Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
29. júna 2015 o 18:42
Čas čítania 0:00
Martin Mičuda

Audi A4 2016 je konečne realitou. Nie je to facelift, ale o 120 kg ľahšia nová generácia!

TECH AUDI
Uložiť Uložené

Dnešným dňom spoznávame novú A4-ku, a to ako sedan i Avant.

Príchod novej generácie Audi A4 nie je zďaleka žiadnym prekvapením, práve naopak, už vyše roka ju netrpezlivo očakávame. Samotný čas strhnutia plachty nad novým zástupcom strednej triedy z Ingolstadtu bol naplánovaný na posledný júnový pondelok, a keďže ten dnešným dňom nadišiel, úplne nová áštvorka je realitou. Ako prvé čo napadne pri pohľade na fotografie novinky asi drvivej väčšiny z vás je fakt, že ide o facelift než novú generáciu. S rovnakými názormi sme sa stretli azda pri každej medzigeneračnej výmene a ani tentokrát tomu nie je inak. Môže za to predovšetkým to, že exteriérové "jadro" A4-ky sa na pohľad za minimálne posledných 15 rokov naozaj nezmenilo, čo potvrdzuje najmä pohľad z profilu, kde riešenie jednotlivých stĺpikov, ich umiestnenie a tvar, je bez výrazných zmien na scéne už od jeho druhého vydania, teda modelu s kódovým označením B6 z roku 2000.

Audi tak očividne "neexperimentuje" ako zvyšok automobiliek, no ako vždy, tak aj tentokrát však hovorí o úplne novom vozidle, ktoré bolo prekopané od základov. S tým treba odhliadnuc od vonkajšej podobnosti i teraz súhlasiť. Nový model s kódovým označením B9 totiž vychádza z novej platformy MLB Evo. To prináša viacero zmien, vrátane natiahnutého rázvoru o 12 milimetrov, celkového nárastu dĺžky o 25 mm (4 726 mm) či šírky o 16 mm (1 842 mm). Vo všeobecnosti však ide o zanedbateľné nárasty, keďže rozdielnosť tých par centimetrov dokážu spraviť aj inak tvarované nárazníky v rámci faceliftov. Výška ostala nezmenená (1 427 mm) citeľnú odlišnosť ale evidujeme v prípade váhy - A4-ka medzigeneračne zhodila až 120 kilogramov, pričom jej základne vyhotovenie váži len 1 320 kg.

Audi A4 2016 je konečne realitou. Nie je to facelift, ale o 120 kg ľahšia nová generácia!

Odhalenie naraz prináša obe základné karosárske verzie - sedan i kombi známe ako Avant. V oboch prípadoch najväčšie zmeny nachádzame v predných partiách, kde po novom boje do oči opäť o niečo väčšia maska, teda audiňácky single frame. Tá sa ruka v ruka nesie v najnovšom štylistickom jazyku značky, a tak okrem toho, že nabrala na ostrosti viac zachádza do rohov. Tam na ňu nadväzujú úplne nové, členitejšie LED-kové svetlomety, ktoré je možno za príplatok dovybaviť matricovou Matrix-LED technológiou. Ledky nájdeme štandardne aj vzadu, kde vypĺňajú tiež len decentné pozmenené svetlá. Celkovo nové Audi A4 vystupuje dynamickejším a modernejším look-om, voči svojím predchodcom sa ale nezaprie. Sedan navyše zozadu pripomína menšiu A3-ku, naopak ak sa zahladíte na kombi (predstavuje väčšie odlíšenie od minulej generácie), uvidíte v ňom starší A6-kový Avant. Štandardom sú v závislosti od verzie 16 alebo 17'' disky, v ponuke však nájdeme aj 19-tky.

