Koncept RE60 bol verejnosti ukázaný už v roku 2012, sériové vyhotovenie však pod názvom Qute prichádza až teraz.
Iste si pamätáte na mini-automobil Nano, keďže práve toto vozidlo zo stajne značky Tata pred niekoľkými rokmi obletelo svet so statusom najlacnejšieho automobilu na svete. Odvtedy sa ale veci zmenili a v tomto období spoznávame zaujímavý počin, pod ktorý sa podpísal indický výrobca motocyklov Bajaj. Ten už nejaký ten piatok tamojšiu verejnosť informoval o tom, že skôr či neskôr vzíde z ich výrobných liniek aj prvý automobil, no a práve záver roka 2016 je tým obdobím, kedy sa plány preniesli do reality. Pravdou je, že prvý koncepčný návrh pod názvom RE60 bol verejnosti ukázaný už v roku 2012, sériové vyhotovenie však pod názvom Qute prichádza až teraz. Jeho najväčšou dominantou je pritom cena, nakoľko Bajaj stanovil pre túto novinku v Indii cenu 132-tisíc rupií, čo je v prepočte len necelých 1800 €! Nové najlacnejšie auto je tak na svete. Samozrejme, už na prvý pohľad je zrejmé, že nejde o plnohodnotný automobil v pravom slova zmysle, na tamojšie podmienky ide však relatívne o značný nadštandard. Cieľom jeho stvoriteľov bola snaha o to, aby aj tie najchudobnejšie rodiny mohli prejsť z malých skútrov na značne komfortnejšie a bezpečnejšie lowcostové vozidlo.
Pokiaľ ide o ochranu posádky, tou ale pochopiteľne Qute veruže nedominuje. Niet pochýb o tom, že je podstatne bezpečnejší ako malé skútre či väčšie motorky, v momente, keď ho však prirovnáme k bežným vozidlám, zďaleka nespĺňa bezpečnostné štandardy. Pri nárazových testoch pod záštitou Euro NCAP dostal Bajaj Qute len jednu jedinú hviezdičku, pričom kritickou bola najmä ochrana hrudníka, krku aj hlavy posádky, kde doslova prepadol ako pri čelnom i bočnom náraze. Pre porovnanie, nový Smart ForTwo dostal aj napriek miniatúrnym rozmerom a prítomnosti opäť o čosi prísnejších podmienok (aj vďaka vysoko-pevnostnému rámu) v testoch až 4 hviezdičky. V krajinách, kde však bude Qute ponúkaný nie je žiaľ bezpečnosti prikladaná veľká dôležitosť, pre tamojších sú podstatnejšie iné vlastnosti. O pohon sa stará maličký jednovalec s objemom 210 cm3, ktorý je naladený na výkon 13,2 koní a spolupracuje so sekvenčnou 5-stupňovou prevodovkou. 450-kilogramový automobil dokáže jazdiť pri spotrebe len 2,8 l/100 km a už pri jeho výrobe je možné siahnuť po LPG či CNG verziách. Vozidlo odvezie 4-člennú posádku, zatiaľ čo ponúkne 199 litrov batožinového priestoru. Na dĺžku 2,75-metrové Qute stojí na 12" kolieskach, pričom miesto konvenčných bočných okien nájdete len akési priehľadné rolety. Bajaj svoju novinku ponúkne okrem Indie aj v Turecku či dokonca Rusku, v Európe by však pochopiteľne tento automobil neprešiel potrebnými homologizáciami.