Stuttgartská automobilka oslavuje 130. výročie, odkedy položila základy automobilového priemyslu.
V roku 2016 automobilový priemysel opäť oslavuje jedno z okrúhlych jubileí. Nemúžme sa preto čudovať, že z tejto skutočnosti ťaží predovšetkým automobilka Mercedes-Benz, keďže prvá ona presne pred 130 rokmi na svet priniesla úplne prvý automobil poháňaný spaľovacím motorom. Pri tejto príležitosti je teda viac než jasné, že značka s hviezdou v znaku toto výročie tento rok patrične oslávi, čoho výsledkom bude, okrem iného, určite aj (nejeden) "oslavný" model. Ten spoznávame už v úvodných dňoch roka, teda počas autosalónu v Detroite, kde sa väčšinová pozornosť v rámci firemného stánku sústredí na úplne novú triedu E. Po jej bohu však nájdeme aj špeciálny model, konkrétne Mercedes-AMG S 63 Cabriolet 130 Edition. Ako už názov napovedá, práve ten je podstatou tahto článku, čiže odkazuje na korene samotného automobilizmu.
Na prvý pohľad si ale jeho jedinečnosť azda ani nevšimnete. Teda, nieže by táto majestátna jachta nekradla pohľady prítomných, navonok však len veľmi decentne naznačuje, že ide o niečo špeciálne. V zásade k žiadnym prelomovým riešeniam nedošlo, skôr ide o zvolenú konfiguráciu a jednotlivé prvky výbavy, ktoré v takomto štýle pokope inde nenájdete. Za všetko hovorí špeciálny lak Alubeam Silver s vysokým leskom, ktorému kontrastuje červená strecha v odtieni Bordeaux a 10-lúčové 20" AMG disky v matnej čiernej farbe. Za nimi sa navyše nachádzajú vysoko-výkonne karbón-keramické brzdy, ktoré však v tomto prípade nie sú vo svojej tradičnej zlatej farbe, ale červenej. Ladia tak nielen k streche, ale aj interiéru, ktorý je čalúnený v rovnakom odtieni, presnejšie v červeno-čiernej kombinácii Bengal Red/Black. Samozrejme, ako tomu v prípade "limitiek" býva, interiér je ovešaný viacerými plaketami tejto edície, pričom keďže jej počet je obmedzený len na 130 kusov, každý z nich má v stredovom tuneli štítok "1 of 130".
To, že si kompetentní vybrali práve tento model nie je náhodou. Okrem toho, že nový S Cabriolet môžeme považovať za jednú z vlajkových lodí značky, respektíve, vlajkovú loď značky vo vyhotovení bez strechy, sám šéf divízie AMG Tobias Moers pripomenul, že prvé počiny od Carla Benza a Gottlieba Daimlera boli tiež otvorenými automobilmi. Je teda viac než jasné, prečo padľa voľba na len nedávno predstavený, najväčší a najluxusnejší kabriolet značky. Možno si poviete, prečo už nesiahli rovno po dvanásťvalcovej verzii S 65 Cabriolet, vedzte však, že tento kúsok sa mu vyrovnáva nielen výbavou ale aj cenou - každý jeden zo 130-tich exemplár štartuje na cenovke od 226 457 €. O tom, že sa po nich uč čoskoro len tak zapráši niet pritom pochýb. Na záver pripomeniem, že otvorená S 63-ka má pod kapotou nekompromisnú 5,5-litrovú V8-čku biturbo, ktorá na všetky štyri nádherné kolesá prostredníctvom 9-stupňovej automatickej prevodovky posiela až 585 koni, za prítomnosti krútiaceho momentu vo výške rovných 900 N.m. Aj táto exkluzivitka tak vyšprintuje na stovku len za 3,9 sekundy, zatiaľ čo maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na hranici 250 km/h.