Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Sobota 24. 8. 2019 meniny má Bartolomej

hľadaj na refresheri

Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Odporúčame zapnúť browser notifikácie, ak budeš prihlásený na Refresher s týmto zariadením.
Móda - Oblečenie
0
Richard Balog
5. február 2018, 16:20

Virgil Abloh: Od napi*u swagu v podobe Pyrex až po módne prehliadky v Paríži s OFF-WHITE a spoluprácu s Nike

Cesta dnes už známeho dizajnéra, o ktorého spoluprácu v súčasnosti usiluje azda každý, kto chce na poli módneho priemyslu zaujať.

Richard Balog
5. február 2018, 16:20
Virgil Abloh: Od napi*u swagu v podobe Pyrex až po módne prehliadky v Paríži s OFF-WHITE a spoluprácu s Nike
Zdroj: Matthew Hamilton / news.nike.com
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
0
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Módny priemysel je aktuálne na vrchole a zažíva svoje najlepšie obdobie vôbec, teda aspoň čo sa týka popularity a predajov, ktoré každým kvartálom trhajú rekordy. Za daným úspechom stoja okrem najrozšírenejších výrobcov "fast fashion" ako je Zara alebo H&M taktiež popredné značky typu Gucci, Louis Vuitton či OFF-WHITE

 

Práve posledný uvedený projekt, ktorý kompletne zastrešuje bývalý dvorný poradca Kanyeho Westa, vám dnes priblížime trochu bližšie, respektíve cestu samotného Virgila Abloha až na vrchol. Každému je snáď jasné, že uznanie neprišlo ihneď s prvými kúskami spod rúk 37-ročného rodáka z Rockfordu, skôr naopak... 

 

Virgil Abloh: Od napi*u swagu v podobe Pyrex až po módne prehliadky v Paríži s OFF-WHITE a spoluprácu s Nike

 

“I look at my job, or mission, or passion, as defining streetwear.” 

 

Kde vôbec začať danú cestu? Nebudeme rozoberať ako, kde alebo s kým trávil Virgil svoje detstvo a dospievanie, ale presunieme sa priamo k jeho kariére. Možno to o mimoriadne úspešnom tvorcovi neviete, ale pôvodne vyštudoval architektúru a vôbec nerozmýšľal nad tým, že by niekedy v budúcnosti mohol byť módnym návrhárom. Avšak, osud to chcel inak.

 

Celé sa to naštartovalo ešte pár chvíľ predtým, než svetlo sveta uzreli predvádzacie kúsky jeho prvej značky Pyrex Vision, ktorou doslova zmenil celý módny trh a pritom nešlo o žiaden výnimočný produkt hodný veľkých peňazí. Potvrdzuje to taktiež použitie tričiek či mikín Champion a flanelových košieľ Ralph Lauren. Ľuďom stačí naozaj málo, aby dokázali miňať cifry rovnajúce sa priemerným mzdám na Slovensku. 

 

Každopádne, prvotný popud na vytvorenie niečoho vlastného sa blysol dizajnérovi hlavou v roku 2012 pri pohľade na topy Balenciaga. Francúzsky módny dom prišiel na trh s kúskami, ktoré mali na sebe potlač egyptskej Sfingy a nápis JOIN A WEIRD TRIP. Išlo teda o čisto streetwearové modely odevov s luxusným štítkom, čo sa Virgilovi okamžite zapáčilo a pustil sa do tvorby. 

 


 

Sprievodné video ku kolekcii Pyrex Vision z obdobia jar/leto 2013, ktorá niesla názov "Youth Always Win" a dokonale odrzkadľovala celkovú podobu a smerovanie značky. Veľké logá, ľahko pomenovateľné farby a potlače obrazov či čísel. Jednoduchá matika za život s frajerinou, že áno... 

