Domáca módna značka, ktorej nechýba humor, ale ani svetové ambície.
Sú mladí, milujú dvojzmyselný humor a ich kúsky si obľúbili aj hudobné hviezdy zo zahraničia. Reč je o tvorcoch domácej značky s názvom MDMA Fashion, ktorá vznikla rovnako spontánne ako vznikajú jej návrhy plné drzosti.
Ak patríš medzi fanúšikov elektronickej hudby a aspoň príležitostne sa zúčastňuješ koncertov či festivalov, tak ich kúsky si na 90% už videl a ak nie, dnešným dňom sa to zmení. Viac o začiatkoch, aktuálnej kolekcii alebo víziách do budúcnosti sa už dozvieš v nasledujúcich riadkoch. Všetko podstatné nám totiž v rozhovore povedala spoluzakladateľka Jana Němcová.
Názov MDMA zrejme tak úplne nesúvisí s chemickým vzorcom extázy, alebo áno?
Nie, naozaj nesúvisí, ale zároveň sme chceli, aby bol názov ľahko provokatívny a ľahko zapamätateľný. V našom prípade to znamená „My Design My Attitude“, čo zodpovedá myšlienke značke - Stoj si za tým, čo nosíš!
Túžili sme sa odlíšiť, provokovať a priniesť brand, ktorý je vtipný a zabavíš sa s ním. Snažíme sa pracovať odlišne, milujeme dvojzmysly a tie často používame aj v rámci dizajnov. Hráme sa napríklad s písmenami MDMA (Must Drink More Alcohol, More Dollars More Assholes a podobne). Robíme to pre ľudí užívajúcich si život, ktorí sú rovnako bláznivi ako my.
Vy sami sa pri tvorbe zabávate?
Určite, baví to nielen nás, ale aj celú partiu okolo. Čo si budeme hovoriť, najviac toho vymyslíme pri dobrom pive :).
Kto za značkou stojí od začiatku a koľko ľudí sa podieľa na jej plynulom chode? MDMA Fashion sme založili ako 2 najlepší priatelia, ktorí vždy milovali módu a momentálne sme už partneri s ďalším členom v tíme, ročným bábätkom :). Externých pracovníkov máme v súčasnosti cca 8. Stále sa snažíme zvládať väčšinu veci okolo fungovania firmy na vlastnú päsť, aj keď občas je to naozaj náročné...
Aké je to fungovať v spoločnom biznise s partnerom? Častokrát totiž počúvame, že to nie je práve ideálne pre vzťah.
V normálnom vzťahu sa pohádate tak 3-krát denne, v takomto asi 10-krát :), ale na druhú stranu sme silný a zohraný tím. Obaja sme narodení v rovnakom znamení, takže tá súhra vo finále funguje.
Je obžiažné tvoriť módu?
Veľmi... Konkurencia je obrovská a trh s oblečením je presýtený, preto sa snažíme byť iní než ostatní, aby to neprestalo zákazníkov baviť. Máme množstvo reakcií na to, ako si ľudia vážia, že ide o domácu značku a tým nás nesmierne podporujú.
Len nedávno ste na trh uviedli novú kolekciu vyzdvihujúcu nočný život a s ním spojené dobrodružstvá. Ide ešte stále o odraz vášho súkromia vzhľadom na nového člena rodiny v podobe bábätka alebo skôr o cielenie?
Oboje je správne :). Kolekcia je inšpirovaná nočnou divočinou veľkomesta a všetci dobre vieme, čo sa z ľudí stáva v nočných hodinách, a to sme v podstate premietli do dizajnov. Zamerali sme sa predovšetkým na detaily, pričom ako príklad uvedieme mikinu „White Lines“, ktorej dizajn bol vytvorený z tenkých bielych čiar nadodobňujúcich nočné osvietenie mesta. Ďalej sú to taktiež fosforujúce potlače žiariace v tme.
