Aj komerčné spoločnosti si všimli aktivity Smeru-SD, ktorý zmenil svoju grafickú identitu. Kaufland Slovensko poukázal na to, že licenciu ako politická strana si môže kúpiť každý.
Spoločnosť Kaufland Slovensko zverejnila na sociálnej sieti fotografiu, ktorá sa nápadne podobá na nové logo politickej strany Smer-SD.
Zmenu grafickej identity oznámila opozičná strana Roberta Fica len včera. Krátko potom sa zistilo, že si jedna z najmocnejších strán slovenskej politickej histórie zakúpila licenciu na logo za pár desiatok eur. Kaufland sa pravdepodobne snaží naznačiť, že logo dostupné na službe Adobe Stock si môže kúpiť na svoje komerčné účely ktokoľvek.
Reťazec ho využil na to, aby spropagoval fair-trade ruže zo svojho sortimentu. „Dobré veci sa oplatí opakovať. Preto radi pripomíname, že všetky ruže v ponuke Kauflandu boli vypestované v podmienkach spravodlivého obchodu,“ píše spoločnosť, ktorá žiadnym spôsobom nenaznačuje, že by príspevok súvisel s politickou stranou. Nie je to však prvýkrát, čo komerčná značka takto odpovedá na politické aktivity.
Ruže sú zároveň charakteristickým prvkom v rámci volebných kampaní Smeru-SD. Robert Fico dlhé roky na mítingoch na Medzinárodný deň žien a podobných akciách rozdával ženám červené ruže.