Prepnúť do nočného režimu
Prepnúť do denného režimu
Piatok 15. 11. 2019 meniny má Leopold

hľadaj na refresheri

Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.
Odporúčame zapnúť browser notifikácie, ak budeš prihlásený na Refresher s týmto zariadením.
Tech - Autá
1
Martin Mičuda
27. august 2019, 9:44

V New Yorku sme sadli za volant brutálnych SUV od BMW. Aký je najsilnejší šesťvalec v histórii značky?

Horúce novinky X3 M a X4 M nás dostali na plnej čiare.

Martin Mičuda
27. august 2019, 9:44
V New Yorku sme sadli za volant brutálnych SUV od BMW. Aký je najsilnejší šesťvalec v histórii značky?
Zdroj: bmwgroup.com
Musíš byť prihlásený/á , aby si mohol uložiť článok.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
1
Uložiť na neskôr.
Uložený článok nájdeš
v ponuke používateľa.

Začiatkom roka nás BMW oboznámilo s dvojicou veľmi atraktívnych modelov, ktoré sú pre nemeckú automobilku významným míľnikom. Reč je o stredne veľkých SUV v tých najostrejších verziách – X3 M a X4 M. Ba čo viac, značka nám hneď v úvode ukázala aj špeciálne vyhotovenia s dodatkom Competition. Ak patríš medzi skalných fanúšikov značky, už asi tušíš, čo sa za týmto označením skrýva.

 

Po odhalení nových želiezok v ohni nasledovala v zmysle tradícií dynamická prezentácia, ktorá sa tentokrát konala až v USA, konkrétne v New Yorku. Za veľkú mláku nás BMW ako jediných zo Slovenska poslalo horúce novinky spoznať a poriadne prevetrať. Exkluzívne ti tak prinášame prvé dojmy s prvými plnokrvnými M-kami odvodenými z modelov X3 a X4, ktorým pod kapotou bije najsilnejší benzínový šesťvalec v histórii značky.

 

 

 

Krátko nato, ako sme docestovali, prešli strastiplnými papierovačkami na letisku a následne sa ubytovali v hoteli, nás čakal bohatý sprievodný program. Okrem základných technických údajov a informáciách o vylepšeniach sme si mohli nové M-kové bavoráky pozrieť priamo v pekne nainštalovanom zátiší hotela. Prvé rande potvrdilo to, čo naznačovali už aj samotné fotky, a teda, že X3-ka aj X4-ka nabrali na agresivite. Môže za to statočne pritvrdený exteriér, ktorý v oboch karosárskych variantoch zaujme už na prvý pohľad. 

 

Plusom pritom je, že stále ide o stredne veľké SUV-čka (respektíve SAV-čka), takže novinky nepôsobia ako nejaký malý mestský crossover a zároveň nie sú také prerastené ako X5-ka, nebodaj X7-čka. Poznávacím znakom noviniek sú najmä agresívne nárazníky s výraznými otvormi na prívod vzduchu. Navyše, na prezentácii nám BMW automaticky podsunulo výkonnejšie verzie Competition, ktoré sú štandardne okorenené o inak príplatkové detaily. 

 
V New Yorku sme sadli za volant brutálnych SUV od BMW. Aký je najsilnejší šesťvalec v histórii značky?

 

X3 M a X4 M Competition sa hrdia čiernymi detailmi (maska, lišty okolo okien, aerodynamické späťáky a difúzor) či krásnymi dvojfarebnými 21” diskami. Mimochodom, všetky exteriérové doplnky sú vystužené uhlíkovým kompozitom. Vzadu nechýba rozmerný strešný spojler (X3 M) alebo odtrhová hrana (X4 M), no a ani štyri plne funkčné a slušne veľké koncovky výfuku.

 

Kokpit zdobí tradičná koža Merino, pribudli magické M-kové tlačidlá na volante pre rýchlu zmenu nastavení a rovnako aj športová grafika digitálnych budíkov. Chvalabohu, stále je kruhová. Okrem toho si v kokpite miesto našli nejaké tie karbónové dekóry a iné športové detaily. Oku samozrejme neunikne ani M-kový volič prevodovky, aký poznáme napríklad z novej M5-ky či skutočne perfektné športové sedadlá s parádnym bočným vedením.

 
V New Yorku sme sadli za volant brutálnych SUV od BMW. Aký je najsilnejší šesťvalec v histórii značky?

