Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Pondelok 18. 11. 2019 meniny má Eugen

hľadaj na refresheri

Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Odporúčame zapnúť browser notifikácie, ak budeš prihlásený na Refresher s týmto zariadením.
Refresher - Rozhovory
0
Richard Balog
27. september 2019, 13:09

Mladá návrhárka Vivien: Na trhu je stále množstvo čiernych dier, v ktorých je možné realizovať myšlienky (Rozhovor)

Mladá návrhárka sa s nami pozozprávala o fungovaní módneho priemyslu, jeho udržateľnej výrobe, ale taktiež o plánoch do budúcnosti.

Richard Balog
27. september 2019, 13:09
Mladá návrhárka Vivien: Na trhu je stále množstvo čiernych dier, v ktorých je možné realizovať myšlienky (Rozhovor)
Zdroj: Monika Vaškorová & Natt Mikulášová / Vivien Babicová (Archív)
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
0
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Meno Vivien Babicová zrejme väčšine až do dnešného dňa príliš veľa nehovorilo, čo je škoda, keďže patrí medzi najtalentovanejšie dizajnérky na území našej malej krajiny. Len nedávno ukončila magisterské štúdium na Ateliéri Designu oděvu v Zlíne a aktuálne už začína naplno pracovať na vlastnej rovnomennej značke. 

 

V priebehu posledných rokov mladá Slovenka odprezentovala na módnych podujatiach viacero ready-to-wear kolekcií, avšak najviac pozornosti jej zatiaľ priniesla „SEATBELT BAG“, ktorú si obľúbili aj známe tváre a ako sa dozvieš v rozhovore nižšie, práve v tom vidí budúcnosť svojej kariéry. 

 

V tomto článku si prečítaš:
  • Aké podmienky má začínajúci dizajnér na Slovensku
  • Čo si mysleli o kolekci inšpirovanej svojim vzťahom rodičia Vivien
  • V čom spočíva najväčšia výhoda práce pod vlastným menom
  • Koľko tisíc € môže priblížne stáť prechod na plne udržateľnú výrobu kúsku „SEATBELT BAG“
  • Aká je Vivien v súkromí

 

 

Vivien Babicová: Udržateľnosť módneho priemyslu je súčasnosť, ktorej je potrebné sa venovať (Rozhovor)

 

Tvoríš ready-to-wear kolekcie a doplnky najmä pre domáci, teda česko-slovenský trh. Je tvojím plánom expandovať napríklad aj do západnejších krajín Európy, kde má predsa len móda medzi ľuďmi  výraznejší cveng? 

Určite je to mojou ambíciou. Popri škole som sa nestíhala naplno venovať rozvoju marketingových aktivít či predajných sietí a robila som len to najpotrebnejšie pre chod značky. V júni mi však školské povinnosti definitívne skončili, takže po letnom oddychu príde čas práve na tieto plány. 

 

Aké podmienky má začínajúci návrhár na území našich dvoch krajín? 

NAČÍTAŤ CELÝ ČLÁNOK BEZPLATNE
Podpor tvorbu kvalitného obsahu
Roky tvoríme kvalitné autorské články, ktoré nikde inde nenájdeš. Ak chceš viac takýchto článkov, predplať si REFRESHER+ a dostaneš ďalšie výhody.
CHCEM PODPORIŤ

 

Na jednu stranu dobré, pretože na trhu je ešte stále veľké množstvo „čiernych dier“, v ktorých môže človek realizovať svoje inovátorské myšlienky.

 

Na druhej strane je na všetko sám. Chýbajú tu totiž ľudia, ktorí by mohli dizajnéra vhodne doplniť a vytvoriť tak fungujúci tím, respektíve značku, kde tvorca nie je zároveň aj krajčír, technológ, marketér, koordinátor produkcie, stylista, obchodník, účtovník a podobne v 1 osobe. 

 

Rovnako tomu tak bude zo začiatku aj v tvojom prípade? 

V podstate hovorím z vlastnej skúsenosti, keďže som popri štúdiu na škole 2 roky podnikala a aktuálne už v tom pokračujem v plnom pracovnom režime. 

  

Nosila sa u vás doma móda už počas tvojho detstva? 

Nepochádzam z bohatej rodiny, teda si nespomínam na to, že by som z mamininej alebo babičkinej skrine vyťahovala lodičky Dior, ale aj napriek tomu mali obe veľmi kreatívny šatník. 

 

Mamina mala vždy 90 % svojich kúskov zo second-handov a postupom času naučila aj mňa hľadať kvalitné oblečenie za nízke ceny, ktoré som si niekedy sama upravovala, to mi zostalo až dodnes. Na svojich rodičov si od detstva spomínam, ako na štýlových a upravených. 

