Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
18. júna 2015 o 18:54
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Hranaté GLK je minulosťou, privítajte nový Mercedes-Benz GLC s ladnými krivkami!

TECH MERCEDES-BENZ
Uložiť Uložené

Nemecká prémiová automobilka plní svoje sľuby a my tak spoznávame nástupcu triedy GLK s novým menom.

Automobilka Mercedes-Benz nás už dlhšie pripravovala na premiéru nástupcu obľúbeného SUV pod označením GLK, pričom ako bolo avizované už dávnejšie, keďže v Stuttgarte sa rozhodli preznačiť viacero modelov a tried, k premenovaniu došlo aj v tomto prípade. V uplynulých hodinách sme tak podľa plánu spoznali úplne nový model GLC, ktorého názov hovorí o tom, že ide o SUV-čko postavené na základoch novej triedy C. Už na prvý pohľad je jasné, že medzigeneračne došlo k naozaj evidentným dizajnovým zmenám, ktoré naozaj nie sú medzi vozidlami prémiových automobiliek v takomto rozsahu zvykom. Svedkami sme tak nových oblých tvarov, ktoré vystriedali doterajšie hrany a v niektorých uhloch pohľadu až "krabicovito" pôsobiace GLK.

Ladné krivky sa nesú ruka v ruke so súčasným dizajnérskym jazykom trojcípej hviezdy, pričom najviac má práve k príbuznému C-čku, no nesie i nejeden detail pochádzajúci napríklad z takého GLE, teda po starom ML. Silueta pri pohľade z profilu pripomína práve kombi strednej triedy s hviezdou v znaku, rovnako i horizontálne orientované zadné ledkové svetlá. Samozrejme, full-LED svetlomety nájdeme i vpredu. Na výber bude z dvoch optických paketov, prvým je akýsi outdoorový vzhľad, naopak, na druhej strane nájdeme viac športovo vyzerajúci look. Nástupca hranatého a stredne veľkého esúvečka z roku 2008 je o 80 kilogramov ľahší, zároveň však vo všetkých smeroch väčší - 4656 x 1890 x 1639 (1685 pri vzduchovom odpružení) mm. GLC postavené na platforme triedy C, bude štandardne vybavené systémom Agility Control s pasívnym tlmením nerovností, za príplatok však môžete siahnuť po známom vzduchovom odpružení Airmatic, kde je okrem nastavenia tuhosti tlmenia možné zvoliť aj svetlú výšku v rozsahu - 15 až + 50 mm.

Hranaté GLK je minulosťou, privítajte nový Mercedes-Benz GLC s ladnými krivkami!

Interiér azda najviac odkazuje na príbuznosť k triede C, keďže jeho všetky hlavné súčasti a tvar pochádza práve odtiaľ. V porovnaní s vcelku netypickým vnútrajškom predchodcu tak môžeme počítať s vydarenými modernými a elegantne strihnutými líniami. Tie zaručujú perfektnú ergonómiu s minimom zbytočných tlačidiel, združený stredový ovládač s dotykovou plochou, ktorou je možné ovládať vztyčujúci sa 8,4'' displej multimediálneho systému. Kvalitu a celkový luxus podčiarkujú všade prítomné kvalitné a na pohľad veľmi pekne vyzerajúce dokóry, pravý hliník, či do rúk perfektne padnúci multifunkčný troj-ramenný volant, ktorý je možné si zadovážiť so zospodu zrezaným vencom.


V úvode bude GLC ponúkané v štyroch verziách. Dieselové bude zastupovať osvedčený agregát M274 s objemom 2,1 litra. Vo vyhotovení GLC 220d 4Matic ponúkne výkon 125 kW / 170 koní, táto motorizácia sa však objaví aj v GLC 250d 4Matic kde je naladená na výkon 150 kW / 204 koní. Zaujímavosťou je, že odhliadnuc od výkonnostného rozdielu, automobilka v oboch prípadoch hovorí o kombinovanej spotrebe na úrovni 5 litrov na sto kilometrov. Benzínové verzie bude zatiaľ zastupovať výhradne štvorvalcový dvojlitrový turbomotor so silou 155 kW / 211 koní v modeli GLC 250 4Matic. Vrcholom v ponuke je zatiaľ plug-in hybrid GLC 350e 4Matic, kde okrem posledne menovaného benzínového štvorvalca nájdeme elektromotor s výkonom 85 kW, vďaka ktorému dokáže táto GLC-čko spraviť až 32 kilometrov výhradne na elektrinu. Jeho spotreba by sa v kombinovanom cykle pritom mala pohybovať na úrovni 2,6 l/100 km. Ako ste si všimli, Mercedes sa neubral filozofiou priniesť aj SUV s výhradne predným pohonom, a tak v ponuke zatiaľ nájdeme len pravé štvorkolky, navyše štandardne vybavené až 9-stupňovým (350e 7-stupňovým) automatom.

Nové GLC sa na trhu objaví na jeseň s cenovkou od okolo 44-tisíc €. Odstupom času sa do ponuky začlenia aj iné motory, pričom už teraz vieme, že skôr či neskôr sa ukáže i GLC 450 AMG Sport s dvakrát preplňovaným šesťvalcom a výkonom okolo 270 kW / 367 koní, teda nová verzia, ktorá nedávno dorazila do ponuky triedy C. Navyše, posledné informácie špekulujú o tom, že na svet by malo prísť dokonca aj práve AMG, teda špičkové GLC 63 AMG, ktoré by údajne malo mať pod kapotou nový 4-litrový osemvalec z C 63 či AMG GT. Na záver dodám, že ako už i samotný Mercedes avizoval, do portfólia značky začlení aj kupé odvodené od GLC, teda GLC Coupé ako konkurent mníchovskej X4-ky. 

Hranaté GLK je minulosťou, privítajte nový Mercedes-Benz GLC s ladnými krivkami!

Hranaté GLK je minulosťou, privítajte nový Mercedes-Benz GLC s ladnými krivkami!

Hranaté GLK je minulosťou, privítajte nový Mercedes-Benz GLC s ladnými krivkami!

Hranaté GLK je minulosťou, privítajte nový Mercedes-Benz GLC s ladnými krivkami!

Hranaté GLK je minulosťou, privítajte nový Mercedes-Benz GLC s ladnými krivkami!

Hranaté GLK je minulosťou, privítajte nový Mercedes-Benz GLC s ladnými krivkami!

Hranaté GLK je minulosťou, privítajte nový Mercedes-Benz GLC s ladnými krivkami!

Hranaté GLK je minulosťou, privítajte nový Mercedes-Benz GLC s ladnými krivkami!
Hranaté GLK je minulosťou, privítajte nový Mercedes-Benz GLC s ladnými krivkami!
Hranaté GLK je minulosťou, privítajte nový Mercedes-Benz GLC s ladnými krivkami!
Hranaté GLK je minulosťou, privítajte nový Mercedes-Benz GLC s ladnými krivkami!

Domov
Zdieľať
Diskusia