Zachráni sa tým údajne niekoľko tisíc ton potravín.
Sieť potravín Lidl sa v rámci boja proti plytvaniu rozhodla, že čoskoro Slovákom umožní nákup škatúľ s lacným ovocím a zeleninou, uvádzajú Aktuality.sk. S kampaňou začal najskôr reťazec v Česku, no v najbližších týždňoch rovnaký krok plánuje spraviť aj ten slovenský. Pre Aktuality.sk to potvrdil hovorca slovenského Lidla Tomáš Bezák.
Lidl začal v Česku testovať tento systém v lete, no len vo vybraných predajniach. Teraz však má byť k dispozícii už vo všetkých 283 predajniach v krajine. Podľa portálu si od toho sľubuje záchranu až 3 800 ton ovocia a zeleniny.
Prepravky majú obsahovať mix ovocia a zeleniny, ktorú už nie je možné predávať. V škatuliach doplnia ovocie a zeleninu rôzneho druhu v nepoškodenom stave, pričom pôjde o balíky s poškodenou sieťkou alebo balíky, pri ktorých plody nezodpovedajú vizuálnym štandardom. Podľa Aktualít však nákup takéhoto druhu tovaru bude vyzerať trochu inak. V Česku si ho zákazníci kúpia v priestore za pokladňami.
Plytvanie potravinami je vážny globálny problém. Podľa ministerstva životného prostredia ľudia na celom svete vyhodia každý rok 1,3 miliardy ton potravín a podľa OSN na Slovensku vyhodíme ročne do kontajnerov 900-tisíc ton potravín, čo znamená, že každý obyvateľ Slovenska vyhodí priemerne 0,44 kilogramu denne.
Podľa občianskeho združenia Free Food plytvanie jedlom predstavuje aj etický, resp. morálny problém. Kým každý deviaty človek na svete trpí podvýživou alebo hladom, pretože má obmedzený prístup k jedlu a výžive, zo súčasného množstva potravinového odpadu by sme dokázali nakŕmiť všetkých hladných ľudí na svete. A to až štyrikrát.