Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Pondelok 1. 3. 2021 meniny má Albín

hľadaj na refresheri

Chceš dostávať notifikácie aj na tomto zariadení?
Tech - Autá
10
Martin Mičuda
23. február 2021, 14:58
Čas čítania: 3:07

Revolučný interiér, no hlavne technika. Úplne nový C-čkový Mercedes-Benz už ponúkne len štvorvalce

Trieda C prešla medzigeneračne veľkými zmenami.

Martin Mičuda
23. február 2021, 14:58
Čas čítania: 3:07
Zdielať
Uložiť Uložené
Zdielať Zdielať článok
Revolučný interiér, no hlavne technika. Úplne nový C-čkový Mercedes-Benz už ponúkne len štvorvalce
Zdroj: daimler.com

Trieda C s kódovým označením W206 je nielen najočakávanejšia tohtoročná novinka z dieľne trojcípej hviezdy, ale zároveň aj jeden z vôbec najdôležitejších automobilových prírastkov pre rok 2021. Nepochybne, najväčšia pozornosť sa upriamuje pod prednú kapotu, pretože práve tam sa medzigeneračne udiali, bohužiaľ, najväčšie zmeny, poďme ale pekne po poriadku. 

 

Mercedes-Benz strednej triedy sa v aktuálnej generácii svetu ukázal už v roku 2014, je teda zrejmé, že príchod nástupcu bol na spadnutie. Potvrdili to špionážne fotografie, oficiálne upútavky automobilky, ale aj vskutku veľký únik fotografií spred pár dní. Rovnako ako tomu bolo naposledy, aj nové C-čko je citeľne ovplyvnené novou vlajkovou loďou, aj tentokrát tak môžeme s menším zveličením prehlásiť, že ide o zmenšené S-ko. Vidiť ťo už na prvý pohľad.

NAČÍTAŤ ČLÁNOK BEZPLATNE
Predplať si REFRESHER+ a získaj ďalšie výhody

Tento článok dočítaš bezplatne, no s predplatným REFRESHER+ získaš prístup ku viac ako 1751 zamknutým článkom a dostaneš ďalšie benefity.

VIAC O PREDPLATNOM
Kedykoľvek ho jednoducho zrušíš
Už od 2.99 € mesačne
S REFRESHER+ môžeš získať tieto benefity
VIAC

 

Zdroj: https://media.daimler.com

 

Na oboch koncoch karosérie sú po novom značne užšie, výhradne full-LED svetlomety s prepracovanejšou grafikou. Menším prekvapením je, že Multibeam-LED svetlá už aj v tejto triede bude možné nahradiť revolučnou technikou Digital Light, ktorá dokáže premietať symboly na cestu. Po vzore S-ka už aj trieda C tak získa úchvatné svetlá s rozlíšením až 2,6 milióna pixelov.

 

Naďalej platí, že C-čko to vizuálne vo všeobecnosti hrá skôr na elegantnú než vyslovene športovú nôtu, voliteľný optický paket AMG Line však dodá usadlému dizajnu väčší šmrnc – agresívnejšie a členitejšie nárazníky, vytiahnuté bočné prahy či naznačené koncovky výfuku vzadu. Nemalou zmenou medzigeneračne prešla aj maska – centrálne umiestnená hviezda je už štandardom (aj pre základne verzie), pri športovom optickom balíku však už v jej okolí nie sú strieborné bodky, ale malé hviezdičky.

 

 

Asi ťa neprekvapíme tým, že C-čko po novom narástlo (4751 x 1 820 x 1 438 mm), aj napriek tomu sa ale pýši veľmi dobrou aerodynamikou – koeficient aerodynamického odporu vzduchu má hodnotu 0,24 (kombi 0,27). Najväčšie zmeny sa udiali vzadu, kde doterajšie vertikálne umiestnené svetlá v rohoch karosérie (pri sedane) nahradili horizontálne svetlomety s pútavou grafikou. Aj vďaka tomu sa tak medzigeneračne rozšíril nakladací otvor do batožinového priestora, ktorý má po novom 455 litrov (kombi až 490 l).

 

Zdroj: https://media.daimler.com

 

Rovnako ako v prípade novej triedy S, aj tu evidujeme najväčší medzigeneračný progres v interiéri. Jeho palubná doska sa de facto nesie vo veľmi podobnej estetickej línii ako pri S-ku, C-čko však novú koncepciu displejov zabalilo do o čosi efektnejšieho obalu – nad palubovkou sa vztyčujú 3 oválne výduchy ventilácie s modernou výplňou a vnútorným osvetlením. Čelo palubnej dosky tvorí jeden ozdobný prvok, ktorý sa plynulo zlieva do stredového tunela.

 

Samotný tvar prístrojového panelu a rozloženie displejov sa tak v porovnaní s predchodcom diametrálne líši. Nová koncepcia vychádza z triedy S, v tomto prípade sme ale predsa len svedkami kompaktnejšieho riešenia – stredový displej má štandardne 9,5" a vo vrcholnej konfigurácii "len" 11,9" (v S-ku 12,8"), zatiaľ čo štandardne dodávané digitálne budíky majú 10,25", respektíve 12,3"". Filozofia ovládania tak po novom vsádza na dotykový displej, združený ovládací prvok sa zo stredovej konzoly úplne vytratil.

