Kým v roku 2019 si v rámci spolupráce za instagramovú story pýtala „len“ 500 eur, v roku 2023 si za ňu priplatíš o 1 500 eur viac plus DPH.
Jedna z najúspešnejších slovenských influenceriek Zuzana Strausz Plačková sa už pred tridsiatkou stihla stať milionárkou. Niet pochýb o tom, že okrem zárobkov z podnikateľských činností jej k tomuto statusu dopomohli aj spolupráce na Instagrame, kde jej na profile @queen.plackova svieti 874-tisíc followerov.
Dnes prostredníctvom instagramovej story potvrdila, že nielenže o spolupráce nemá núdzu, no bez problémov si za ne pýta priam astronomické sumy. „Ahojte, otváram zopár spoluprác na tento rok pre firmy, najlepšie dlhodobé spolupráce...“ napísala.
V tom istom príspevku nechýba ani cenník bez DPH, v ktorom sa ceny začínajú na 2 000 eurách a končia sa pri dvanástich tisícoch.
„Najmenej“ si Plačková pýta za uverejnenie jednej story, teda instagramového príbehu. Za príspevok, ktorý po 24 hodinách zmizne, si pýta 2 000 eur. Celý set stories vyjde potenciálneho klienta o 1 500 eur viac.
Pozornému oku neunikne, že v jej cenníku nechýba 10- a ani spomínaných 12-tisíc eur, ktoré si influencerka pýta za kombináciu jedného postu a jedného setu story. Pri druhom balíku, v rámci ktorého ponúka jeden post a jednu story, sa zrejme sekla o jednu nulu (podľa všetkého by mala byť cena 11-tisíc eur).
Ceny pre spolupráce na 6 až 12 mesiacov influencerka nezverejnila. Podľa informácií, ktoré Zuzana Strausz Plačková poskytla pre Refresher ešte v roku 2019, vidieť, že jej ceny k dnešnému dňu náramne vzrástli. V danom roku si totiž za instagramový post pýtala 1 000 eur (plus DPH) a za story „len“ 500 eur (plus DPH). Rovnako vtedy priznala, že v prípade drahších produktov a kreatívnejšej reklamy si dokáže naúčtovať viac.
V článku z januára 2023 sme ťa však informovali, že na Instagrame si vo veľkom vedia prilepšiť aj ostatné influencerky, medzi ktorými v počte instagramových spoluprác definitívne viedla minulý rok Jana Hrmová. Až 27 z jej 28 príspevkov, ktoré zverejnila za jeden mesiac, bolo vypublikovaných v rámci platenej spolupráce. V prípade Sáry Adamčíkovej bolo slovom spolupráca označených zase 16 zo 17 príspevkov.
Na Instagrame influencerky Jany Kočišovej (@jankatopanka) tvorili platené spolupráce až 84 % zverejnených postov za jeden mesiac. Ako sú na tom ostatné slovenské influencerky, si môžeš prečítať tu.