V známom nemeckom showroome Audi sa nachádza ďalší zaujímavý kúsok.
Audi Forum Neckarsulm, teda showroom ingolstadtskej automobilky, kde majú vo zvyku vystavovať zväčša vrcholné verzie jednotlivých modelov, navyše v raritných a zároveň mimoriadne zaujímavých konfiguráciách, vám už určite niečo hovorí, keďže neraz sme do jeho útrob nahliadli aj prostredníctvom našich stránok - žlto-zlaté RS6 Avant, jablkovo zelené Audi RS7 Sportback či R8 v zlatej fólii. Do rozmerných priestorov sa vraciame opäť, keďže najnovšie sa do jeho útrob nasťahovala ďalšia exkluzívna zaujímavosť. Tú stvárňuje azda najznámejší kombík na svete, teda ikonická RS6-ka Avant. Hoci nejde už o vyslovene horúcu novinku, veď posledná generácia je na svete už nejaký ten rôčik, v tomto prípade je vo veci špeciálna verzia, ktorú sme spoznali len pred časom. Ako už asi tušíte, daný exemplár sa hrdí dodatkom performance.
Jeho podstatou je upravená 4-litrovoá V8-čka, ktorá dáva všetkým štyrom kolesám (v pomere 40:60) výkon až 445 kW / 605 koní, a to za prítomnosti krútiaceho momentu vo výške 750 N.m. Za výkonnostným navýšením (+ 45 koní a 50 N.m) stojí predovšetkým úplne nová riadiaca jednotka a funkcia krátkodobého zvýšenia tlaku turbodúchadiel. Takáto eresšestka zdolá hranicu 100 km/h už za 3,7 sekundy, zatiaľ čo maximálna rýchlosť je tradične obmedzená na hranici 250 km/h, ak však zoberieme do úvahy príplatkový paket, maximálka sa posunie buď na rýchlosť 280 alebo 305 km/h. Ani teraz tomu nie je inak a vystavovaný "exponát" zaujme svojou konfiguráciou. Väčšinová pozornosť sa totiž sústredí na netypický modrý lak Polarblau Metallic, ktorému sekundujú efektné 21" disky charakteristické pre vyhotovenie performance. Doménou špecialitky sú následne strieborné detaily vrátane krytov spätných zrkadiel, či jemne zatmavené predné aj zadné svetlomety. Zaujímavosťou pritom je, že už od výroby je táto RS6-ka vybavená výfukovým systémom z dieľne Akrapovič. V dobre známom interiéri nechýba Alcantara, karbónové obklady, ale aj výrazné modré švy.