„Možno som touto kolekciou chcel nejakým spôsobom ukázať, že aj veci, ktoré už nikto nechcel, sa dajú uchopiť tak, že stále budú mať šmrnc, dajú sa pretvoriť na niečo, čo budú ľudia znovu chcieť, a že nemusíme produkovať neustále nové a nové veci...“
Lukáš Krnáč je meno slovenského módneho dizajnéra, ktoré je uznávané rovnako na Slovensku, ako aj v Čechách. Poznať ho môžeš vďaka farebným mikinám so štítkom s nápismi zeleniny či ovocia, projektu Fashion Ballet 2022 či módnym editoriálom. Tam to však zďaleka nekončí.
Dlhodobo spolupracuje so Simou a nechýbal ani pri tvorbe jej nového albumu, zbožňuje ho Patrícia Vitteková aj Tina a na bunde s krištáľmi Preciosa nechýba ani nápis Yael. Tvorba úspešného dizajnéra je extravagantná, no zároveň nositeľná, nie je vekovo ohraničená a vždy so sebou prináša jedno: emóciu. To, že svoje prehliadky berie Lukáš Krnáč ako poriadnu šou, dokázal aj na tohtoročnom Fashion LIVE! 2022, kde sa v piatok 30. septembra pri predstavení novej kolekcie DENIM zmenilo mólo na tanečný parket.
Divák túžil len po jedinom, a to pridať sa k modelom a modelkám a cítiť sa aspoň nachvíľu cool, tak trochu punk a tak trochu crazy v denimovej bunde s neónovým nápisom. O čom je nová kolekcia, v čom bola iná, ale najmä prečo na nej spolupracoval so secondhandom, nám dizajnér porozprával v zákulisí, kde sme ho odchytili na rozhovor. Neskrýval nadšenie z večera, no taktiež si skromne zaspomínal na svoje začiatky, keď bol ešte len študent (a nielen študent módneho dizajnu). Spýtali sme sa ho aj na to, či sa jeho očakávania s módnym svetom stretli s realitou a či sa v ňom človek dokáže uživiť. Dizajnér prezradil aj to, aké je podľa neho hlavné a nadčasové pravidlo pri obliekaní.
Ako by ste opísali svoju tvorbu, v čom má pridanú hodnotu, v čom sa líšite od ostatných dizajnérov?
Ja sa väčšinou s každou kolekciou asi snažím priniesť nejaký nový mood, nový vizuál, ktorý sa potom vezie nejaké to obdobie. U mňa je to veľmi špecifické, mám rád, keď sú niektoré veci preexponované a výrazné, a najmä na prehliadkach. Prehliadku vnímam ako šou, práve tam to musí vizuálne vyzerať dobre, upútať, musí to mať správny vibe.
Z každého looku sa vždy snažím vyselektovať produkty podľa toho, či viac môžu fungovať do bežného života, alebo skôr na párty, do videoklipov alebo na fotenie a editoriály. Nie každý sa odváži dať si na seba extravagantný kúsok, preto sa snažím tvoriť aj produktové veci, ktoré si ľudia vedia zaradiť do bežného šatníka.
Koho najviac oslovuje vaša tvorba a kto je vaša cieľovka?
U mňa je to od tínedžerov cez ľudí v tridsiatke, štyridsiatke, tiež zákazníčky, ktoré majú 60 a 70 rokov. Aj na tohtoročnom Fashion LIVE! bola jedna modelka, ktorá je zároveň aj zákazníčka, výrazne staršia, aby bolo vidieť, že moja tvorba má veľmi široké spektrum a dá sa nosiť v každom veku. Nakupujú však u mňa aj mamičky, keďže mám aj detské veci, to je však iná kategória.
Teraz dosť intenzívne pracujem so Simou, robili sme vlastne jej predošlý album, videoklipy, ale spolupracujeme aj pri koncertoch. Tiež som obliekal Tinu či Patríciu Vittekovú.