Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Utorok 11. 8. 2020 meniny má Zuzana

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Filmy a Seriály - Tržby – Box Office
0
Dominik Vetrák
3. január 2020, 19:14
Čas čítania: 4:44
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Ktorých 10 filmov zarobilo v roku 2019 v kinách najviac? Disney vydávalo jeden miliardový hit za druhým

Box Office bol v roku 2019 v mnohom rekordný.

Dominik Vetrák
3. január 2020, 19:14
Čas čítania: 4:44
Ktorých 10 filmov zarobilo v roku 2019 v kinách najviac? Disney vydávalo jeden miliardový hit za druhým
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
0
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Rok 2019 bol rekordný pre Čínu aj pre globálny Box Office. Samozrejme, zaslúžil sa o to film Avengers: Endgame, narastajúci trh v Číne a pár vybraných blockbusterov. Návštevnosť kín mimo Číny aj naďalej stagnuje, respektíve klesá a originálne filmy vymierajú. Alebo sa presúvajú na Netflix či iné streamingové platformy. Je však zbytočné smútiť za skvelými filmami, ako Ad Astra či Ford vs. Ferrari, z ktorých prvý kasovo prepadol a druhý na seba možno tiež nezarobí. 

 

Tržby neznamenajú zisky a častokrát aj tie miliardové filmy zarobia štúdiám v čistom (čo sa kinotržieb/ziskov týka) len zlomok z pôvodného čísla. Vysvetľovali sme to aj v článku nižšie.

 

 

10. Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw – $760,330,285 (Universal)

Z Hobbsa a Shawa nebola miliardová hitovka. Film kvalitatívne sklamal a zábavné hecovačky Stathama s The Rockom celý film pokope udržať nedokázali. Aj tak však šlo o fajn jednohubku. Od tejto série však diváci očakávajú oveľa viac. V USA zarobila ($173,810,100), čo znamená, že divákov taktiež neohúrila, a tak tržby zachraňoval zvyšok sveta, najmä Čína ($201,000,988). Na pokračovanie film určite zarobil, Universal však nepochybne dúfal, že tržby budú vyššie. Spoločne s prípadným kastingom Jasona Momou či Keanu Reevesa do dvojky by miliarda ale padnúť mohla. Hobbs a Shaw sú taktiež jediným filmom v TOP 10, ktorý neprekročil miliardu dolárov. 

 

 

9. Star Wars: The Rise of the Skywalker – $815,682,706 (Lucasfilm/Disney)

Hneď pod nimi sa totiž nachádza záver Skywalkerovej ságy. Ten síce miliardu na konte zatiaľ nemá a za rok 2019 ju ani nezarobil, celkovo sa ale snímka cez túto hranicu pravdepodobne prehupne. Skywalker bude mať najslabšie tržby z celej triĺógie, Disney však na ňom aj tak slušne zarobí. Nehovoriac o merchandisingu, právach a ďalších ziskoch. Star Wars je naďalej zlatou baňou, aj keď je pravda, že táto značka postupne slabne. Ak sa však dočkáme kvalitnejších a originálnych filmov a taktiež toho, po čom fanúšikovia volajú už desiatky rokov, miliardy sa budú hrnúť ešte veľmi dlho.

 

 

8. Aladdin – $1,050,959,216 (Disney)

Málokto čakal, že z Aladdina bude taký hit. Dupľom nie po nepodarenom prvom traileri a divnom vzhľade modrého Willa Smitha. Reklamná kampaň však výzor snímky napravila a keď prišiel ďalší hraný remake Disneyho klasickej rozprávky do kín, diváci a kritici boli nadšení. Aladin bol skvelou letnou jednohubkou, ktorú si užili všetky vekové kategórie a v tomto prípade sme tú miliardu Disneymu želali. Nakoniec, režíroval náš obľúbenec Guy Ritchie. Snáď sa dočkáme aj pokračovania. 

 

 

7. Joker – $1,060,470,910 (Warner Bros.)

Joker pôsobí pri zvyšku Top 10 ako päsť na oko. Je serióznym, drsnejším filmom s ratingom R (len pre dospelých). Ako jediný má zrejme aj šance zabodovať na Oscaroch. A to musel režisér Todd Phillips štúdio Warner 2 roky presviedčať, aby mu ho odklepli. Nakoniec z neho majú jeden z najziskovejších filmov v histórii štúdia (vzhľadom na jeho nízky produkčný rozpočet). Joker patrí s Endgame, Lion Kingom a Frozen 2 k najziskovejším filmom roka.

 

 

6. Toy Story 4 – $1,073,394,813 (Pixar, Disney)

Skvelé pokračovanie a potenciálne aj zakončenie príbehu hračiek v podaní Pixaru si zaslúžene prišlo do kín po miliardu. Týchto hrdinov diváci milujú a sprevádzajú ich od malička, takže je rozlúčka s nimi emotívna. Štvrtý diel dosiahol najvyššie tržby v sérii a stal sa druhým najzárobkovejším filmom Pixaru. Prekonal Hľadá sa Dory aj Toy Story 3 (oba prekonali miliardu), pričom zaostal len za Rodinkou úžasných 2 ($1,242,805,359). 

