Americká značka American Eagle sa rozhodla do svojej najnovšej kolekcie spodného prádla zapojiť modelky s fyzickým postihnutím.
Jedna je na vozíčku, ďalšia bojuje s cukrovkou a druhá zase s rakovinou. No všetky majú niečo spoločné. Okrem toho, že aj napriek svojim hendikepom stále dokážu vyčariť úsmev na tvári, americká spoločnosť American Eagle si všetky tieto ženy vybrala ako modelky svojej novej kolekcie.
Spoločnosť tak chcela ukázať svetu krásu, ktorá sa skrýva aj v takýchto ľuďoch, keďže sa v médiách postihnutiam či vážnym chorobám stále nevenuje dostatok pozornosti. Ľudia trpiaci Downovým syndrómom či pohybovými ochoreniami sú stále prehliadaní a nedostávajú dostatok priestoru na seba prezentáciu.
V roku 2014 spustil American Eagle kampaň s názvom Aerie Real. Svoje modelky odmietli retušovať a podriaďovať sa falošnému ideálu krásy. "Poslala som im video, v ktorom som hovorila o tom, čo pre mňa ako pre človeka, ktorý v médiách nikdy nevidel reprezentáciu postihnutých ľudí či chronických ochorení, znamená Aerie Real. Je to hlavne o kráse prichádzajúcej vo všetkých veľkostiach, tvaroch, rasách a schopnostiach," vyjadrila sa jedna z modeliek, 20-ročná študentka Abby Sams. Vďaka tomuto videu sa dostala k foteniu kolekcie spodného prádla.
@Aerie just sneakily released some of my photos!
— abby sams (@abby__sams) 10. júla 2018
Look at this disability representation people!!! Also look at me because I cant believe it's actually me so yeah pic.twitter.com/nfhaBrKqHX
So proud of my sis for her role in getting female body hair into the mainstream. Body hair is normal & we ALL have it. + thanks to @Aerie pic.twitter.com/YszuuvzY5w
— LadyBoss Social Club (@LadyBossSocial) 11. júla 2018
"Dievčatá boli úžasné, ako sme sa všetky spoznávali, prišlo nám to až šialené, koľko sme toho mali spoločného. Naše životné cesty sú veľmi rozdielne, no ambícia a láska, ktoré zo všetkých vychádzala, boli ohromujúce."
Sams tvrdí, že výsledok spolupráce si zamilovala. "Pri pozeraní fotografií sa mi naozaj vracajú všetky tie zábavné spomienky, ktoré sme si pri fotení vytvorili. Vďaka nim mám oveľa vyššie sebavedomie ako predtým."
A cancer survivor, down syndrome paralympian, me, and fibromyalgia (+ body hair). Their work in chronic illness and disability representation this campaign was REAL and AMAZING.
— abby sams (@abby__sams) 10. júla 2018
(2/2) pic.twitter.com/J9LejjTaWU