Za určitých podmienok je možné, aby veľkoobjemové motory ostali v ponuke.
Automobilka Mercedes-Benz je jedna z tých, ktorá už oficiálne vyhlásila, že od roku 2030 bude predávať už len čisto elektrické vozidlá a do roku 2039 má v pláne stať sa CO2 neutrálnou. Prechod výhradne na elektromobily má platiť len na tých trhoch, kde to vyžadujú príslušné nariadenia. Európska únia už totiž schválila zákaz predaja spaľovacích vozidiel po roku 2035.
Väčšina značiek už prechádza na vývoj elektrických vozidiel a výnimkou nie je ani Mercedes-Benz. Nemecký prémiový výrobca na trhu ponúka jedno z najväčších portfólií elektromobilov – EQA, EQB, EQC, EQE, EQS a EQS SUV či EQV. V ponuke však stále ostávajú aj veľkoobjemové motory, navyše aktuálne sa na trh dostáva aj úplne nové SL, ktoré má na výber dve verzie s motorom V8. Najnovšie sa pritom dozvedáme, že 4-litrový osemvalec môže pokojne prežiť aj rok 2030.
Jörg Bartels, viceprezident značky Mercedes-Benz v oblasti vývoja, tvrdí, že osemvalcové motory by nemuseli vyradiť z ponuky ani po roku 2030. Všetko to však závisí od chystaných emisných limitov a podmienok na príslušných trhoch. Naráža tým na mimoeurópske trhy, kde podľa jeho slov nie je dôvod vyradiť osemvalce, pokiaľ to legislatívna nenariaďuje a o vozidlá takéhoto typu bude záujem.
Bartels je presvedčený, že aj 4-litrový motor je možné ešte ďalej vyvíjať a prispôsobovať ho chystaným emisným limitom tak, aby mohol zostať v ponuke, odzrkadlí sa to však na cene, pretože vývoj bude citeľne nákladnejší. V Európe by mala okolo roku 2025 nadobudnúť platnosť prísna emisná norma Euro 7, už teraz však vieme, že do roku 2030 i tak (nielen) osemvalce u nás zmiznú. Na iných ako európskych trhoch následne divízia Mercedes-AMG pravdepodobne naďalej ponúkne osemvalcové modely, zákazníci si však podľa slov Jörga Bartelsa budú musieť značne viac priplatiť.