Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
8. júla 2018 o 18:45
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Nahliadnite s nami do sveta najrýchlejšieho SUV od AMG, ktoré nielen vďaka V8-čke na ceste čaruje

TECH MERCEDES-BENZ
Uložiť Uložené

I vďaka projektu #exkluzivitaciest spoznávame ďalší brutálny počin z našich ciest.

Nie je tomu tak dávno, čo nás Mercedes-Benz prekvapil a spolu s dvornou divíziou AMG na trh uviedol vskutku pozoruhodný počin. Do stredne veľkého SUV, teda v zmysle stuttgartskej terminológie, do triedy GLC doslova napratal 4-litrový osemvalec, čím sa v danom segmente kompetentní postarali nielen o slušnú senzáciu, ale hlavne unikátnosť.

Reč je o modeli Mercedes-AMG GLC 63 S, ktorý sa v tom momente stal najnovším, najšialenejším a najrýchlejším SUV-čkom z Affalterbachu. Krátko na to, ako tento brutálny počin vstúpil do výroby, sa prvé kusy v relatívnom predstihu objavili aj u nás, ba čo viac, dostali sme exkluzívnu možnosť aspoň na chvíľu okúsiť, ako novinka z dielne AMG vyzerá, znie a hlavne jazdí.

Triedu GLC ako takú si už predstavovať veľmi nemusíme. SUV, ktoré stojí na C-čkových základoch a zdieľa s ním viacero technológií, prišlo na svet ako nástupca niekdajšieho GLK. 63-kový variant sa pochopiteľne líši mohutnejšími blatníkmi, agresívnejšími nárazníkmi a napríklad špecifickou maskou. Osemvalcové GLC je totiž prvým SUV trojcípej hviezdy, ktoré sa pýši Panamericana grilom, čiže rozmernejšou maskou, ktorej vnútro už tvoria vertikálne lamely. 

Odporúčané
V Bratislave sa objavila prvá 3D reklama na Slovensku. Zažiarila na nej ikonická silueta auta Mercedes-Benz Triedy G V Bratislave sa objavila prvá 3D reklama na Slovensku. Zažiarila na nej ikonická silueta auta Mercedes-Benz Triedy G 12. októbra 2024 o 10:00

Náš testovaný kúsok navyše obliekal kabát úvodnej edície Edition 1, o čom svedčí najmä športový polep po bokoch karosérie, až 21" čierne disky so striebornou obručou či špičkové karbón-keramické brzdy v cene najlacnejšej Dacie. Inými slovami, prítomnosť oného balíka značí, že daný exemplár zahŕňa drvivú väčšinu príplatkovej výbavy. Vypichnúť pritom treba nielen pneumatiky o rozmeroch 265/40, respektíve 295/35, ale aj masívnu výfukovú sústavu, ktorá je ukončená už tradične štvoricou koncoviek. Ako je pritom na pomery AMG zvykom, zvukovým prejavom dokáže 63-ke konkurovať naozaj máločo. 

Interiér sa nesie vo výrazne športovejšej nôte, naďalej si ale zachováva predovšetkým elegantný šmrnc. Môže za to nielen základná línia palubnej dosky, ale hlavne niekoľko luxusný detailov, ktoré netaja podstatu a filozofiu značky Mercedes-Benz. Početne zastúpenému karbónovému dekóru a hliníkovým prvkom sekunduje žltou niťou prešívaná koža, čo je ďalší neklamný znak série Edition 1.

Dokonca, žltú farbu nájdete nielen na sedadlách, palubnej doske, ale i na koberčekoch, kde sú vyšité logá AMG, respektíve na prahoch. Perfektnú ergonómiu a kvalitu spracovania dopĺňajú špičkové technológie, na plne digitálne budíky si však budeme musieť ešte počkať, keďže naplánované sú až na facelift. Analógové ukazovatele sú však výborne čitateľné, navyše karbónový podklad a oranžové podsvietenie vyzerajú veľmi atraktívne.

Žiaľ, nami skúšané GLC-čko nebolo vybavené škrupinovými sedadlami, pravdou však je, že v danom type vozidla si za ne priplatí málokto. Štandardne dodávané športové sedadlá nie sú zďaleka zlé, pri 63-kovej verzii by ale padlo vhod lepšie bočné vedenie, v opačnom prípade sa štíhlejšie osoby budú pri ostrej jazde opierať skôr o volant než sedadlo.

