Niekdajší Chevrolet Niva prešiel rozsiahlou modernizáciou.
Lada Niva. Auto, ktoré si nemusíme absolútne predstavovať, lebo ho všetci dobre poznáme. S príchodom práve odhalenej modernizácie si však samotná automobilka spravila v portfóliu tak trochu neporiadok. Aby si teda pochopil, o čom je vlastne nová Niva, spravme si menšiu rekapituláciu.
Ak sa bavíme o ikonickom ruskom off-roade, ten už od roku 2006 nenesie oficiálne názov Niva, ale jednoducho 4x4. Je tomu tak kvôli značke Chevrolet, ktorá po snahe vyvinúť spolu s automobilkou AvtoVAZ (Lada) 2. generáciu legendárneho terénneho vozidla, získala práva na toto meno. Stalo sa tak po tom, ako ruská strana skrz chýbajúce financie predala projekt americkej strane.
Chevrolet tak “novodobú” Nivu začal produkovať pod svojimi krídlami, zatiaľ čo Rusi starý-známý off-road vyrábajú ako model 4x4. Ako ale iste vieš, značka Chevrolet za ostatné roky ukončila pôsobenie v Európe a tým pádom sa “novodobá” generácia dostala do rúk spoločnosti AvtoVAZ. Už nejaký ten mesiac preto z ruských liniek nevychádza Chevrolet Niva, ale Lada Niva. No a práve tento počin dostal rozsiahlý facelift.
Ten prichádza s dodatkom Travel, ktorým Lada zároveň chce odlíšiť novú generáciu Nivy od tej pôvodnej, teda od modelu 4x4 (VAZ 2121). Základná silueta strechy a bočný tvar karosérie síce ostáva identický, oba konce sú však značne modernizované.
Zatiaľ čo ten zadný dostal nové, modernejšie svetlá a nárazník, predné partie prešli zásadnými zmenami. Ich výsledkom sú vyššie umiestnené užšie svetlá, nová kapota a masívny nárazník, čím sa novinka tak trochu ponáša na novú Toyotu RAV4.
Na bokoch karosérie pribudli vystupujúce blatníky, pričom vo verzii Offroad je exteriér doplnený o ďalšie ochranné oplastovanie. Na želenie je možné Nivu osadiť priamo z výroby terénnymi pneumatikami. V interiéri sú zmeny len v detailoch – kokpit sťa z 90. rokov obdržal väčší displej infotainmentu, ktorý má sľubovať lepšiu konektivitu.
Presné technické parametre zatiaľ nepoznáme, pod kapotou má byť ale naďalej atmosférická benzínová 1,7-čka s výkonom necelých 59 kW / 80 koní a krútiacim momentom 127 Nm. Samozrejme, nechýba pohon všetkých štyroch kolies, mechanické uzávierky diferenciálu, no a o sprevodovanie sa naďalej postará 5-stupňový manuál.
Naďalej platil, že ani Niva Travel sa oficiálne na náš trh nedostane, i keď s cenovkou hravo pod 10-tisíc € by si u nás určite uplatnenie našla. Pre úplnosť, Lada bude novú Nivu Travel vyrábať zároveň s modelom 4x4 (pôvodnou Nivou), takže sa de facto nič nemení – legenda z roku 1977 bez veľkých zmien žije naďalej, akurát jej “novodobá” generácia je po novom trochu modernejšia. Ale naozaj len trochu.