Rodinná firma aj po 56 rokoch sídli v Česku. Predávajú však do celého sveta.
Česká značka Dermacol vznikla v českých filmových ateliéroch Barrandov v roku 1966. Licencia na mejkap sa rýchlo predala do Hollywoodu a produkty z vtedajšieho Československa v priebehu skoro 60 rokov dobyli už desiatky krajín. V tom čase išlo nielen o československý, ale aj európsky unikát: žiadna firma v tom čase neponúkala takýto produkt vyvíjaný špeciálnym tímom odborníkov.
Pri tvorbe krycieho mejkapu, dodnes najkultovejšieho produktu značky, stála kozmetička Olga Knoblochová, známa aj ako Lady Dermacol. Išlo o spoluprácu kozmetičiek a maskérok (teda profesionálov, ktorí pracovali s produktmi) a dermatológov a chemikov (teda odborníkov, ktorí sa starali o výrobu produktu). Od roku 2006 vyrábajú produkty v továrni v Brne.
Na Slovensku a v Česku vzniklo veľa zaujímavých kozmetických značiek. Refresher sa postupne pozrie na tie najzaujímavejšie z nich a okrem príbehu firmy ti prinesieme aj prehľad produktov, ktoré stoja za vyskúšanie. Nemohli sme začať inou firmou než tou, ktorá sa dostala aj do hollywoodskych štúdií. Prinášame ti nielen príbeh značky Dermacol, ale aj pohľad na to, kam sa ich produkty posunuli a ktoré z nich možno stoja za tvoju pozornosť. Pre celú sériu článkov o slovenskej a českej kozmetike klikni sem.
View this post on Instagram
Viac o kozmetike a estetických procedúrach si prečítaš v tejto sekcii článkov. Produkty testujeme na vlastnej koži, rozprávame sa aj s dermatológmi a estetickými chirurgmi a chodíme sa pozerať do kozmetických salónov a na kliniky plastickej chirurgie, aby sme videli skrášľovacie procedúry na vlastné oči. Prinášame ti nesponzorovaný a objektívny pohľad na krásu a všetko, čo toto biznisové odvetvie ponúka. Ak chceš našu tvorbu podporiť, pridaj sa do klubu Refresher+.
Lokálna, rodinná, naša
Firme dnes šéfujú Vladimír a Věra Komárovci, ktorí Dermacol prevzali v roku 2002. Za dve dekády sa rozšírili aj mimo Európy, v súčasnosti exportujú do 67 krajín sveta (napríklad USA, Poľsko, Saudská Arábia, Vietnam, Čína).
Aj napriek čoraz väčšiemu počtu zamestnancov a obchodov sa považujú za rodinnú firmu, povedala pre Refresher brand manažérka Dermacolu Veronika Přibylová. „Keď napríklad vyvíjame nový rúž, proces návrhu a výroby je veľmi dlhý. Jeho súčasťou je aj testovanie či navrhovanie nových odtieňov.“ Do týchto procesov sa zapájajú aj Komárovci, ktorí podľa slov Přibylovej pristupujú k značke a jej produktom ako k svojim vlastným.
Čo sa dozvieš po odomknutí?
- Kde vznikajú nové produkty a či sa do vývoja zapájajú aj majitelia firmy.
- Ako vznikol známy mejkap od Dermacolu, ktorý dokáže zakryť akné aj tetovania.
- Prečo značka nepredáva viac produktov špeciálne pre mužov.
- Ktoré ďalšie produkty sú od českej značky zaujímavé a prečo.