Možno je vhodný čas na nákup.
Z automobilky Tesla začínajú konečne chodiť prevažne dobré správy. Akcie firmy za posledný týždeň narástli o takmer 15 %, za mesiac dokonca až o 48 %. Zároveň na tom sú vôbec najlepšie v histórii.

Dôvodov na optimizmus je niekoľko, aj keď v novembri predstavený koncept Cybertruck medzi ne nepatrí.
Akcie rástli najmä po novoročnom oznámení, podľa ktorého sa v poslednom štvrťroku 2019 podarilo vyrobiť až 104 891 vozidiel a dodať rovno 112-tisíc Tesiel modelov 3, S a X.
Medzi rokmi 2018 a 2019 tak dodávky áut poskočili o vyše 50 %, vďaka čomu záujemca o Teslu na svoje nové auto čaká výrazne kratšie a možno už nedá až tak často prednosť konkurencii.

Dôležitým faktorom je aj štart výroby v Číne, autá totiž začala produkovať aj Gigafactory 3 v blízkosti Šanghaja. Presne na konci roka si prvých 15 vozidiel prevzali zamestnanci fabriky.
Okrem Modelov 3 a Modelu Y bude Gigafactory 3 vyrábať tiež batériové články. Elon Musk podľa The Verge dokázal továreň postaviť len za 12 mesiacov od prvého poklepania na základný kameň a už o dva až tri roky by malo z pásov schádzať až pol milióna áut ročne.
Popularita elektromobilov v Číne narastá obrovským tempom, no krajina je zároveň zaplavená výrobcami, o ktorých si v Európe zrejme ani nepočul (Byton, Geely, NIO, Great Wall Motors) a autá Tesly svojou cenovkou výrazne podlezú.
V Európe zas Tesla bude čeliť obrovskému nástupu modelov na baterky od klasických značiek ako VW, Peugeot, Citroen, Ford alebo Škoda. Doterajší rast teda nemusí znamenať úspech aj v ďalšom období.
Tesla je aktuálne najhodnotnejšou americkou automobilkou, ale vzhľadom na to, General Motors pred desiatimi rokmi počas ekonomickej krízy takmer prestal existovať a zo štvrtí, kde v Detroide ešte nedávno vyrábali autá, je mesto duchov, to zas nie je až taký náročný výkon.