
Vlajková loď značky Kia ukázala luxusný interiér, o pohon sa postarajú až 4 motorické verzie
Model K8 má byť najluxusnejším modelom značky.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.

Vlajková loď značky Kia ukázala luxusný interiér, o pohon sa postarajú až 4 motorické verzie
Model K8 má byť najluxusnejším modelom značky.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.

Automobilka Kia začala v uplynulých týždňoch postupne odhaľovať svoju novú vlajkovú loď. Model K8 má pritom nahradiť nielen doterajší model K7, ktorý sa predával aj ako Cadenza, ale s najväčšou pravdepodobnosťou aj K9 (K900/Quoris). Luxusný sedan s celkovou dĺžkou 5 015 milimetrov je prvým autom s novým logom značky na kapote. Vieme aj to, čo sa bude ukrývať pod ňou. Príjemným prekvapením je, že na výber budú postupne až štyri motorické verzie.
Ich spoločným znakom má byť perfektná kultivovanosť, nízka spotreba a výborné odhlučnenie, o ktoré sa majú starať nové, až 3-vrstvové tlmiace materiály. Okrem toho Kia spomína špeciálny tlmič, ktorý má eliminovať vibrácie pohonných jednotiek. Vrcholom ponuky bude 3,6-litrový benzínový šesťvalec v dvoch konfiguráciách. Silnejší zaručí 221 kW/300 koní a 359 Nm, slabší 177 kW/240 koní a 314 Nm.

Druhý variant však zastupuje alternatívny pohon na báze kvapalného ropného plynu, teda LPG, ktorý sa na kórejskom trhu stále teší veľkej popularite. Štandardom pre obe verzie je 8-stupňový automat vlastnej výroby a voliteľný pohon všetkých štyroch kolies (základom je predný pohon).
Tento článok dočítaš bezplatne, no s predplatným REFRESHER+ získaš prístup ku viac ako 1909 zamknutým článkom a dostaneš ďalšie benefity.
VIAC O PREDPLATNOM
Ďalším agregátom je benzínový 2,5-litrový štvorvalec s výkonom 146 kW, teda necelých 200 koní a 248 Nm. Jednotka z novej generácie motorov Smartstream bude spárovaná výlučne s pohonom predných kolies a so spomínanou 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Najzákladnejší motor zastúpi aj v našich končinách dobre známy preplňovaný štvorvalec 1,6 T-GDI, jeho výkonnostné parametre však zatiaľ nepoznáme, pretože ponuka sa o túto alternatívu rozšíri až neskôr v priebehu roka.

Okrem technickej špecifikácie a po nedávnom odhalení exteriéru s atraktívnym dizajnom najnovšie spoznávame aj vnútro modelu K8. Prevládať v ňom má veľmi pohodová atmosféra. Ostatne, Kia tvrdí, že K8 chce byť novým meradlom pre prémiové sedany. Už prvý pohľad naznačuje, že kórejský výrobca nenecháva nič na náhodu a interiér pôsobí veľmi prémiovým a luxusným dojmom. Okrem skladby kvalitných materiálov a dielenského vypracovania sa o slovo hlási aj plejáda najmodernejších technológií.

Centrom multimediálneho prostredia je dvojica vyše 12” displejov a dokonca Kia v rámci príplatkovej výbavy ponúkne až 12” head-up displej alebo audiosústavu Meridian s plejádou 14 reproduktorov a efektnými hliníkovými krytmi. Vnútri bude aj náladové osvetlenie a vyhrievané a ventilované sedadlá. Tie zaujmú nielen po vizuálnej stránke, ale aj tým, čo sa nachádza v ich vnútre – sedadlá Ergo Motion Seat majú sedem vzduchových vakov na zvýšenie komfortu a opory tela v zákrutách.
Ani tentoraz Kia neuviedla, či bude model K8 predávať v Európe. Novinku však neraz označuje za vozidlo pre globálny trh, ale pokiaľ ide o starý kontinent, s najväčšou pravdepodobnosťou sa K8 dostane maximálne tak do Ruska. Nechajme sa prekvapiť, súdiac podľa prvých fotiek by však novinka mala čo ponúknuť aj európskemu trhu.
Zobraziť galériu 7
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.