 

 

Najmä vďaka silnej podpore a zázemiu, ktoré si Virgil urobil ako kreatívny riaditeľ štúdia DONDA, módny poradca Kanyeho Westa a spolumajiteľ predajne RSVP v Chicagu však značka nabrala obrovskú vlnu hypu a chcel ju každý

 

Počnúc A$AP Rockym cez Ritu Oru až po malých chlapcov z ázijských krajín. V ničom však nezaostávali ani naše dve malé krajiny, ale bohužiaľ, drvivá väčšina mladých siahla po fejkových kúskoch z eBayu za pár desiatok eur. A možno dobre pre nich...

 

Virgil Abloh: Od napi*u swagu v podobe Pyrex až po módne prehliadky v Paríži s OFF-WHITE a spoluprácu s Nike

 

"Ikonické" kraťasy v rôznych farebných prevedeniach, ktoré svojho času chcel azda každý hypebeast v okolí. Pokušenie bolo naozaj silné, keďže nielen členovia A$AP Mob ich nosievali takmer stále a kto v tom čase nechcel byť ako Pretty Flacko? 


Virgil Abloh: Od napi*u swagu v podobe Pyrex až po módne prehliadky v Paríži s OFF-WHITE a spoluprácu s Nike

 

Spomínaný top od značky Balenciaga, ktorý sa po obrovskom úspechu z prvotného releasu dočkal opätovného zaradenia do kolekcií aj v období jeseň/zima 2013-2014. Kolaborácia medzi Louis Vuitton a Supreme nebola ani zďaleka prvým pokusom o prepojenie dvoch rozdielnych svetov módy, respektíve odlišných kultúr. 

 

Virgil Abloh: Od napi*u swagu v podobe Pyrex až po módne prehliadky v Paríži s OFF-WHITE a spoluprácu s Nike

 

Napi*u swag v plnej kráse. Teší nás, že obdobné outfity si už v našich uliciach nájdu miesto len málokedy.

 

Virgil Abloh: Od napi*u swagu v podobe Pyrex až po módne prehliadky v Paríži s OFF-WHITE a spoluprácu s NikeVirgil Abloh: Od napi*u swagu v podobe Pyrex až po módne prehliadky v Paríži s OFF-WHITE a spoluprácu s Nike


 

“Pyrex was super, like super, short-minded. You know, it was like the opposite of what all this is…”

 

Pyrex Vision bolo na vrchole svojich možností a to značilo jediné, posun k niečomu väčšiemu s víziou nebyť len prvoplánovou značkou. Celé to na seba nenechalo dlho čakať najmä vďaka Virgilovej posudnutosti prácou a neustálej chuti tvoriť.

 

Evolúcia dospela do značky nesúcej príznačný názov OFF-WHITE, ktorá predstavuje akýsi priestor medzi vysokou a pouličnou módou, teda rovnako ako uvedená farba vypĺňa škálu medzi čiernou a bielou. To už neznie až tak prízemne, že milí čitatelia? Prvotná kolekcia avšak výraznému vylepšeniu nenasvedčovala, minimálne pánska sekcia. Išlo totiž o zrecyklované nápady v podobe nadrozmerných košieľ (tentokrát aj denimových), mikín, tričiek a nohavíc s úplne rovnakým konceptom.

 

Každou ďalšou sezónou však kúsky značky so sídlom v Miláne vyzerajú čoraz lepšie a môžeme badať markantný progres po všetkých stránkach, vrátane kvality či návrhov. Virgil sa postupne stáva jednou z najvyplyvnejších osôb celého šoubiznisu a pochvaly sa na neho valia od mnohých známych kolegov. 

 

Uznanie, popularita a obľúbenosť so sebou prináša aj množstvo očakávaní a zodpovednosť, čo ďalšie, nové alebo možno prevratné prinesie samotný návrhár a jeho tím ako ďalšie. Najbližší okruh ľudí okolo Virgila si však tlak vôbec .nepripúšťa, respektíve dokáže sa s ním vysporiadať skrz svoju každodennú tvrdú prácu prinášajúcu veľmi sladké plody.