 

Po krátkom zoznámení s hlavnými hrdinami sme si prevzali kľúče od strieborného X3 M Competition a vybrali sa na približne 100-míľovú trasu smerujúcu z periféria New Yorku na neďaleký okruh Monticello Motor Club. Okrem toho, že nás počas jazdy prekvapili pomerne striktné rýchlostné limity (ktoré snáď každý vrátane kamiónov na diaľniciach porušoval), či vskutku pozaplátané, no naozaj široké cesty, prekvapil nás aj samotný podvozok športovej X3-ky.

 

Je jasné, že ide o športové náčinie, takže nemožno čakať pohodu a plavnosť sťa sedmičková limuzína, no aj napriek tomu je podvozok novinky v rámci komfortného režimu slušne pohodlný na bežných cestách (a to bez vzduchového podvozku).

 

Nepochybne je cítiť väčšiu tuhosť a len minimum náklonov karosérie, podvozkovo chalani z Mníchova SUV-čka zbytočne umelo nepritvrdili – keď porovnáme X3 M s nedávno testovaným CLC 63, čiže úhlavným konkurentom, AMG-čkom bolo citeľne tvrdšie a surovejšie, čo v prípade auta tohto typu hodnotíme skôr negatívne. 

 

 

Po niekoľkých hodinách strávených za volantom musíme pochváliť aj úroveň odhlučnenia a celkového nastavenie auta. Samozrejme, či už máte režim Comfort alebo nie, keď tomu udriete, takmer dve tony sa dajú do pozoru skôr, ako by ste čakali. Ale o tom neskôr. Po príchode na okruh nasledovalo technické okienko, kde padli nielen pokyny ako sa správať na okruhu, ale odznelo aj to najpodstatnejšie.

 
V New Yorku sme sadli za volant brutálnych SUV od BMW. Aký je najsilnejší šesťvalec v histórii značky?

 

Tým je nepochybne technika, ktorá je skutočne pozoruhodná. X3 M a X4 M majú pod kapotou 3-litrový benzínový radový šesťvalec s výkonom 353 kW / 480 koní, pričom verzie Competition disponujú výkonom až 375 kW / 510 koní a 600 Nm (od 2 600 po 6 000 ot./min).

 

Ide tak o historicky najsilnejší benzínový šesťvalec v sériovom BMW. Agregát M TwinPower Turbo s priamým vstrekovaním a tlakom až 350 barov má kovaný kľukový hriadeľ, vylepšené chladenie i sanie. O prenos sily sa stará 8-stupňová prevodovka M Steptronic, pričom pohon všetkých štyroch kolies zaručuje M xDrive. 

 

Samozrejmosťou je športový diferenciál na zadnej náprave, zaujímavosťou pritom je, že podvozok bol dodatočne vystužený dodatočnými stabilizátormi, vzperou v zadnej časti a prídavným ramenom na zadnej náprave. Brzdový systém zastrešujú veľké 395-milimetrové kotúče, zatiaľ čo sofistikovaný systém M Dynamic sa stará o kontrolovaný preklz kolies. BMW sa pritom naďalej drží toho, že stabilizáciu je možné dokonca aj úplne vypnúť. Teórie bolo ale dosť, berieme X4 M Competition a ideme na okruh.

 

Vyše 4-míľový súkromný okruh bol mixom rýchlych pasáži, kde sme sa neraz ocitli takmer na obmedzovači a zároveň technických častí, kde mali SUV-čka čo-to robiť s vyššou výškou, teda ťažiskom a vlastne aj váhou. Áno, testované X4 M s hmotnosťou takmer 2 tony papierovo nevyznieva ako zrovna rýdzo športová záležitosť, už po pár kolách na trati musíme uznať, že pocitovo máš spoza volantu dojem, že sedíš v podstatne menšom aute, čo je obrovský plus.

 

V New Yorku sme sadli za volant brutálnych SUV od BMW. Aký je najsilnejší šesťvalec v histórii značky?