 

Kolekciu s názvom „PARENTHOOD“, ktorá bola tvojou záverečnou prácou bakalárskeho štúdia považujeme za veľmi osobnú. Videli ju obaja tvoji rodičia? 

Videli, samozrejme. Išlo o projekt, ktorému som sa venovala v priebehu celého 3. ročníka a tvorbe samotnej kolekcie predchádzal rozsiahly rešerš. Odkazy na dobu, počas ktorej rodičia prežili krátky spoločný „parenthood“ som hľadala na fotografiách, svadobných či narodeninových videách, ale taktiež aj v nepredanom tovare z ich spoločného butiku so spodným prádlom s názvom Vivien. Vedeli, že bude o nich a boli pripravení. 

 

 

Pre rodiča nepohybujúceho sa v umeleckom prostredí je pravdepodobne ťažké pochopiť výmysli svojho dieťaťa. Nedokážem si predstaviť, aké zložité to majú sochári alebo maliari.

 

 

Aké boli ich prvotné reakcie na prevedenie jednotlivých modelov odzrkadľujúce pohľad ich dcéry na vzťah? 

Najskôr boli pre nich určité fragmenty, ktoré som postupne vyťahovala, úsmevné. Myslím, že si úplne ani neuvedomili, že to pôjde taktiež na predvádzacie mólo a odtiaľ sa to môže rozšíriť ďalej. Napríklad, na jednej z mikín bola potlač ich spoločnej čierno-bielej fotografie, ktorá bola mojou najsilnejšou inšpirácou. Dnes ju vlastní hneď niekoľko ľudí... 

 

Hrabanie v minulosti vyústilo aj do pomerne ostrého konfliktu s maminou, ktorá už minulosť riešiť nechcela. Je to avšak aj súčasť môjho života a ja som ju pretvorila do umeleckej výpovede, v ktorej som nikoho nesúdila, ale len reflektovala spomienky a pamiatky.

 

Pre rodiča nepohybujúceho sa v umeleckom prostredí je pravdepodobne ťažké pochopiť výmysly svojho dieťaťa. Nedokážem si predstaviť, aké zložité to majú sochári alebo maliari.  

 

Ukážky zo spomínanej kolekcie „PARENTHOOD“. 

 

Vivien Babicová: Udržateľnosť módneho priemyslu je súčasnosť, ktorej je potrebné sa venovať (Rozhovor)

Vivien Babicová: Udržateľnosť módneho priemyslu je súčasnosť, ktorej je potrebné sa venovať (Rozhovor)

 

Okrem prác pre vlastnú značku popri štúdiu v Zlíne si stihla absolvovať taktiež stáž u NEHERY, ktorú považujeme za „národný“ poklad, čo sa týka módy. Čo ti s odstupom času poskytla táto skúsenosť u tvorcu jednoduchých a pritom nadčasových modelov? 

V prvom rade náhľad do zákulisia fungujúceho módneho domu, ktorý ma špecializované oddelenia na všetky tie procesy, ktoré som spomínala v úvode a začínajúci dizajnér ich musí vykonávať sám.

 

NEHERA je mimoriadne inšpiratívnou značkou, čo sa týka prístupu k lokálnej výrobe a zároveň čerpania z tradícií či umeleckej histórie Slovenska. Uvedomila som si, že pri rozhodnutí vytvárať prácu pre domáce fabriky a nevyrábať v lacnejšom zahraničí sa vydali ťažšou cestou, ale má to zmysel.

 

Prišla som tam zo zlínskeho školského ateliéru, kde sme síce so spolužiakmi pracovali každý deň, ale keď sme mali všetkého plné zuby, tak sme si na seba obliekli rôzne kúsky, tancovali a robili si zo všetkého srandu. Samozrejme, v NEHERE to bolo úplne odlišné... Všetci sústredene tvorili a boli neustále pripravení podať najlepší možný výkon. Vtedy mi došlo, že si musím študentské obdobie ešte naposledy užiť. 

 

 

 

Prepínať medzi 2 odlišnými konceptmi práce musí byť nielen psychicky veľmi náročné.

 

 

Čo je najväčšou výhodou tvorby pod vlastným menom alebo značkou? Vieš si predstaviť, že by si jedného dňa pracovala výhradne pod hlavičkou niekoho iného? 

Viem si to predstaviť a myslím, že v sebe mám toľko pokory a tímového ducha, aby mi daný typ práce prinášal aj radosť. Navyše, s prihliadnutím na všetko, čo som o problémoch zo života začínajúceho návrhára spomenula a mnohokrát váham, či by nebolo lepšie predsa len hľadať uplatnenie v niektorej z európskych značiek. 

