Vieš prečo má Apple v logu odhryznuté jablko? S Refresherom zistíš čo sa skýva za logami celosvetových značiek. Audi, BMW, IBM... Všetky logá majú svoj príbeh!
Logá značiek sú jedným z najlepších spôsobov, ako reprezentovať vašu spoločnosť v jednom obrázku. Čisté a pútavé logo dokáže pritiahnuť pozornosť zákazníkov a dokonca zvýšiť popularitu danej spoločnosti. Nie všetky logá sú len pomôckou pri predaji, majú hlbší význam, ktorý nie je rozpoznateľný na prvý pohľad. Tu je top 10 značiek so skrytým významom.
1. Amazon
Amazon je spoločnosť sídliaca v meste Seattle a patrí medzi najstaršie internetové obchody. Možno ste už niekedy premýšľali, prečo smeruje šípka v logu Amazon od A po Z. Skutočným dôvodom prítomnosti šípky je ukázať zákazníkom, že v tomto internetovom obchode nájdete úplne všetko, od A až po Z. Táto šípka má však aj druhý význam, predstavuje usmievajúcu sa tvár.
2. Apple
Apple Inc. je americká spoločnosť, pôvodne zameraná na výrobu a vývoj osobných počítačov a hudobných prehrávačov, v súčasnosti už zaberá širší rozmer, akým sú iPhony, alebo Apple TV. Zakladateľom je nemenej známy Steve Jobs. Logo Apple je každému z nás dobre známe. Odhryznuté jablko, navrhnuté Robom Janoffom, predstavuje jablko zo „stromu poznania“, o ktorom sa hovorí v príbehu Adama a Evy v Biblii. Tvar loga je jedným z najlepšie poznateľných symbolov značiek vo svete a je vždy vystavené na dobre viditeľných miestach v predajniach Apple.
3. IBM
International Business Machines Corporation, prezývaná aj Big Blue, čiže Veľká modrá, je spoločnosť podnikajúca v oblasti informačných technológií. Medzi jej hlavné činnosti patrí výroba a predaj počítačového hardvéru a softvéru. Logo tvorí osem pruhov v horizontálnom umiestnení, majú reprezentovať rovnosť, rýchlosť a dynamiku, na ktoré firma kladie dôraz.
4. Mobil
Mobil bol najdôležitejšou americkou ropnou spoločnosťou. V roku 1999 sa spojil s Exxon. V súčasnosti pokračuje ako hlavná značka v zlúčenej spoločnosti. Jednoduché, ale zmysluplné logo Mobil je vyhotovené z modrej a červenej farby. Červená vyjadruje silu, zatiaľ čo modrá ukazuje vernosť a bezpečnosť spoločnosti.
5. FedEx
FedEx je globálna americká doručovacia služba. Jej logo je celkom jednoduché, skrýva však silný význam. Ak sa pozornejšie pozriete na „Ex“ v logu, zistíte, že prázdny priestor medzi E a x vytvára šípku, smerujúcu vpravo. Práve táto šípka zdôrazňuje dôležitosť pohybu vpred.
6. Audi
Nemecký výrobca automobilov Audi si ako logo vybral štyri identické kruhy, ktoré sú vzájomne prepojené. Tieto kruhy predstavujú súlad štyroch firiem: DKW, Horch, Wanderer a Audi, ktoré boli súčasťou Auto-Union Consortium v roku 1932.
7.BMW
Logo známeho výrobcu luxusných automobilov BMW predstavuje vrtuľu lietadla, rotujúcu na modrej oblohe. Dôvod, prečo si spoločnosť vybrala práve toto logo je, že kedysi sa zameriavala na výrobu leteckých motorov pre nemeckú armádu.
8. Mercedes- Benz
Kruhové logo Mercedes-Benz s troj-cípou hviezdou má tri biele medzery, ktoré znázorňujú krajinu, nebo a more. Mercedes má predstavovať dominantnosť nad všetkými týmito časťami a zároveň jej činnosť (v letectve, tvorba motorových lodí a automobilov).
9. Toyota
Logo svetoznámeho japonského výrobcu ukazuje tri elipsy. Tieto elipsy predstavujú srdce zákazníka, srdce výrobku a srdce technologického pokroku a ich neobmedzené príležitosti v budúcnosti.
10. Volkswagen
Nemecká automobilka Volkswagen má vo svojom logu až dve písmená. Prvým je V, predstavujúce Volks, čo znamená ľudia a druhým W ako Wagen - Automobil. Volkswagen mal počas vlády Adolfa Hitlera predstavovať tzv. ľudový voz, dnes patrí k najväčším koncernom na svete.