Najlacnejšie Maserati má pod kapotou naftový šesťvalec.
Už dávnejšie som písal, že Maserati nás trochu zavádza, kedže na trh prišli rovno dva modely, ktoré majú spoločného predchodcu. Jeden nadväzuje názvom, ten druhý zaradením. Druhý spomínaný, nové Ghibli, práve prichádza na trh.
Na ženevskom autosalóne mala premiéru úplne nová, druhá generácia Quattroporte. Medzigeneračne došlo k nárastu rozmerov, z čoho každý usúdil, že sa automobilka vybrala smerom k luxusnej limuzíne, než športovému sedanu. Avšak Quattroporte patrilo odjakživa k tej druhej skupine. Preto prichádza nový model Ghibli, ktorý ma naviazať na prvú generáciu Quattroporte a pokračovať v jej duchu. Nové Quattroporte teda plní funkciu luxusnej limuzíny a i keď to tak z názvu nevyzerá, Ghibli je skutočný nástupca prvého Quattroporte, teda športový sedan.
Meno Ghibli už talianska automobilka neraz použila. V roku 1967 tak pomenovala osemvalcové kupé a v roku 1992 zas nástupcu modelu Biturbo. Rovnakú techniku s akou príde Ghibli na trh, ponesie o čosi neskôr nová generácia kupé GranTurismo. Ghibli vyzerá o niečo agresívnejšie, pričom jasne charakterizuje dizajn značky. Športovo ladený sedan bude najlacnejší model značky.
Najväčšou novinkou je príchod prvej naftovej motorizácie značky Maserati. O pohon sa bude teda starať okrem trojlitrovej benzínovej V6-ky, ktorá bude poskytovať dve výkonnostne varianty s výkonom 246 kW / 335 k a 306 kW /416 k, aj naftový šesťvalec. Ten produkuje výkon 275 k a spolupracuje s osemstupňovou automatickou prevodovkou ZF. Ako je u Maserati zvykom, poháňaná bude len zadná náprava, respektíve pohon všetkých kolies vo verzii pod tradičným označením Q4. Keďže Maserati nemá na Slovensku oficiálne zastúpenie vo forme predajní, dostupné je len v "showroomoch", ktoré sa starajú o dovoz luxusných automobilov. Tým pádom nepoznáme oficiálne ceny. V Čechách však dieselová verzia stoji približne 1,7 milióna českých korún. Najsilnejšia verzia Ghibli S Q4 stojí 2,2 milióna českých korún.