 

Následne ale dokážu prísť silné momenty spätnej väzby od zákazníkov, kedy môj autorský dizajn vnáša do života ľudí krásu alebo funkčnosť. Kým tieto pocity zadosťučinenia budú pretrvávať, tak myslím, že aj naďalej budem tvoriť pod vlastným menom. 

 

Stále existuje možnosť tvorby na oboch „frontoch“, čoho dôkazom je viacero návrhárov typu Raf Simons. Obdobný variant ťa vôbec neláka? 

V súčasnosti skôr nie. Prepínať medzi 2 odlišnými konceptmi práce musí byť nielen psychicky veľmi náročné. Okrem toho v budúcnosti túžim po rodine... V niektorých smeroch je cesta muža dizajnéra a ženy dizajnérky jednoducho iná. 

 

Považuješ kúsok „SEATBELT BAG“ za prelomový v rámci svojej tvorby? 

Jednoznačne! Keď ten nápad prišiel, ani som netušila, že bude tak úspešný, pričom vďaka jeho popularite som sa naučila o mnoho viac z obchodnej stránky, než som dovtedy vedela. Začala som komunikovať s dodávateľmi a výrobcami, musela som sa pustiť do vytvorenia webovej stránky a e-shopu. 

 

Téoriu o tom, ako módne značky zarábajú na kabelkách a parfémoch, vďaka čomu môžu dotovať svoje opulentné prehliadky, som pocítila na vlastnej koži. Predávať totiž doplnky je jednoduchšie ako odevy. Ako sa hovorí: „No size, no gender“, čo platí dokonale. 

 

Vďaka uvedenému modelu som dokonca začala pochybovať o tom, či vlastne chcem vytvárať módne kolekcie 2-krát ročne a prezentovať ich na týždni módy. Jednoducho byť v tom každosezónnom kolotoči, ktorý vás žmýka... 

 

 

Ja už som sa „vybláznila“, užila si potlesk, ktorý bol vždy úžasný, ale dokážem bez neho žiť a napriek tomu mať radosť z tvorby. 

 

Ukážky praktického využitia kabelky „SEATBELT BAG“ z pražského týždňa módy.

 

Vivien Babicová: Udržateľnosť módneho priemyslu je súčasnosť, ktorej je potrebné sa venovať (Rozhovor)

Vivien Babicová: Udržateľnosť módneho priemyslu je súčasnosť, ktorej je potrebné sa venovať (Rozhovor)

 

Ako si sa nakoniec rozhodla? 

Myslím, že ja to robiť nebudem, nech na tom pracujú mladí. Je to zábavné, všade okolo je veľa šampanského a vyťvoriť prehliadku s modelmi, hudbou a celou atmosférou je dokonalá príležitosť na odventilovanie kreativity. 

 

Ja už som sa „vybláznila“, užila si potlesk, ktorý bol vždy úžasný, ale dokážem bez neho žiť a napriek tomu mať radosť z tvorby. Zároveň tiež nemám pocit, že to v našich končinách funguje tak, ako by malo, čiže v úlohe marketingového nástroju alebo ako príležitosť pre nákupcov zadovážiť prezentované značky do svojich predajní. Navyše, väčšina návrhárov na obdobnú situáciu ani nie je dostatočne pripravená. 

 

Chcem sa venovať doplnkom a vytvárať funkčný dizajn, najmä v spolupráci s gastro priemyslom. 

 

Čo konkrétne si môžeme predstaviť pri spojení s gastro priemyslom? 

Nechcem to ešte úplne charakterizovať, kým to nie je realitou. Prezradím len toľko, že v priebehu tvorby diplomovej práce som spolupracovala s viedeňskou bio pekárňou Joseph Brot, ktorá patrí medzi tie vôbec najprogresívnejšie v krajine.  

 

Tvorili sme kúsky priamo pre ich potreby, a tak som sa po nahliadnutí do ich pracovného prostredia rozhodla čerpať inšpiráciu pre danú kolekciu z pekárenských uniforiem. Modely sú síce vytvorené pre predvádzacie mólo, avšak sú nositeľné či dokonca využiteľné napríklad pre personál prevádzky. 

 

Funkčný dizajn ma bavil a taktiež teoretická časť sa venovala práve prieniku módy do gastro priemyslu. Narazila som na množstvo konceptov, skrz ktoré sa jednotlivé značky rozhodli rozšíriť svoj profil aj na uvedenom poli. Ľudí dnes z tepla domov skôr vytrhne vízia zážitku, než nákupu, ktoré už zväčša realizujú cez internet. Vidím v tom budúcnosť a zmysel... 

