Verzia Competizione je vrcholom v modelovom rade 812.
Aj napriek tomu, že posledné mesiace väčšina automobilových noviniek prichádza s rôznym druhom elektrifikácie a výnimkou nie sú ani superšporty, Ferrari svetu ukázalo svoju novú pýchu prekvapivo bez hybridnej techniky. Novinka nesie názov 812 Competizione a hneď v úvode nám ju ukázali v dvoch karosárskych variantoch – kupé aj verzia s odnímateľným strešným panelom a písmenom A (pravdepodobne ako Aperta) v názve.
Ako napovedá označenie, základným stavebným prvkom je model 812, ktorý v Maranelle prekopali a ešte viac vyšperkovali. 20" disky obuli do pneumatík 275/35 R20 vpredu, respektíve 315/35 R20 vzadu. Charakteristické tvary a koncepcia karosérie sa tak nemení, vizuálne Competizione ešte viac prispôsobili aerodynamike. Okrem modernejšieho bodykitu tým klesla aj hmotnosť – kupé váži len 1 487 kilogramov. Väčšina nových komponentov je totiž vyrobená z uhlíkových vlákien a iných kompozitných materiálov.
Motorom novinky je známy atmosférický dvanásťvalec. 6,5-litrový agregát v tomto podaní disponuje výkonom až 610 kW/830 koní a krútiacim momentom 692 Nm. V12-ka v tejto konfigurácii je pre Ferrari veľkou pýchou, pretože so sebou prináša hneď 2 rekordy – okrem toho, že ide o vôbec najvýkonnejší konvenčný motor v cestnom Ferrari, dokáže vytočiť až rekordných 9 500 ot./min.