Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
2. mája 2020 o 10:54
Čas čítania 0:40
Viktor Kniš

Konflikt záujmov v hlavných správach: šéf marketingu RTVS propagoval vo verejnoprávnej televízii svoju pesničku

NEWS
Uložiť Uložené

S členom vedenia Richardom Jajcayom spravila rozhovor jedna z moderátoriek televízie. RTVS Jajcaya opakovane uviedla ako gitaristu, autora hudby a textu.

Verejnoprávna televízia RTVS počas týždňa odvysielala reportáž s názvom Skupina Vidiek má novú pieseň, v rámci ktorej redaktorka Barbora Šulková priniesla rozhovor s Richardom Jajcayom.

V rámci titulkov v hlavných správach označili Jajcaya ako gitaristu, autora hudby a textu, televízia však pri tom neuviedla, že tento človek je zároveň členom jej vedenia ako šéf marketingu. Na konflikt záujmov upozornil portál Omédiách.com. V reportáži ukazujú aj časť videoklipu a redaktorka opisuje jej obsah.

Konflikt záujmov v hlavných správach: Šéf marketingu RTVS propagoval vo verejnoprávnej televízii svoju pesničku
Zdroj: Reprofoto RTVS

Jajcay v reportáži hovorí, ako skladba vznikla, a odpromoval ju tak pred divákmi RTVS bez toho, aby vedeli, akú funkciu v televízii zastáva a mohli si situáciu vyhodnotiť sami. Deň predtým robila pesničke promo Petra Bernasovská v Rádiu Slovensko, kde mala premiéru. Rovnako tak sa dostala pieseň aj na sociálne siete RTVS. 

Portál O médiách upozorňuje, že vo verejnoprávnej televízii mohli zneužiť priestor na skryté promo súkromných aktivít člena vedenia. Podľa zákona o verejnej službe je zamestnanec povinný zdržať sa konania, ktoré by mohlo viesť ku konfliktu záujmov, objektívnosť RTVS preto môže pokaziť aj tento moment. RTVS sa zatiaľ k situácii nevyjadrila. 

Konflikt záujmov v hlavných správach: Šéf marketingu RTVS propagoval vo verejnoprávnej televízii svoju pesničku
Zdroj: Reporofoto FB
Domov
Zdieľať
Diskusia