Jeden z trhákov aktuálneho autosalónu vo Švajčiarsku spoznávame na oficiálnej sade fotografií a informácií.
Autosalón v Ženeve je už v plnom prúde, a aj keď sme všetky podstatné novinky spomenuli v komplexnom sumáre, respektíve tie najhlavnejšie osobitnými článkami, minimálne jedna nová záležitosť z veľtrhu bližšie priblížená doposiaľ na našom webe nebola. Narážam na taliansky stánok automobilky Lamborghini, ktorý zdobí očakávaný superšport Aventador vo vrcholnej a brutálnej verzii LP750-4 SuperVeloce. Ten ste si už síce vo veľkom predstihu mohli pozrieť v našom nedávnom článku, keďže nie je tomu tak dávno, čo sa na internete roztrhlo vrece so špionážnymi fotkami pripravovaného Lamborghini, ktoré zhmotňuje najbrutálnejší sériový automobil (ak ho tak môžeme ešte vôbec nazvať) v modelovej škále. Medzičasom však došlo k jeho oficiálnemu odhaleniu, a preto mu priestor dávame opäť. Zaslúži si, veď ide o jeden z highlightov autosalónu!
Na prvý pohľad je jasné, že exemplár, ktorý bol zachytený počas natáčania reklamného spotu (video na konci), bol prakticky sériovým vyhotovením. SuperVeloce sa tak pýši kompletným karbónovým bodykitom, ktorý počíta s novým predným nárazníkom, bočnými prahmi a pozmenenej zadnej časti s rozmerným krídlom. Po dizajnovej stránke exteriéru ide o naozaj vydarený počin, ktorý stavia na perfektných a nekompromisných tvaroch "klasického" Aventadora. Najnovší sériový top model značky tak vyzerá ešte modernejšie a atraktívnejšie, zakladá si pritom na viacerých vydarených detailoch. Spomeniem napríklad zadný spojler, na ktorý nadväzuje línia pokračujúca až k rohom prepracovaného nárazníka. Nedávne špionážne fotografie odhaľovali zakončenie výfukového potrubia, ktoré pôsobilo dojmom, že v sériovke dostane ešte akúsi koncovku zjednocujúcu štyri rúry. Ako sa však ukázalo, mýlili sme sa, keďže štvorica otvorov uprostred výrazného difúzora ostala nezmenená, dostala len lepšie vonkajšie opracovanie. Výfukový systém je však úplne nový, čoho výsledkom je podstatne znížený spätný tlak, vďaka čomu dokáže pohonný agregát "lepšie dýchať". Mimochodom, nový vonkajší kabát zaručuje až o 150 % efektívnejšiu aerodynamiku a zároveň o 170 % lepší prítlak, čo má zaručiť najmä rýchlejší prejazd zákrutami.
Novinkou je adaptívne odpruženie, ktoré neustále upravuje tuhosť tlmičov v závislosti od aktuálnych podmienok, či elektromechanické riadenie s pôvodom z nového Huracánu. Pod úplne novým, opäť veľmi vydareným dizajnom diskov sa štandardne nachádzajú karbón-keramické brzdy a zmeny sa pochopiteľne odohrali aj v interiéri. Ten prišiel o pár nepotrebných záležitosti skrz váhovým úsporám. Okrem ešte viac prepracovanému, ľahšiemu a zároveň tuhšiemu karbónovému monokoku evidujeme novú dvojicu sedadiel z rovnakého materiálu a strohšiu výplň dverí. Uhlíkové vlákna nechýbajú ani na palubnej doske či stredovom tuneli, nové sú aj špeciálne koberčeky. Kúsky pod názvom Carbon Skin disponujú minimálnou váhou, no zároveň sú odolné a jemné na dotyk. Zhodným materiálom je potiahnutý aj strop a niektoré detaily vnútrajška. Samozrejme, zmizlo viacero elektroniky a nepotrebných serepetičiek, čo sa odrazilo okrem váhy aj na prístrojovom štíte pred vodičom, kde nájdeme pozmenený centrálny displej pripomínajúci pravé závodne špeciály.
Ako ste už asi postrehli, najnovšia pýcha talianskej automobilky s býkom v znaku poháňa upravený atmosféricky 6,5-litrový dvanásťvalec. Jeho výkon poskočil o 50 koní, čiže verzia SV, ako už aj označenia napovedá, ponúka až 750 koní, pri maximálnom krútiacom momente 690 N.m. Sila už tradične putuje na všetky štyri kolesá. 50-koňovému dopingu hrá do kariet aj vyššie priblížená odtučňovacia kúra s výsledkom straty 50 kilogramov. 1525 kilogramov vážiaci superšport tak dokáže akcelerovať na stovku len za 2,8 sekundy (- 0,1 s) a zároveň maximálna rýchlosť sa prehupla magickú hranicu 350 km/h. Taliani presné číslo nespomínajú, no keďže už pôvodný Aventador dokázal uháňať rýchlosťou 350 km/h, je viac než jasné, že aký-taký číselný nárast tam určite je. Ostatne, automobilka svoje najnovšie želiezko v ohni označuje ako najrýchlejšie sériovo vyrábané Lamborghini v celej histórii značky! SV-čko ale nie je stvorené len pre diaľnice a dosiahnutie svojho rýchlostného maxima, ale aj pre zákruty, kde má v porovnaní so štandardom najviac navrch. Výroba odľahčenej verzie by mala začať už na jar, pričom cenové relácie spoznávame už teraz - od 327-tisíc € bez DPH.