Vypichnúť však treba interiér, ktorý už predstavuje podstatne väčší progres. Okrem promovaného väčšieho priestoru pre posádku (+24 mm miesta nad hlavou, +23 mm pre nohy zadnej posádky), sme svedkami prakticky úplne novej prístrojovej dosky. Tá sa nesie v duchu jednoduchosti a už na pohľad kvalitnejším spracovaním a ergonómiou. Pochváliť určite treba i samotný volant, ktorý vyzerá podstatne lepšie ako doteraz, a to i vďaka rozsiahlejšiemu použitiu hliníka. Pred očami vodiča nájdeme 12,3'' digitálny prístrojový štít, ktorý je po vzore modelov TT a Q7 možné objednať za príplatok. Rozmerný displej (respektíve tablet v štýle tých v MB) nájdeme aj v strede palubovky, pričom jeho najvyššie vyhotovenie počíta s veľkosťou 8,3''. S ním je spojený bohatý infotainment, hlasové ovládanie, pripojenie k internetu vďaka LTE či funkcie ako CarPlay či Android Auto. Interiér, okrem iného, ponúka v rámci príplatkových položiek 30 odtieňov ambientného podsvietenia, zvukový systém Bang Olufsen s 19 reproduktormi alebo dodatočné obrazovky pre zadnú posádku.

Audi A4 2016 je konečne realitou. Nie je to facelift, ale o 120 kg ľahšia nová generácia!

Motorová paleta v čase uvedenia na trh počíta s nasledujúcimi agregátmi. Základom je štvorvalcové 1.4 TFSI s výkonom 110 kW / 150 koní a krútiacim momentom s hodnotou 250 N.m, pri kombinovanej spotrebe 4,9 l/100 km. Ďalej nasleduje motorizácia 2.0 TFSI, ktorú si bude možné zadovážiť d dvoch výkonnostných verziách - 140 kW / 190 koní a 320 N.m alebo až 185 kW / 252 koní a 370 N.m. To je nateraz pre benzínové jednotky všetko, naftové motory zastupujú dve vyhotovenia. Prvým je 2.0 TDI so silou 110 kW / 150 koní a 320 N.m, respektíve 140 kW / 190 koní počítajúc s 400 N.m. Kombinovaná spotreba uvádzaná automobilkou hovorí o číslach 3,8, respektíve 4,1 l/100 km. Vrcholom ponuky je šesťvalcový turbodiesel 3.0 TDI, ktorý je rovnako ponúkaný v dvoch výkonnostných stupňoch - 160 kW / 218 koní a 400 N.m, respektíve 200 kW / 272 koní a 600 N.m.

O sprevodovanie sa starajú šesťstupňové manuály alebo sedemstupňové automatické prevodovky. Posledný menovaný, najsilnejší diesel je v ponuke výhradne s osemstupňovým automatom Tiptronic. Z bezpečnostných systémov spomeniem napríklad samočinné brzdenie do rýchlosti 40 km/h v prípade prekážky a za zmienku stojí i výborná aerodynamika, keďže nová A4-ky má v rámci triedy najnižší koeficient odporu vzduch - 0,23 (0,26 Avant). Svetová premiéra je naplánovaná na autosalón vo Frankfurte, krátko po ktorom začne následne predaj. Skôr či neskôr sa dočkáme i ostrejších verzií S4 a následne ako posledné vyhotovenie sa ukáže aj špičková RS4-ka.

Audi A4 2016 je konečne realitou. Nie je to facelift, ale o 120 kg ľahšia nová generácia!

Audi A4 2016 je konečne realitou. Nie je to facelift, ale o 120 kg ľahšia nová generácia!

Audi A4 2016 je konečne realitou. Nie je to facelift, ale o 120 kg ľahšia nová generácia!

Audi A4 2016 je konečne realitou. Nie je to facelift, ale o 120 kg ľahšia nová generácia!

Audi A4 2016 je konečne realitou. Nie je to facelift, ale o 120 kg ľahšia nová generácia!

Audi A4 2016 je konečne realitou. Nie je to facelift, ale o 120 kg ľahšia nová generácia!

Audi A4 2016 je konečne realitou. Nie je to facelift, ale o 120 kg ľahšia nová generácia!

Audi A4 2016 je konečne realitou. Nie je to facelift, ale o 120 kg ľahšia nová generácia!

Anketa:
Ktorému z nemeckých prémiových zástupcov strednej triedy by si dal prednosť?
Audi A4
BMW radu 3
Mercedes-Benz triedy C
iné vozidlo strednej triedy
Audi A4
45 %
389 Hlasov
BMW radu 3
19 %
165 Hlasov
Mercedes-Benz triedy C
31 %
266 Hlasov
iné vozidlo strednej triedy
5 %
43 Hlasov
Domov
Zdieľať
Diskusia