Nejde len o podporu výrobcov na domácom trhu, Lidl pomáha aj s exportom do zahraničia.
Máš rád slovenské produkty? Nemusíš viac prácne vyhľadávať malé remeselné obchody, v Lidli totiž nájdeš produkty aj od lokálnych výrobcov. Spoločnosť dlhodobo podporuje slovenských dodávateľov a mnohým z nich podala pomocnú ruku v náročnom, pandémiou poznačenom období. Lidl spolupracuje s viac ako 270 slovenskými dodávateľmi a medziročne im za ich výrobky zaplatil o 16 % viac.
Lidl zaplatil slovenským dodávateľom 450 miliónov eur
„Lidl je pre nás dôležitým a stabilným partnerom. Vďaka spolupráci dosahujeme vyššie tržby a sme dostupnejší na trhu. Ceníme si, že to, čo sa dohodne na začiatku spolupráce, platí po celý čas. Vďaka spolupráci s Lidlom sme sa stali Skokanom roka 2021 v predaji minerálnych vôd. Veríme v potenciál dostať naše produkty aj do zahraničia, keďže Lidl má veľkú sieť predajní nielen na Slovensku, ale aj v susedných krajinách,“ uviedol Tomáš Špes, obchodný manažér Limo Špes.
Minulý rok spoločnosť zaplatila slovenským dodávateľom za ich výrobky 450 miliónov eur v nákupných cenách. Nejde len o podporu výrobcov na domácom trhu, pomáha aj s exportom do zahraničia. 64 slovenských dodávateľov vyviezlo svoje výrobky do 28 krajín, v ktorých Lidl pôsobí.
Na zahraničných pultoch tak skončili stovky rôznych druhov produktov spod Tatier a hodnota tohto exportu prekročila 70 miliónov eur v nákupných cenách. Napríklad náš syr nivového typu putuje do Lotyšska, sušené ovocie do Litvy, slovenské údeniny do Anglicka, slivovica do Nemecka či Dánska, bryndza do Maďarska a tofu napríklad do Chorvátska, Fínska či Rumunska. Medzi najväčších exportérov patria spoločnosti Agrofarma, Alfa Bio, Mecom, Metsa Tissue, Pierre Baguette, SHP Harmanec či Tatranská mliekareň.
Slovenskô je domáce
Cieľom novej privátnej značky Slovenskô, ktorá je súčasťou stálej ponuky, je odkazovať na našu históriu a tradície. Ak ťa zaujíma, odkiaľ pochádza tvoje jedlo, obal týchto výrobkov ti to jasne prezradí. „Slovenskô sú typické slovenské produkty v originálnych a neprehliadnuteľných obaloch. Vďaka tejto značke naši zákazníci spoľahlivo vedia, že tieto mliečne, mäsové, pekárske výrobky, ale aj ovocie či zelenina pochádzajú priamo od slovenských dodávateľov,“ povedal Martin Nagy, konateľ Lidl Slovenská republika, zodpovedný za rezort nákupu.
Slovenskô je o našich tradíciách. Ako ich ovládaš, si môžeš preveriť v tomto kvíze. Lepšie spoznávať krajinu môžeš aj vďaka iniciatíve Lidla „Slovenskô ako maľované“. Teraz za každých 20 € hodnoty tovaru automaticky dostaneš pri nákupe balíček nálepiek. Môžeš ich zbierať do knihy a objavovať tak krásy Slovenska. V balíčku nájdeš aj hlasovaciu kartičku, vyber si základnú či strednú školu a svojím hlasom pomôžeš získať až desaťtisíce eur na vzdelávacie pomôcky. Škola, ktorá získa najviac hlasov, dostane od Lidla IT vybavenie v hodnote 180 000 €.
„Vzdelávanie je dlhodobo jednou z našich priorít v rámci spoločenskej zodpovednosti. Už v minulosti sme pre školákov a škôlkarov pripravili učebné pomôcky na dôležité témy ako dopravná výchova a prvá pomoc, organizovali sme súťaž Ekohra a od roku 2015 podporujeme blízke školy pri našich nových predajniach. Slovenskô ako maľované spája oba tieto prístupy – nové vedomosti a možnosť získať užitočné vzdelávacie pomôcky,“ vysvetlil marketingový riaditeľ Lidla Branislav Brzula.