Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
Tento článok je sponzorovaný obsah spoločnosti Lidl.
25. decembra 2021 o 13:30
Čas čítania 3:58
Sponzorovaný obsah

Rok 2021 nás naučil pomáhať druhým. Pozri sa, čo všetko sa tento rok podarilo

ZAUJÍMAVOSTI
Uložiť Uložené

Aj napriek pandémii to bol dobrý rok plný krásnych momentov.

Rok 2021 bol naozaj veľkou a neľahkou skúškou. Keďže rovnako ako ten minulý, ani tento nepriniesol vytúžený koniec pandémie, mnohí z nás nadobudli pocit, že sa počas neho vlastne nič pekné neudialo. Toto tvrdenie však nie je ani zďaleka správne. Tento rok sa totiž podarilo mnoho krásnych a prospešných vecí, ktoré by sme rozhodne nemali prehliadať. A preto sa Lidl rozhodol, že prinesie trochu predvianočnej nádeje, a to tak, že nám ukáže, čo krásne, dobré a osožné sa tento rok podarilo. 

Jeho posledná tohtoročná televízna kampaň ti má pripomenúť, že aj napriek všetkému, čo sa stalo, to bol dobrý rok. Aj keď bol náročný a plný výziev, Lidl v kampani poukazuje na to, že spolu s ich štedrými a uvedomelými zákazníkmi počas neho dokázali úžasné veci. Podarilo sa im napríklad vysadiť neuveriteľných 185-tisíc stromov v tatranských lesoch alebo vyloviť zo slovenských riek a priehrad viac ako 1 200 000 kilogramov odpadu.

Vysoké Tatry
Zdroj: Unsplash/Tadeusz Lakota/volně k užití (ilustrační foto)

Lidl však nepomáhal len životnému prostrediu, ale aj ľuďom. Aj vďaka zákazníkom, ktorí myslia na druhých, dokázal Lidl podporiť rehabilitáciu vážne chorých detí sumou 130-tisíc eur, vyzbierať nepredstaviteľné množstvo potravín za viac ako milión eur pre tých, ktorí to naozaj potrebujú, a postaviť v našich mestách desať nových detských ihrísk Žihadielok. Tento televízny spot je skrátka pozitívnym zhrnutím krásnych a prospešných úspechov roku 2021. Ak si ho ešte nevidel, môžeš si ho pozrieť tu.  

Myslia na budúcnosť planéty 

Spoločnosti Lidl nie je jedno, v akom svete žijeme teraz a v akom svete budú žiť ďalšie generácie, a preto hľadá stále nové a nové spôsoby, ako prispievať k ochrane životného prostredia. Jednou z jej skvelých iniciatív je projekt s názvom Nenechajme to plávať, ktorý sa zameriava na odpad nahromadený v našich riekach a priehradách. A keďže najčastejšou zložkou odpadu sú mikroténové vrecká, Lidl sa rozhodol, že bude svojich zákazníkov vzdelávať v duchu hesla Najlepší odpad je taký, ktorý nikdy nevznikne. 

 

Podľa Lidla je najvyšší čas postupne upustiť od používania mikroténových vreciek. A preto si vždy, keď je to možné, vyber radšej znovu použiteľné sieťové vrecko, v ktorom ovocie a zelenina dýchajú a ostávajú čerstvé. Ak však budeš mikroténové vrecko skutočne potrebovať, v Lidli zaň môžeš zaplatiť dobrovoľný poplatok 1 cent. Lidl tvoj príspevok zdvojnásobí a výslednú sumu venuje na čistenie slovenských vôd.

Zálohovanie prinieslo tisíce eur na obnovu zelene

Nielen obmedzovanie, ale aj správne recyklovanie je jedným z dôležitých krokov, ak chceme niečo urobiť pre planétu. Lidl preto spustil vo svojich dvoch bratislavských a košických predajniach zálohovanie PET fliaš a plechoviek v roku 2021 – teda ešte predtým, ako to bolo dané zákonom. V rámci projektu Bude z toho haluz sa zaviazal venovať za každý jeden obal 10 centov na obnovu zelene. Vyzbieralo sa bezmála 120 000 PET fliaš a plechoviek, vďaka čomu bratislavský Ružinov a košická mestská časť Západ získali tisíce eur na výsadbu kríkov a stromov.

