen názvom, (pribudlo označenie V8, W12 sa však v silnejšom prevedení nepíše) ale aj jemnými dizajnovými zmenami ako sme už aj v prípade Continentalu GT, respektíve Continentalu GT V8 zvyknutí. Všetky tvary ostali síce zachované, predný nárazník však nedisponuje chrómovou mriežkou a zadné výfuky sú v tomto prípade až 4. Štandardom sú 19 a 20'' disky s pneumatikami so šírkou 275 milimetrov. V interiéri sa zmeny neodohrali, pribudli len nové farebné kombinácie a doplnky. Viac informácií sa však dozvieme až na autosalóne, rovnako ako v prípade cenových relácii.