 


 

Vidíte posun oproti Pyrex Vision? Pretože my nie a prvú kolekciu OFF-WHITE z obdobia jar/leto 2014 tak môžeme pokojne označiť pomenovaním faux-paus. Košeľu na druhej koláži niekedy vo svojom šatníku ukrýval aj PIL C a oblečenú ju mal napríklad vo videoklipe na banger Ja vs. Celý svet.

 

Virgil Abloh: Od napi*u swagu v podobe Pyrex až po módne prehliadky v Paríži s OFF-WHITE a spoluprácu s Nike

Virgil Abloh: Od napi*u swagu v podobe Pyrex až po módne prehliadky v Paríži s OFF-WHITE a spoluprácu s Nike

 

O dva roky neskôr už rozdiel vidíme a to pomerne značný, keďže kolekcia s názvom "Blue Collar" sa z veľkej časti nesie na vlnách elegancie v tak trochu Vetements štýle. Vrchné diely s grafickými potlačami striedajú košele, saká či kabáty a na svoje si tak príde aj iná kúpna sila. Samozrejme, v danom prípade ide o prehliadkovú záležitosť, ale určite rozumiete, čo sme chceli naznačiť...

 

Virgil Abloh: Od napi*u swagu v podobe Pyrex až po módne prehliadky v Paríži s OFF-WHITE a spoluprácu s Nike

Virgil Abloh: Od napi*u swagu v podobe Pyrex až po módne prehliadky v Paríži s OFF-WHITE a spoluprácu s Nike

 

Aby sa naše milované nežnejšie pohlavie necítilo ukrátene, pridávame taktiež ukážku z dámskej kolekcie pre obdobie jeseň 2016, kde sa prvýkrát objavuje aj industriálny opasok žltej farby, ktorý žne úspechy aj v súčasnosti. Celkovo môžeme povedať, že divízia určená pre ženy je pre nás oveľa atraktívnejšia a lepšia. Nadrozmerné bundy, kabáty, patchwork, kožené bundy či hra farieb, všetko aspekty, ktoré máme radi a tým pádom nemáme čo vytknúť.

 

Virgil Abloh: Od napi*u swagu v podobe Pyrex až po módne prehliadky v Paríži s OFF-WHITE a spoluprácu s Nike

Virgil Abloh: Od napi*u swagu v podobe Pyrex až po módne prehliadky v Paríži s OFF-WHITE a spoluprácu s Nike

 

Pre predstavivosť pripájame aj náhľady najnovších kúskov z milánskych dielní. Virgil ani pri OFF-WHITE nezabúda na svojích verných fanúšikov zo začiatku kariéry, a tak do predaja púšťa stále aj klasické mikiny, tričká či košele. Chýbať tak nesmú umelecké diela spod rúk Leonarda da Vinciho, Caravaggia, logá, pruhy, nápisy v úvodzovkách a podobné dizajnové prvky.

 

Virgil Abloh: Od napi*u swagu v podobe Pyrex až po módne prehliadky v Paríži s OFF-WHITE a spoluprácu s Nike

Virgil Abloh: Od napi*u swagu v podobe Pyrex až po módne prehliadky v Paríži s OFF-WHITE a spoluprácu s Nike

 

Samostatnou kategóriou sú doplnky a obuv v hriešne drahých sumách, teda rovnako ako všetky ostatné produkty. Zo všetkých najpopulárnejšie sú už spomínané industriálne opasky v rôznych farbách a kabelky s odoberateľnými popruhmi, ktorých správnu funkčnosť vám vo videu ukáže naša domáca modelka Sára Antalová.