Od 1. januára je zálohovania PET fliaš a plechoviek oficiálne, a preto nájdeš v každej prevádzke Lidl až dva automaty na zálohovanie. Môžeš si však vybrať, či si zálohu za plastovú fľašu alebo plechovku ponecháš, alebo ju môžeš venovať na projekt Upracme Slovensko, ktorý podporuje všetkých jednotlivcov, partie kamarátov, školy a komunity, ktorí zbieraním odpadkov pracujú na tom, aby bolo naše okolie krajšie a čistejšie. Darovaný príspevok za zálohu týmto dobrovoľníkom poskytne zadarmo všetko potrebné na vyčistenie okolia – rukavice, plastové vrecia a pod.

Za každú minerálku cent na vysádzanie stromov

Ďalším prospešným projektom, ktorý pomáha našej prírode, je projekt Voda pre stromy, vďaka ktorému vznikol Lidl les. Práve lesy totiž zohrávajú významnú rolu v klimatickom systéme našej planéty a rovnako pri zmierňovaní následkov klimatickej zmeny. Lidl teda už od roku 2012 vysádza stromy na miestach zničených kalamitou vo Vysokých a Nízkych Tatrách. Aj vďaka zákazníkom aktuálne v Lidl lese rastie viac ako 1 250 000 stromčekov. Pomáhať našim tatranským lesom môžeš úplne jednoducho aj naďalej. Stačí, keď si kúpiš 1,5 l fľašu minerálnej vody Saguaro, z ktorej Lidl venuje 1 cent na kúpu a vysádzanie mladých stromčekov.

Pomoc pre tých, ktorí to potrebujú 

Keďže spoločnosť Lidl preferuje spoločensky zodpovedné podnikanie, snaží sa pomáhať životnému prostrediu, ale taktiež pomáhať tým, ktorí to potrebujú. Záleží im totiž na spoločnosti, do ktorej patria. Ako jeden z najväčších potravinových reťazcov na Slovensku cíti Lidl zodpovednosť pomáhať tým, ktorí trpia nedostatkom potravín. Preto sa v rámci projektu Podeľ sa a pomôž spolu so svojimi zákazníkmi dlhodobo venuje aj potravinovej pomoci. 

Potravinová pomoc Lidl
Zdroj: Lidl Slovensko

Pridať sa môžeš tak, že ako zákazník odovzdáš časť nakúpených trvanlivých a suchých potravín do špeciálne označeného koša v ktorejkoľvek predajni Lidl na Slovensku a reťazec ich následne za teba odovzdá organizácii, ktorá sa v tvojom meste stará o ľudí v núdzi.

Zdravie nie je samozrejmosťou

Pandémia nám však neukázala len to, aké dôležité je pomáhať druhým, ale aj to, akú hodnotu má naše zdravie, ktoré nie je samozrejmosťou. O to viac ťa teraz zahreje pri srdci, že zákazníci Lidla vytrvalo pomáhajú tým najzraniteľnejším – vážne chorým deťom. Projekt s názvom Od začiatku v dobrých rukách pomohol od roku 2018 už viac ako 160 deťom, ktoré získali pomoc v hodnote 450 000 €. 

Lidl, plienky Lupilu
Zdroj: Lidl Slovensko

Táto suma sa vyzbierala, pretože Lidl venuje za každé predané balenie plienok vlastnej značky Lupilu 10 centov na pomoc rodinám s deťmi vo veku do troch rokov, ktoré majú vážne zdravotné problémy. Takýmto spôsobom Lidl podporí každý týždeň jedno dieťa podľa jeho potrieb. 

Ihriská po celom Slovensku

Ďalším ponaučením, ktoré nám pandémia priniesla, je aj to, že deti potrebujú tráviť voľný čas vonku na čerstvom vzduchu a čo najaktívnejšie. A keďže moderných a bezpečných detských ihrísk je v našich slovenských mestách stále málo, rozhodol sa Lidl pomáhať pri ich budovaní. Počas piatich ročníkov projektu Lidl ihrisko Žihadielko venoval Lidl slovenským mestám a obciam 50 ihrísk v celkovej hodnote 4 350 000 eur. 

Ako vidíš, rok 2021 nebol až taký zlý. Vysadili sa stromy, vyzbieral sa odpad, postavili sa ihriská a pomohlo sa deťom aj rodinám v núdzi. Rok 2022 bude azda ešte lepší. Držme si palce!

Domov
Zdieľať
Diskusia