Úplne nová trieda GLA pomaly ešte ani nezavítala do showroomov a už prichádza najostrejšia verzia pod záštitou AMG.
Mercedes-Benz GLA je pomerne čerstvá záležitosť. Úplne nová trieda pomaly ešte ani nezavítala do showroomov a už prichádza najostrejšia verzia pod záštitou AMG. Teda, aby som bol presnejší, pre Mercedes veľmi neobvyklý krok, GLA 45 AMG je zatiaľ s prívlastkom Concept. Už na prvý pohľad je však jasné, že sa jedná o hotový produkčný automobil, avšak je tu vidno, nazvem to marketingový ťah, ktorý častokrát používa najmä BMW, keď športové verzie M predstavuje najprv ako koncept, i keď ide o zhodné prevedenie ako to sériové, ktoré prichádza neskôr.
GLA aj vo verzii 45 AMG spadá do rodiny modelov A a CLA, teda k modelom A 45 AMG, respektíve CLA 45 AMG. Pod kapotou teda nájdeme zhodný turbodúchadlom preplňovaný dvojlitrový štvorvalec, ktorý poskytuje výkon 265 kW / 360 k. Ako sme už spomínali aj pri verzii (CL)A 45 AMG, jedná sa teda o najsilnejší štvorvalec na svete. Krútiaci moment je 450 N.m, pričom silu na všetky štyri kolesá (4Matic) presúva sedemstupňová prevodovka AMG Speedshift DCT. Maximálna rýchlosť je 250 km/h a zrýchlenie z nuly na 100 km/h mu trvá pod 5 sekúnd! Vďaka týmto parametrom sa tak stáva najostrejším malým SUV-čkom, pričom môže konkurovať veľkým mohykánom ako Cayenne Turbo, ML 63 AMG či X5(6) M!
GLA 45 AMG vychádza opäť z packetu AMG, čo je trochu škoda, keďže doteraz sa aj paket AMG a samotné modely AMG dosť odlišovali, čo sa bodykitu týka. Najviditeľnejšou zmenou je tak iba veľké zadné krídlo, nárazníky s viditeľnejším splitterom a deflektormi, 21' disky a dvojica rozdelených výfukov. Automobil je opäť v nádhernej bielo-čiernej kombinácii s červenými detailami a tentokrát aj výraznými polepmi.
Fotografie interiéru ako aj cenové relácie zatiaľ neboli uvedené. Však je to len "koncept".