 

Virgil Abloh: Od napi*u swagu v podobe Pyrex až po módne prehliadky v Paríži s OFF-WHITE a spoluprácu s Nike

Virgil Abloh: Od napi*u swagu v podobe Pyrex až po módne prehliadky v Paríži s OFF-WHITE a spoluprácu s Nike

 


 

“Off-White is two things. It’s the consumer product, but then it’s also a theory, it’s a modern proposition... The obligation isn’t to buy Off-White, it’s to just look at it.”

 

Tesne pred koncom článku nám nedá ešte nespomenúť časť kolaborácií, ktorých je čoraz viac a väčšina naozaj stojí za to. Samozrejme, vrcholným dielom doterajšej kariéry vždy dobre naladeného dizajnéra je práca so športovým gigantom Nike, ale pozornosť si zaslúžia taktiež projekty pre výrobcu luxusnej batožiny Rimowa, merch pre hudobníkov ako Kid Cudi či John Mayer alebo mini kolekcie pre KITH, Colette, Levi's, VLONE a Vans.

 


 

Video z priebehu vzniku "The Ten" pre Nike, z ktorých každý pár pre blízkych ľudí Virgil označil fixkou príznačným popisom. Danú súhru môžeme s pokojom označiť za jeden z kľúčových momentov módneho priemyslu minulého roka, pričom pokračovania by sme sa mali dočkať v blízkej budúcnosti, na čo sa nesmierne tešíme.

 

 

Hudobné tričká alebo merch stále patria medzi najväčšie módne trendy a Virgilov návrh v spojení s Cudderovým cítením na topoch značky Champion tak zle snáď ani dopadnúť nemohol.

 

Virgil Abloh: Od napi*u swagu v podobe Pyrex až po módne prehliadky v Paríži s OFF-WHITE a spoluprácu s Nike

Virgil Abloh: Od napi*u swagu v podobe Pyrex až po módne prehliadky v Paríži s OFF-WHITE a spoluprácu s Nike


 

Ako sme už naznačili, Virgil sa stále do veľkej miery drží svojej ranej tvorby, pričom neustále napreduje po technickej stránke a zároveň skrz prehliadkové móla prináša úplne iný pohľad na módu. Nie nadarmo chcú so značkou OFF-WHITE, respektíve priamo s kreatívnym CEO, spolupracovať úplne všetci. Pred americkým rodákom s ghanskými koreňmi tak musíme zložiť obrovskú poklonu, keďže za vskutku krátky čas dokázal vybudovať obrovský projekt, ktorý síce nemusí byť po chuti každému, ale rozhodne zaujme.

 

Na záver nesmie chýbať ani tradičných 10 záberov z Instagramu.

 

 

A post shared by Off-White™ (@off____white) on

 

A post shared by Off-White™ (@off____white) on

 

A post shared by Off-White™ (@off____white) on

 

A post shared by Off-White™ (@off____white) on

 

A post shared by Off-White™ (@off____white) on

 

A post shared by Off-White™ (@off____white) on

 

A post shared by Off-White™ (@off____white) on

 

A post shared by Off-White™ (@off____white) on

 

A post shared by Off-White™ (@off____white) on

 

A post shared by Off-White™ (@off____white) on

 

V prípade, že sa o módne dianie zaujímate trochu bližšie, tak určite nezabudnite navštíviť ani našu stránku Móda Refresher, ktorá vám poskytne vždy len tie najzaujímavejšie a najhorúcejšie informácie z módneho sveta. Ďakujeme za podporu a spoluprácu!

Vyplnil podľa vás Virgil Abloh značkou OFF-WHITE pomyselný priestor medzi pouličnou a vysokou módou?
Áno
252 hlasov
Nie
125 hlasov
Ohodnoť článok
31
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHOR
Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov tento mesiac. Prihlás sa pre neobmedzený prístup. Ako neregistrovaný si prečítal už 1/40 článkov za mesiac. PRIHLÁSIŤ / REGISTROVAŤ PRIHLÁSIŤ
Najčítanejšie
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.