Nahliadnite s nami do sveta najrýchlejšieho SUV od AMG, ktoré nielen vďaka V8-čke na ceste čaruje
Zdroj: REFRESHERER / MARTINZMARTINA

Čerešnička na torte sa skrýva pod kapotou, kde nájdeme 4-litrovú V8-čku biturbo naladenú na 375 kW / 510 koní a 700 N.m. Mercedes-AMG tak vztyčuje prostredník nielen downsizingu, ale i konkurencii, nakoľko na našom trhu je v danej triede osemvalec veľkým unikátom. Špičkové SQ5, X3/4 M40i a dokonca aj Levante S, Macan Turbo či Stelvio QV sa spoliehajú výhradne na šesťvalce.

Odporúčané
Dizajnér Jakub Matiašovič: V Londýne je dôležité, akú máš školu a nie to, či si nadaný. Zažil som tam riadny shit (Rozhovor) Dizajnér Jakub Matiašovič: V Londýne je dôležité, akú máš školu a nie to, či si nadaný. Zažil som tam riadny shit (Rozhovor) 29. mája 2024 o 12:30

510-koňové GLC tak dokáže vystreliť na stovku za neuveriteľných 3,8 sekundy, čím ide o najrýchlejšie SUV od AMG. Maximálna rýchlosť je pritom elektricky obmedzená na úrovni 250 km/h. Za týmito famóznymi údajmi do veľkej miery stojí sofistikovaný pohon všetkých štyroch kolies s variabilným rozdelením krútiaceho momentu 4Matic+ a v neposlednom rade váha. 1935 kilogramov samozrejme nie je zďaleka málo, avšak na stredne veľké SUV v najvyššej konfigurácii (21" disky, elektrické sedadlá, panoramatická strecha a hlavne V8) je to viac než dobrá hodnota. 

Nahliadnite s nami do sveta najrýchlejšieho SUV od AMG, ktoré nielen vďaka V8-čke na ceste čaruje
Zdroj: REFRESHERER / MARTINZMARTINA

Ako teda GLC 63 S jazdí? Úprimne povedané, aj napriek tomu, že ide o SUV-čko, na 21-kách je to možno až zbytočne tvrdé/surové a zo 67-litrovej nádrže sa 100-oktánový benzín míňa snáď rýchlejšie ako ho tam tankujete, spoza volantu však zažívate nevídaný zážitok. Iste, akcelerácia v priamke je jedna vec, v tomto prípade naozaj dychberúca, ešte viac vás však 63-ka prekvapí v momente, keď sa začnú cesty krútiť.

Človek je akosi pripravený na to, že fyziku jednoducho veľkým počtom koní neoklame, no po zvolení režimu Race sa začnú diať veľké veci. Faktom totiž je, že GLC má vskutku široký rozchod kolies (zadné doslova trčia z blatníkov) a relatívne nízko ťažisko (nie je to veľký a ťažký mastodont ako GLE/GLS), takže už po niekoľkých sekundách doslova zabudnete spoza volantu na to, že sedíte v SUV. 63-ka ma fantastický ťah, parádne drží na ceste, zároveň sa s ňou viete v zákrutách slušne zavrtieť, no a to, ako agilne a bez náznaku neohrabanosti vie strihať zákruty, je famózne.

Nahliadnite s nami do sveta najrýchlejšieho SUV od AMG, ktoré nielen vďaka V8-čke na ceste čaruje
Zdroj: REFRESHERER / MARTINZMARTINA

Podvozok prediktívne reaguje na zmenu smeru a s prenosom váhy nemá absolútne problém. Veľká poklona patrí brzdám, ktoré síce vedia sprvoti trochu pískať, ich brzdný účinok je neskutočný a pojem vädnutie prakticky nepoznajú. S motorom krásne kooperuje 9-stupňová prevodovka AMG Speedshift MCT, ktorá vie aj pod záťažou okamžite reagovať na povely, slušne kopať a navyše, pochvalu si zaslúži aj za extrémne rýchle reakcie pri dobrzďovaní.

Odporúčané
Mercedes-AMG predstavil svoje športové SUV v novej hybridnej verzii, ktorá sľubuje vyšší výkon a nižšiu spotrebu Mercedes-AMG predstavil svoje športové SUV v novej hybridnej verzii, ktorá sľubuje vyšší výkon a nižšiu spotrebu 24. októbra 2023 o 15:30

Iste, AMG-čka boli vždy o výkone, zvuku či brutalite, najnovšie klenoty z Affalterbachu však vnášajú do toho všetkého šoférsky zážitok, akúsi technickosť a emócie. Prosto, zďaleka to už nie je o neovládateľnosti, práve naopak, v sklonku niekoľkých sekúnd sa jazdnými vlastnosťami ocitnete v rovine perfektne nastaveného športového kupé a až po vypnutí motora si uvedomíte, že vlastne sedíte v rodinnom SUV, ktoré vás plnohodnotne odvezie na dovolenku. A to vo veľkom štýle! Celé toto divadlo však čo-to stojí, presnejšie 130-tisíc €.

Domov
Zdieľať
Diskusia