 

Samozrejme, infotainment zastrešuje revolučný systém My MBUX s nádherným prostredím, prvkami rozšírenej reality, vylepšeným hlasovým ovládaním, umelou inteligenciou, no a chýbať pochopiteľne nemôže ani veľkolepý head-up displej. Nový je napokon aj volant, výplň dverí či tvar sedadiel. Mercedes-Benz uvádza, že nárast rozmerov sa v pozitívnom slova zmysle podpísal pod väčšiu vnútornú priestrannosť – napríklad, zadní pasažieri majú o viac ako 2 centimetre viac miesta na nohy.

 

Zdroj: https://media.daimler.com

 

S príchodom generácie W206 sa však uzatvára ďalšia významná kapitola. Narážame práve na v úvode spomínanú skutočnosť, ktorá sa v kuloároch šírila už nejaký ten rôčik. Nová trieda C nielenže prichádza o osemvalec, ale zároveň z portfólia úplne vypúšťa aj šesťvalce. Dokonca, zákulisné informácie hovoria o tom, že pod kapotu W206-ky by sa už väčší ako štvorvalcový agregát ani nezmestil.

 

Za všetkým stoja nepochybne stále neúprosnejšie emisné normy. Mercedes-Benz triedy C sa tak stáva štandardne mild-hybridom so 48V elektrickým systémom, pozdĺžne umiestnenými štvorvalcami a 20-koňovým elektromotorom v 9-stupňovej automatickej prevodovke. V úvode predaja budú k dispozícii nasledovné motorizácie.

  • C 180 – 1.5 R4, 125 kW / 170 koní & 250 Nm
  • C 200 – 1.5 R4, 150 kW / 204 koní & 300 Nm, voliteľný 4Matic
  • C 300 – 2.0 R4, 190 kW / 258 koní & 400 Nm, voliteľný 4Matic
  • C 220d – 2.0 R4, 147 kW / 200 koní & 440 NM
  • C 300d – 2.0 R4, 195 kW / 265 koní & 550 Nm

Časom na trh prídu nielen štvorvalcové verzie C 43 AMG a C 63 AMG doplnené o elektromotor, ale aj plug-in hybridné varianty C 300e alebo C 300de. Ich spoločným znakom budú akumulátory s kapacitou 25,4 kW, elektromotor s výkonom 95 kW / 129 koní a elektrický dojazd atakujúcí 100 kilometrov. Bližšie informácie sa však dozvieme neskôr. 

 

Pokiaľ ide o podvozok, medzi jeho hlavné komponenty patrí nová štvorprvková náprava vpredu a zadná náprava s priestorovým zavesením kolies, ktorá je zavesená na pomocnom ráme nápravy. Na želanie dostupná aj s kontinuálne nastaviteľným tlmením či športovým podvozkom. V prípade plug-in hybridných vozidiel je vzduchové pruženie na zadnej náprave súčasťou sériovej výbavy.

 

Isté prekvapenie predstavuje voliteľná riadená zadná náprava – uhol natočenia kolies zadnej nápravy dosahuje 2,5 stupňa, čím je zmenšený polomer otáčania o 43 centimetrov na 10,64 metra. Skôr či neskôr sa predstavia aj iné karosárske varianty – kupé a kabriolet, novinkou však bude outdoorová verzia s dodatkom All-Terrain. 

 

Zobraziť galériu 16

 

Upozorniť na chybu. Ak si našiel nedostatok v článku alebo máš pripomienky, daj nám vedieť.
Zdroj: daimler.comFoto: daimler.comNáhľadový obrázok: daimler.com Tagy: mercedes-benz, trieda C, W206
Pridaj sa k tým, ktorí nás podporili. Predplať si R+ VIAC
Zdielať
Uložiť Uložené
Zdielať Zdielať článok
NAHOR
Dostávaj najlepší obsah mailom
Nestíhaš všetko sledovať? Pošleme ti do schránky najčítanejší a najlepší obsah.
Žiadny spam. Kedykoľvek sa môžeš z odberu odhlásiť.
Posielať email
Najčítanejšie
Dostávaj upozornenia na aktuálne udalosti, ako je táto. Zapnúť upozornenia
Domov
Zdielať
Diskusia
Hľadať
Viac
Zapni upozornenia a už ti nič neujde!

Chceš vedieť čo sa deje a mať prehľad? Dostávaj upozornenia o najhorúcejších správach na Refresheri.

(Príklady: Horel Notre Dame, Zomrel Mac Miller, Trailer na Avengerov)
(Príklady: Sagan skončil prvý, Nový zákon s vplyvom na moderných ľudí, Dnes nás čaká zatmenie slnka)
Ak chceš, aby sme ti poslali takmer všetky novinky, vyber túto možnosť.