Aktuálny ročník módneho podujatia Fashion LIVE! 2016 opäť posunul latku v scénografii. Architekti premenili Starú tržnicu na inšpiratívny priestor, ktorý vytvoril silnú konkurenciu európskym fashion weekom.
Na začiatku celej idey bola kreatívna riaditeľka Fashion LIVE! Olo Křížová. Hlavnú tému podujatia POP následne do reálnej podoby pretavili architekti Márius Žitňanský a Peter Gonda zo štúdia ZITNANSKY|GONDA architects. Dôležitou súčasťou módneho podujatia bola scéna pre catwalk a práca s priestorom Starej tržnice. Práve ten vytváral celkový dojem, ktorý si diváci z Fashion LIVE! odnášali. „Po minuloročnom úspechu so svetelnou inštaláciou, kde boli nad mólo zavesené veľké štvormetrové lustre dekorujúce celý priestor tržnice, sme sa aj tento rok zamerali v dizajne na vytvorenie výrazného svetelného prvku, ktorý by obohatil a dotvoril atmosféru módnych prehliadok,“ hovorí architekt Peter Gonda.
Tím talentovaných dizajnérov, architektov a technikov premenil Starú tržnicu na inšpiratívny priestor, ktorý by zabodoval aj na svetových Fashion weekoch. Svetlári z firmy Svetelne-Stropy.sk realizovali animovanú svetelnú stenu na Fashion LIVE!. Dizajnér a vizuálny umelec Ján Šicko z DevKid Studio je autorom nespočetného množstva jedinečných svetelných animácií, ktoré podporili choreografiu každej prehliadky a vizuálne tak doplnili prehliadkové mólo. „Najviac sme chceli vytvoriť svetelný interaktívny objekt, ktorého svetelná atmosféra by sa menila počas každej prehliadky, a tým by povýšila každú prehliadku na vyššiu a kvalitnejšiu úroveň,“ dodal Ján Šicko. „Bola to pre nás výzva aj zodpovednosť a sme radi, že sme mohli prispieť k celkovej atmosfére podujatia. Kreatívna svetelná stena bola dominantným prvkom a ukázala, že keď sa spoja technici a kreatívci, tak je z toho skutočne jedinečné dielo, v ktorom technológia spolu s umením tvoria jeden konzistentný celok. Teším sa na ďalšie kreatívne diela,“ povedal spoluzakladateľ SvetelneStropy.sk Ing. Róbert Naništa.
Prehliadkové mólo sa tento rok nieslo v minimalistickom tvare kríža a najväčšia časť vychádzala od hlavného vstupu pozdĺžne, až po koniec prízemia tržnice. Modelky vchádzali na mólo vstupným portálom spoza nainštalovanej svetelnej steny oproti priestoru pre fotografov. „Myšlienkou bolo vytvoriť stenu, ktorá by oddeľovala backstage od prehliadkového móla, ale zároveň mala charakter výtvarného diela a odzrkadľovala tému tohto ročníka „POP“. Výsledkom bola stena z 256 transparentných plastových panelov. Na hrany panelov sa osadilo 256 svietiacich LED línií. Tieto boli digitálne riadené, čo umožnilo vytvárať na stene rôzne ornamenty pre každú prehliadku,“ upresňuje architekt Peter Gonda. Časť inštalovanej LED steny slúžila aj ako fotostena.
O čarovný, priam rozprávkový moment sa postaral módny dizajnér Martin Hrča, ktorý počas svojej prehliadky priniesol atmosféru zimnej krajinky. Pre divákov tak pripravil nezabudnuteľný zážitok v zasneženej Starej tržnici. Špeciálny efekt umelého snehu spojeného s príbehom jeho najnovšej kolekcie mu prinieslo víťazné ocenenie Best fashion show na Fashion LIVE! 2016.
Návštevníci si medzi prehliadkami mohli pozrieť alebo aj priamo zakúpiť jedinečné dizajnérske kúsky na poschodí Starej tržnice v 14 malých a 3 veľkých predajných showroomoch. Tie boli zaujímavo riešené ako jedna kompaktná zvlnená stena, ktorá mala evokovať pohyb látky s vlastným stojanom a prezliekaciou kabínkou za závesom. Nachádzal sa tam aj bar pre návštevníkov s VIP zónou, ktorú zariadila nábytkom spoločnosť ROOMFACTORY. Tá obsahovala modely od najúspešnejších módnych dizajnérov, módne fotografie študentov Univerzity Tomáše Baťu v Zlíne z ateliéru odevu a na záver bol priestor dodekorovaný „POP“ inštaláciou od architektky Brigi Teplánovej.