Do ponuky sme zaradili aj úplne nové produkty typu košele, šaty alebo ponožky.
Kde, okrem vášho webu je možné zakúpiť spomínané kúsky?
Aktuálne nás ľudia nájdu v centre Prahy na 2 adresách, a to v obchode Enter a taktiež Bibloo Concept Store.
Stále avšak platí, že sa orientujete primárne na mladšie generácie? Respektíve, pripúšťate si možný posun aj do inej módnej sféry?
Určite áno, ale pravidelne sa stáva, že u nás nakupujú tričká alebo čiapky aj pre svojích rodičov. Mladším ročníkom sa páčia naše dizajny a použité materiály, tak prečo by to nemohli nosiť aj staršie generácie...
Ako ste už spomínali, tak konkurencia na módnom trhu je veľká. Nedá nám ale neopýtať sa, či vás osobne baví niektorá z českých alebo slovenských značiek natoľko, že by ste si dokázali predstaviť vzájomnú spoluprácu?
Baví nás veľa domácich značiek. Stretávame sa s nimi na rôznych akciách, festivaloch, marketoch atď. a môžeme povedať, že s niektorími máme veľmi priateľský vzťah a vzájomne sa podporujeme.
Naposledy sme sa spojili so slovenským výrobcom s názvom Hesty Socks a výsledkom boli úžasné ponožky.
Príznačné sú pre vás ale taktiež výborné kontakty a vzťahy s mnohými DJ-mi, vrátane tých naozaj celosvetovo známych. Ako si k sebe hľadáte cestu?
Sme neuveriteľne vďační za to, že nám osud do cesty prihral reportérku Veroniku Blažkovú, s ktorou sme si sadli rovnako po ľudskej, ako aj pracovnej stránke. Práve vďaka nej sa nám podarilo dostať k menám ako Carl Cox, Nervo, Timmy Trumpet, Markus Schulz či Fedde le Grand.
Napríklad dnes budeme posielať zásielku Chrisovi Sadlerovi, pričom na jeho akcii Climax konajúcej sa minulý týždeň, sme sa dali do reči s austrálskym DJ-om menom Sonny Fodera, ktorému sa produkty tak zapáčili, že nám nechal kontakt a posielame mu kúsky do Anglicka.
Zrejme nebudeme ďaleko od pravdy tvrdením, že EDM je vašim obľúbeným žánrom a práve tam mienite cieliť aj v budúcnosti? Určite, viac sa sústredíme na elektronickú hudbu... Chodíme na festivaly, kde je presne naša cieľová skupina.
Čo nás veľmi teší je fakt, že úzko spolupracujeme aj s domácimi DJ-mi ako Matamar, s ktorými sme vytvorili veľmi úspešnú spoločnú kolekciu. Taktiež sme sa mohli zapojiť do charitatívneho projektu s Thomasom Coastlinom, pre ktorý bolo vytvorené tričko „Trancer Against Cancer“ a výťažok z jeho predaja putoval do onkologického centra v Motole. Vyzbieralo sa cez 50 000 Kč a sme radi, že sme mohli takýmto spôsobom pomôcť...
Veľmi pekná práca, naozaj... Ďalším cieľom je posunúť sa za okolité hranice?
Áno, v priebehu jari by sme radi expandovali do zahraničia, keďže práve odtiaľ príjmame množstvo objednávok. Aktuálne sa tomu intenzívne venujeme a pripravujeme sa na tento veľký krok. O aký trh pôjde si ale zatiaľ necháme pre seba :).
A čo sa týka domáceho trhu? Ako by ste charakterizovali svoju aktuálnu pozíciu?
Sme stále malá a v úvodzovkách rodinná firma, ktorá to čo robí, robí od srdca. Streetwear značiek je u nás veľa, takže si netrúfame našu pozíciu, ale darí sa nám rásť, za čo sme vďační našim zákazníkom.