Po troch rokoch prichádza modernizovaná Trieda E.
Ako býva zvykom, približne po troch až štyroch rokoch po vydaní nového automobilu, prichádza omladzujúca kúra v podobe faceliftu. Automobilka obyčajne príde s drobnými zmenami exteriéru či interiéru, poprípade novou technikou. Za účelom odstánenia nedostatkov a osvieženia dizajnu sa snaží zvýšiť atraktivitu modelu a jeho konkurencie shopnosť voči novším modelom iných, konkurenčných značiek. Stalo sa tak aj u nemeckej prémiovej značke Mercedes-Benz, avšak tentokrát prišla obľúbená trieda E po troch rokoch s dramatickejšími zmenami.
Už pri prvom rýchlom pohľade, si nejeden všimne, že predná časť triedy E sa zmenila prakticky na nepoznanie. Charakteristické hrany automobilka pomaly nahrádza oblejšími tvarmi. Azda najdôležitejšiou zmenou prešli predné svetlomety. Tradičné delené svetlá, ktoré boli poznávacím znakom predošlých troch generácii, nahradilo jedno veľké. Avšak denné LED diódy (sú mimochodom súčasťou všetkých verzií), aspoň v noci vytárajú dojem delených svetiel. Priplatiť si však po novom môžete za kompletne diodovú optiku. Do očí bijúci veľký trojcípy znak na pozmenenej maske chladiča reprezentuje verziu Avantgarde, ktorá zahŕňa športovejšie dizajnové prvky. Naopak verzia Elegance, už tradične plní úlohu klasickej a elegantnej línie. Miesto extravagantnejšieho znaku na maske, je znak umiestnený na kapote a mriežku chladiča tvoria tri lamely. Zmenami prešiel predný náraznik v oboch verziách, taktiež i ten zadný, ktorý obsahuje väčší náznak difúzora.
Vynovený interiér pôsobí elegantnejším a honosnejším dojmom. Zmenil sa dizajn prístrojového panelu s troma tubusmi, ktoré obsahujú veľký digitálny displej uprostred centrálneho ukazovateľa. Prepracované sú analógové hodiny medzi výduchmi ventilácie a nové lišty. Automobilka uvádza vylepšenú kvalitu materiálov a ich spracovanie. Nechýbajú nové systémy. Asi najpodstatnejšim je stereoskopická kamera, ktorá spracuváva informácie z dvoch obrazových vstupov zároveň, čo umožňuje riadiacej jednotke vidieť v 3D. Kamery sú shopné zaznamenávať priestor pred vozidlom do 500 m.
Vopred avizované informácie o novej základnej motorizácií s objemom 1.6 l sa (našťastie) nepotvrdili. Základným benzínovým motorom teda zatial ostáva dvojliter pre model E200, s výkonom 135 kW. Na trh však príde nový motor v podobe trojlitrového, dvoma turbami prepĺňovaného šesťvalca s výkonom 245 kW. (E400) Vrcholom (po športovom E63 AMG) je verzia E500 s 300 kW. Pre priaznivcov naftových motorov sú v ponuke len objemy - 2.2 l a 3.0 l. Každý z ních však disponuje troma výkonnostnými verziami. Za zmienku stojí verzia E 300 BlueTEC HYBRID, ktorá vychádza zo 150 kw verzie E 250 CDI, avšak obsahuje elektromotor s výkonom 19 kW. Kombinovaná spotreba je 4,1 l/100 km.
Premiéra faceliftovanej triedy E vo verzií sedan i kombi prebehne na januárovom autosalóne v Detroite. Na facelift pre verzie kupé, kabriolet a športové E63 si treba ešte počkať. Suma sumárov, zmien na túto značku neobvykle veľa, posuďte teda či zmeny novému „medveďovi“ prospeli alebo nie.
Foto: Mercedes-Benz
MmM