Značky odmietajú pokračovať v obchodnej činnosti na území Ruskej federácie.
Z Ruskej federácie odchádzajú svetoznáme značky, ktoré rušia svoje pobočky, zatvárajú obchody alebo prerušujú celú výrobu. Množstvo značiek odmieta naďalej pôsobiť na ruskom trhu v reakcii na ruské vojenské napadnutie Ukrajiny, informuje Forbes.
V uplynulých hodinách a dňoch už svoje rozhodnutie pozastaviť aktivity v Rusku oznámili giganti ako IKEA, H&M či Spotify. Zástupcovia značky IKEA vyhlásili, že „obrovský ľudský vplyv“ vojenskej invázie ich prinútil nielen zatvoriť všetky obchody v Rusku, ale aj prerušiť výrobu na ruskom území.
Služba Spotify zatvorila svoju pobočku v Moskve a podľa vzoru spoločností Google a Apple odstránila zo svojej platformy obsah od ruských štátnych médií RT a Sputnik. Apple nateraz prerušil predaj svojich produktov v Rusku. Spoločnosť Spotify uviedla, že streamovacia služba bude pre Rusov naďalej dostupná, pretože pre občanov chce zabezpečiť stály tok informácií.
Značka H&M z dôvodu vojenskej invázie pozastavila všetky predaje oblečenia v Rusku. Po začiatku invázie musela spoločnosť svoje obchody na Ukrajine z bezpečnostných dôvodov dočasne zatvoriť.
K spoločnostiam bojkotujúcim Rusko sa pridali aj technologické spoločnosti Oracle a Dell. Spoločnosť Oracle oznámila, že pozastavila všetky svoje operácie v Ruskej federácii, rovnako ako značka Dell, ktorá prerušila všetky predaje na ruskom území.
V rôznych formách obmedzujú svoje obchodné aktivity v Rusku aj spoločnosti ako Nike, The Walt Disney Company, Maersk, Boeing, Ford či BMW.