Známy nemecký úpravca sa pohral so stredne veľkým SUV divízie Mercedes-AMG.
Mercedes-AMG GLC 63 S (Coupé) je na európskom trhu jedným z posledných stredne veľkých SUV, ktoré pod kapotou skrývajú až osemvalcový agregát. Vzhľadom na to, že už teraz vrcholia testy novej generácie, ktorá bude opäť stavať na základoch triedy C, je viac než jasné, že podľa jej vzoru príde o veľkoobjemový motor. 4-litrové V8 biturbo vo vrcholnej verzii s dodatkom S disponuje aktuálne výkonom stále veľmi slušných 375 kW/510 koní a 700 Nm. O slovo sa však najnovšie hlási Manhart.
Renomovaný nemecký tuner chcel očividne ešte využiť prítomnosť mohutného osemvalca v GLC a predstavuje jeho dôkladne vyšperkovanú verziu. Nesie názov GLR 700, čím odkazuje najmä na výkonnostný doping.
Vďaka novým turbodúchadlám, upravenému saniu, chladičom, prevodovke a v neposlednom rade riadiacej jednotke totiž výkon poskočil na úroveň až 520 kW/707 koní. Spolu s krútiacim momentom až 905 Nm tak ide o slušnú beštiu.
Manhart síce neuvádza čas akcelerácie z 0 na 100 km/h či maximálnu rýchlosť, ale na svojom webe hlási, že z rýchlosti 100 km/h dokáže esúvečko zrýchliť na 200 km/h len za 7,5 sekundy, čo je veruže pozoruhodný údaj. Vzhľadom na to, že sériové GLC 63 S pokorí stovku aj za pomoci pohonu 4Matic len za 3,8 sekundy, dá sa predpokladať, že po úpravách túto disciplínu zvládne do 3,5 sekundy.
Za zmienku stojí aj kompletne vymenené výfukové potrubie, ktoré ponúka hneď v dvoch verziách – športové a pretekárske. V porovnaní so „štandardným“ AMG došlo k zníženiu podvozka o dodatočných 30 milimetrov, celok pritom stojí na 21" diskoch – vpredu obuté do pneumatík s rozmermi 265/40 a vzadu 295/35.
Z vizuálnej stránky sa Manhart zameral len na detaily, pretože jednotlivé časti karosérie nemení. Exteriér a interiér je zabalený do čierno-zlatej farebnej konfigurácie. Vyrobených bude len 10 kusov, cenové relácie výrobca nezverejnil.