 

 

 

Ja osobne vnímam svoju „misiu“ udržateľnosti v tom, že svojou kreativitou vytváram pracovné príležitosti pre lokálne firmy tvoriace pre mňa jednotlivé kúsky.

 

 

V poslednom období odevný priemysel čoraz viac kladie dôraz na udržateľnosť, recykláciu či upcykláciu materiálov. Vieme, že ty máš k danému postoju blízko a v minulosti si o tom mala napríklad aj diskusiu na Pohode. Nejde pritom len o budúcnosť, ale taktiež súčasnosť, ktorej by sme sa nemali otáčať chrbtom? 

Dnes už veľmi ani nie je možné otočiť sa tomu chrbtom, ale na druhú stranu občas precitnem zo svojej bubliny, v ktorej si myslím, že všetci sú uvedomelí a stretnem sa s úplne ignorantským postojom. 

 

Stále je potrebné šíriť osvetu. Našťastie, aj na Slovensku máme špecialistov, ktorí sa vedia k téme vyjadriť, ako napríklad „Platforma udržateľnosti“. 

 

Na jednej z prednášok o udržateľnej móde som mala možnosť vypočuť si kritiku z publika, že domáci návrhári vo veľmi malom množstve využívajú materiály z udržateľných zdrojov. Žiaden lokálni dizajnér zatiaľ nie je na úrovni, kedy by mal k dispozícii podmienky ako napríklad Stella McCartney. Len málokto si to uvedomuje... 

 

Pátranie po zdrojoch materiálov je mimoriadne nákladný procest, ktorý si vyžaduje vysoký počiatočný náklad a následne by niekoľkonásobne zvýšil taktiež fiinálnu cenu produktu.

 

Ja osobne vnímam svoju „misiu“ udržateľnosti v tom, že svojou kreativitou vytváram pracovné príležitosti pre lokálne firmy tvoriace pre mňa jednotlivé kúsky. Samozrejme, ani tie nie sú lacné, ale vďaka tomu si zákazník možno odoprie niekoľko modelov z fast fashion reťazcov. Toto je to, čo môžem momentálne ponúknuť, avšak s otvorenou náručou privítam investora, ktorý by dokázal možno aj „SEATBELT BAG“ posunúť na iný, udržateľnejší level. 

 

V hlavnej úlohe mini verzia vyššie spomínaného kúsku a predĺžené sako od návrhára Lukáša Krnáča.

 

Vivien Babicová: Udržateľnosť módneho priemyslu je súčasnosť, ktorej je potrebné sa venovať (Rozhovor)

 

Mohla by si, prosím, obdobnú investíciu aspoň priblížne aj vyčísliť? 

Napríklad na vytvorenie novej udržateľnej verzie „SEATBELT BAG“, pri ktorej by som mohla ručiť za každý komponent, je nutná počiatočná investícia aspoň na úrovni 20 000 €. S menším rozpočtom by som sa do toho zrejme ani nepúšťala... Ide však o čistý odhad a realita sa môže diametrálne odlišovať.

 

Pred pár dňami som počúvala podcast od The Business of Fashion o príbehu francúzskej značky VEJA, ktorá vyrába tenisky udržateľným spôsobom. Jeden zo zakladateľov opisoval, čím všetkým si museli prejsť, aby vôbec vznikla  1. séria. Odporúčam. 

 

Aká je Vivien Babicová v súkromi, mimo každodenný pracovný život? 

Je taká stará chorelička so starou dušou, labilná v náladách, avšak stabilná v životných postojoch. 

 

Som perfekcionistka neradím to práve medzi svoje kladné vlastnosti. Mám takú vrodenú potrebu starať sa o tých, ktorých mám rada. Napríklad im variť alebo len jednoducho robiť radosť... Na škole som si uvedomila, aké ľahké môže byť podľahnúť workoholizmu, a preto sa snažím udržiavať v živote určitý balanc. Venovať sa najbližším a vo voľnom čase robiť všetko ostatné, čo v rámci práce nie je možné. Mám ale obrovské šťastie, keďže práca ma dokáže veľmi vzrušiť. 

 

„After party“ kúsky z kolekcie na obdobie jar/leto 2019.

 

Vivien Babicová: Udržateľnosť módneho priemyslu je súčasnosť, ktorej je potrebné sa venovať (Rozhovor)

 

Zdroj: vivienbabicova.comNáhľadový obrázok: Alexander Bel, Monika Vaškorová &Natt Mikulášová / Vivien Babicová (Archív) Tagy: Móda Refresher, Vivien Babicová, Seatbelt Bag
Pridaj sa k tým, ktorí nas podporili. Predplať si R+ VIAC
Ohodnoť článok
32
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
Najčítanejšie
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.