Jedna z najprogresívnejších európskych krajín zrejme schváli reguláciu, ktorá neumožní ponúkať tradičné osobné vozidlá poháňané fosílnymi palivami vrátane hybridov.
To, čoho sa mnohí náruživí motoristi posledné roky obávali, sa začína pomaličky stávať realitou, pretože podľa informácií z webu Science Alert hrozí v Holandsku o necelých desať rokov razantné obmedzenie ponuky automobilov, ktoré realizujú pohyb prostredníctvom tradičných spaľovacích motorov na benzín alebo naftu. Aj keď to možno teraz znie ako zlý vtip, začína sa o tom hovoriť so všetkou vážnosťou. Takýto prechod na elektromobily je v budúcnosti síce očakávaný, nikto však ani len netušil, že by mohol začať tak skoro, a navyše za pomoci štátnej regulácie. A preto nám Holanďania opäť iba dokazujú, že skutočne patria medzi lídrov v technologických inováciách.
"Hoci ide o extrémny návrh, väčšina dolnej komory holandského parlamentu tento krok podporila, čo znamená, že z toho môže byť súčasť zákona. Podľa plánu má byť zakázaný predaj všetkých vozidiel s emisiami. Týka sa to aj úsporných hybridov, avšak nie vozidiel, ktoré poháňa vodík," píše renomovaný web a dodáva, že podľa informácií z insideevs.com zaregistrovali miestne úrady v roku 2015 cez 43-tisíc zakúpených elektromobilov, ktoré tak predstavujú nezanedbateľný podiel z celkového počtu (viac ako 449-tisíc) predaných vozidiel počas minulého roka.
Iniciatíva, ktorá má za cieľ chrániť naše životné prostredie, nie je ale v tejto malej európskej krajine ničím nezvyčajným. Štát už nejaký ten čas podporuje každého, kto si zaobstará elektromobil. Realizujú to viacerými spôsobmi, kde nechýba napríklad úplné oslobodenie od cestných daní alebo registračných poplatkov, vďaka čomu dokážu ako bežní ľudia, tak aj miestni podnikatelia ušetriť niekoľko tisícok. Pri kúpe elektrických taxíkov je zase k dispozícii finančná pomoc v hodnote až 3 000 eur, pričom niektoré oblasti majú túto sumu vyššiu o ďalšie dve tisícky. Za zmienku taktiež stoja parkovacie miesta v centrách veľkých miest, ktoré sú vyhradené výlučne pre autá s elektromotorom, alebo ďalší finančný príspevok (takmer 1 500 eur) v prípade, ak niekto využíva domácu nabíjačku so zelenou energiou. Holandský železničný systém je navyše kompletne poháňaný energiou získanou prostredníctvom vlastných veterných elektrární. A to ani zďaleka nie je všetko, pretože ďalší projekt, na ktorom pracujú, integruje solárne panely priamo do kvalitne prevedenej cestnej infraštruktúry.