625-koňová limuzína odvodená od verzie Continental GT, sa predstavuje.
Aristokratická značka Bentley dlho pripravovala druhú generáciu sedanu odvodeného od kupé Continental GT. Zamaskované prototypy, ktoré sa automobilka snažila kamuflovať v štýle nemeckého S-ka naznačovali, že sa výrazne zmení bočný profil oproti prvej generácii. Prvé oficiálne fotky to potvrdzujú. Nový Flying Spur sa predstavuje. Prichádza so skráteným označením, ktoré vynecháva označenie Continental.
Predné partie sú takmer zhodné s kupé, upravený je len nárazník a zväčšené svetlomety. Profil pôsobí mohutnejším, svalnatejším dojmom, vrátane výraznej línie od zadných dverí, ktorá zvýrazňuje zadný blatník. Zadná časť nadobudla veľmi zaujímavý tvar. Zaoblené hranaté svetlomety s technikou LED svetiel, v zhodnom tvare ako koncovky výfukov, tvoria štýlove zakončenie karosérie.
Pri pohľade na fotografie je každému jasné, že skvosty tohto typu sa predávajú výhradne s motorom W12 6.0. Silný motor preplňovaný dvoma turbami robí z Flying Spur najrýchlejší sedan britskej značky všetkých dôb. Kolos sa rozbehne až na rýchlosť 322 km/h a to vďaka výkonu 460 kW / 625 k, ktorý sa prenáša na všetky kolesá pomocou 8-stupňového automatu ZF. Rozloženie točivého momentu je obyčajne 60% v prospech zadnej nápravy, pričom je možné ho posilniť až na 85%, respektíve až 65% na prednú nápravu Pri rýchlosti 195 km/h sa svetlá výška na prednej náprave zmenší o 5 mm a zadná o 100 mm. Po prekročení rýchlosti 240 km/h o 8, resp. 13 mm.
Aj vďaka výbornému aerodynamickému súčiniteľu odporu vzduchu - 0,29, zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,6 s. Údaje o spotrebe asi majiteľa zaujímať nebudú. Avšak pre informáciu, 90 litrová nádrž by sa mala v kombinovanej spotrebe vyprázdňovať v pomere 14,7 l na 100 km. V meste si vypýta okolo 22 litrov, naopak mimo mesta 10 l. Rázvor náprav je luxusných 3065 mm a celý 2475 kg vážiaci luxus stojí na diskoch s rozmermi 19 až 21“. Pod nimi sa ukrývajú 405 mm kotúče vpredu a 335 mm vzadu. Samozrejme sú k dispozícii aj v keramickom prevedení s priemerom 420 mm, resp. 356 mm.
V interiéri sa toho zmenilo iba minimálne, i keď automobilka uvádza, že došlo k výmene až 600 dielov. Štvorramenný volant bol nahradený športovejším, trojramenným. Písať o všetkých multimediálnych systémoch je asi zbytočné, kedže tu nájdeme všetko, na čo si človek spomenie, vrátane bezdrôtového wi-fi pripojenia k internetu, 8-palcovej dotykovej obrazovky, chladiaceho boxu medzi zadnými sedadlami a v neposlednej rade 8-kanálové audio s úctyhodným výkonom 1100 W! Medzi ultra-luxusnými limuzínami sa dizajnovej kreativite medze nákladu. Nový Flying Spur nie je žiadnou výnimkou, práve naopak. Na výber je z viac než 100 odtieňov lakov karosérie, nespočetné možnosti drevených dekorov, odtieňov kože a jej prešívania. Mulliner Driving Specification rozširuje ponuku povedení interiéru na 17 variant s piatimi doplňujúcimi druhmi drevených dekorov.
Prví majetní záujemcovia si budu môcť túto prestížnu masu železa zakúpiť už toto leto.
Foto: Bentley