 

 

5. Captain Marvel – $1,129,729,839 (Marvel Studios, Disney)

Môžeme začať počítať s tým, že čo marvelovka, to miliarda? Naposledy sa to nepodarilo dvojke Ant-Mana a predtým Thorovi, no a zatiaľ čo Ant-Man 3 zrejme miliardu nezarobí, zvyšné plánované snímky z MCU na to majú veľké šance. Captain Marvel neublížili ani fiaská Brie Larson počas reklamnej kampane, „bojkotovanie“ snímky a podobne. Ľudia boli na prvú ženskú sólovku od Marvelu zvyknutí a hoci sme sa dočkali len priemerného komiksového filmu, účel splnil a Marvel sa opäť topil v peniazoch (teda, skôr Disney). 

 

 

4. Spider-Man: Far From Home – $1,131,927,996 (Marvel Studios, Sony)

Sony si so Spideym nevedelo dať rady, a tak ho umne požičalo Kevinovi Feigimu (hlave Marvel Studios), a tí s ním následne narobili poriadok. Viac ako miliardové tržby hovoria samé za seba. Spidey je obľúbený a hviezda Toma Hollanda vďaka nemu aj naďalej rastie. Väčšina peňazí síce ide Sony, no dosť na ňom zarobí aj Marvel Studios. Na chvíľu síce Spidey z MCU vypadol, no obe štúdiá sa nakoniec dohodli, a tak sa s Petrom Parkerom ešte chvíľu budeme stretávať (už v lete začínajú natáčať trojku). 

 

 

3. Frozen 2 – $1,230,144,134 (Disney)

Frozen 2, rovnako ako Star Wars, stále zarába, no pre rok 2019 je táto suma konečná. Dvojka stále neprekonala jednotku. To by sa malo zmeniť už v januári a konečná suma by sa mohla zastaviť na niekde okolo miliardy a pol. Trojka by mohla doraziť už do piatich rokov. My však budeme dúfať, že tentoraz nepôjde o totálne zbytočný animák, ako v prípade dvojky. Jej dej by sa dal napratať do animovaného kraťasu a muzikálové čísla za veľa nestáli. Iste, decká boli nadšené, no starší a skúsenejší diváci môžu len hlavou krútiť, ako niečo takéto môže zarábať miliardy, zatiaľ čo sa skutočná kvalita v kinách trápi a nedokáže prežívať. 

 

 

2. Lion King – $1,656,313,097 (Disney)

Neuveriteľný výkon a ďalší intergalaktický úspech od Disneyho. S tou miliardou a pol sme rátali viacerí, no po nemastných-neslaných recenziách a zmiešaných diváckych dojmoch by sme viac netipovali. Disney však film skvele potlačilo, čoho výsledkom je číslo, z ktorej sa účtovným analytikom krútia hlavy. Rovnako ako v prípade Aladdina, aj tu si vieme predstaviť pokračovanie. Pri takomto úspechu ho nebude problém vymyslieť. Sme zvedaví, či podobné úspechy budú čakať aj Mulan a ďalšie chystané hrané prerábky Disneyho klasík. V tomto článku sa dozvieš, na ktorých z nich už Disney pracuje. 

 

 

1. Avengers: Endgame – $2,797,800,564 (Marvel Studios, Disney)

Čo k tomu dodať? O epickom a pravdepodobne nezopakovateľnom úspechu Marvelu s ukončením Infinity Sagy sme toho napísali už viac než dosť. Ťažko povedať, či si to Endgame zaslúžilo. Ide o nepredstaviteľné peniaze, no šéfovia Marvelu k nim pomalými krôčikmi smerovali viac ako 10 rokov. Ten úspech je vydretý a každý divák či fanúšik Marvelu, respektíve blockbusterov ako takých, to úplne chápe.

 

Jediná šanca, ako prekonať Endgame tkvie zrejme v inej marvelovke alebo v pokračovaniach Avatara. Aj to však len v prípade, že do kín znova prídu s nejakou technologickou revolúciou. Tak či onak, vyhrá opäť Disney. Avatarovia patria pod Fox, ktorý Disney minulý rok odkúpil. Čína mimochodom aktualizovala svoj Box Office a prihodila Endgame dodatkové 3 milióny. Posledný diel Avengers je tak jediným filmom s tržbami za hranicou 2,8 miliardy dolárov. 

 

 

Ako môžeš vidieť, rok 2019 totálne ovládlo štúdio Disney. V TOP 10 sa nachádza až 8 ich počinov (rátame aj Spideyho od Sony), pričom ich celkovo do kín poslalo 10 (rátame Spideyho, no nie dokument Penguins či filmy na Disney+). Do miliardového klubu sa od nich nedostal len Dumbo a Maleficent. 

 

Disney za rok 2019 zarobilo v kinách 13, 151 miliardy (ide o spojené tržby Disney a Fox filmov, pričom samotné Disney sa postaralo o  11, 119 miliardy. 4, 328 miliardy pochádza z domestic Box Office, tržieb na domácej pôjde – v USA a Kanade a 8, 823 miliardy zo zahraničia. Takéto čísla ale tak skoro (ak vôbec) neuvidíme. Disney tento rok jednoducho vydalo enormné množstvo hitov a najmä Endgame – najzárobkovejší film histórie bez zarátania inflácie.

 

Zaujímavosťou je, že v TOP 20 už nájdeme aj čínske filmy. Tie okrem Ázie nikde nepremietali a často ich videli len diváci v Číne. Aj tak sa dokázali dostať na 11., 12., 18. a 20. miesto v rebríčku globálnych tržieb.

Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Ohodnoť článok
11
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie
Domov
Zdielať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.