„Všetci sme unavení, ale niekedy je potrebné zájsť míľu navyše,“ povedal zamestnancom.
Generálny riaditeľ maďarskej nízkonákladovej leteckej spoločnosti Wizz Air József Váradi sa stal terčom kritiky po tom, čo prišiel s kontroverzným návrhom, ako obmedziť rušenie letov.
Zamestnancom povedal, že príliš veľa z nich si berie voľno pre únavu a mali by to zredukovať. „Všetci sme unavení, ale niekedy je potrebné zájsť míľu navyše,“ cituje jeho slová CNN.
Únava pilotov sa pritom berie vážne, podľa neziskovej organizácie Flight Safety Foundation ide o medzinárodne uznávaný problém súvisiaci s otázkou spôsobilosti na výkon služby vzhľadom na to, že piloti lietadla majú zodpovednosť za celú posádku. Únava pilota sa zároveň kladie za príčinu havárie letu American Airlines 1420, pri ktorej v roku 1999 zahynulo 11 ľudí.
„Chápem, že únava potenciálne môže spôsobiť problémy, ale keď začneme stabilizovať služby, musíme znížiť aj mieru únavy. Myslím, že nemôžeme viesť tento biznis, keď každý piaty človek zo základne hlási, že je chorý, pretože je unavený,“ povedal Váradi zamestnancom na stretnutí tento týždeň.
Wizz Air totiž v poslednom čase zrušil viacero letov pre nedostatok pilotov. To podľa Váradiho spôsobilo spoločnosti obrovské škody. „Ide o poškodenie dobrého mena značky a aj finančné škody, pretože musíme cestujúcim zaplatiť kompenzáciu,“ dodal.
Piloti sa však voči necitlivému správaniu šéfa Wizz Airu ohradili a Odborový zväz pilotov vyzval Európsku agentúru pre bezpečnosť letectva (EASA), aby konala v súvislosti s Váradiho brífingom. Európska asociácia kokpitov uviedla, že nútiť unavených pilotov a posádku, aby lietali, je „ako odovzdať kľúče od auta opitému vodičovi“.