 

NAČÍTAŤ CELÝ ČLÁNOK BEZPLATNE
Podpor tvorbu kvalitného obsahu
Roky tvoríme kvalitné autorské články, ktoré nikde inde nenájdeš. Ak chceš viac takýchto článkov, predplať si REFRESHER+ a dostaneš ďalšie výhody.
CHCEM PODPORIŤ

Papierovo dokážu novinky akcelerovať na stovku za 4,2 sekundy, v prípade testovanej verzie Competition je to dokonca len 4,1 sekundy. Maximálna rýchlosť je 250, respektíve 285 km/h. 250-kilometrovú rýchlosť sme dokonca aj na okruhu presiahli, pričom v aj pri takejto rýchlosti je X4 M slušne stabilné.

 

Rozhodiť sa dá len pri naozaj ostrom brzdení, kedy má zadok tendenciu sa nechať prehodiť do šmyku, vtedy ale začne situáciu decentne korigovať stabilizácia. Tú sme mali celý čas v športovom režime, úplne vypnutie sme mali zakázané. 

 

Tomu sa nemožno čudovať, lebo trať bola pomerne dosť náročná a členitá, navyše, zjavne nebola prispôsobená na príliš veľké rýchlosti a prípadne blbnutie – chýbali výbehové zóny aj bariéry z pneumatík. Poznamenať ale musíme, že nový M xDrive má v tomto prípade len 2 režimy, keďže narozdiel od M5-ky, kde revolučný M xDrive debutoval, možnosť úplného odstavenia prednej nápravy chýba.

 

 

Na výber je len klasický pohon všetkých štyroch kolies a športový pohon všetkých štyroch kolies, kedy je ešte viac preferovaná zadná náprava. Žiadne kontrolované driftovačky sa konať teda ani nemohli. Avšak, systém pohonu treba len a len vyzdvihnúť, lebo najmä na rýchlych výjazdoch bola efektivita pohonu enormná – sofistikovaná technika parádne prerozdeľovala tok sily tak, ako to je potrebné, inými slovami, vďaka pohonu oboch náprav je fascinujúce nielen pružné zrýchlenie, ale aj smerová stabilita.

 

V New Yorku sme sadli za volant brutálnych SUV od BMW. Aký je najsilnejší šesťvalec v histórii značky?

 

V pozitívnom smere prekvapili aj brzdy, ktorých nástup je nečakane agresívny, okrem toho, ich brzdný účinok bol aj po prvých 5 ostrých kolách veľmi slušný. Ako je zvykom v BMW, medzi jednotlivými jazdnými režimami cítiť relatívne veľký rozdiel – mení sa citlivosť riadenia, odozva na plyn i brzdu. To, že sa zásadnou mierou premapuje správanie prevodovky, o tom sa baviť nemusíme. Apropo, prevodovka.

 

8-stupňový M Steptronic funguje úchvatne a osobne túto prevodovku považujeme za to najlepšie, čo je momentálne na trhu. Zmena stupňov je okamžitá a hladká (v športovom režime decentne kope), v manuálnom režime podrží motor v otáčkach a nepreradí. Automat má proste športové myslenie, nie je orientovaný na spotrebu (emisie), ako v prípade väčšiny súčasných aut, takže či už idete na spotrebu alebo plné bomby, vždy robí presne to, čo očakávate.

 

V spolupráci s motorom je kooperácia prevodovky úchvatná. To, že 510 koní je viac než dosť, o tom sa baviť nemusíme. Motor je neskutočne pružný, a o akejsi turbodiere nemôže byť absolútne reč, navyše doprevádzaný je veľmi pekným hutným zvukom. Áno, nie je to zďaleka na tak agresívnej úrovni ako V8-čky od AMG, zvukový prejav je ale veľmi lahodný a prirodzený. 

 

V New Yorku sme sadli za volant brutálnych SUV od BMW. Aký je najsilnejší šesťvalec v histórii značky?

 

Ak by sme to mali zhrnúť, tak veci sa majú asi takto. Je nám jasné, že tieto M-ka nepatria medzi ultimátne športiaky, no zďaleka sa na okruhoch nestratia. Práve naopak, neraz by ste nebol prekvapený aj váš žalúdok. X3 M a X4 M považujeme jedny z mála SUV na trhu, ktoré sú hodné dodatku športové.

 

Ich všestrannosť je pritom silnou stránkou a preto je viac než jasné, že najmä v dnešnej dobe si nájdu nemalú skupinu fanúšikov a zákazníkov. Ostatne, nechajme sa prekvapiť, novinky v tejto dobe už prichádzajú aj na náš trh, a to s cenovkou od 87-tisíc €.

 

Zobraziť galériu 14 galeria
Zdroj: bmwgroup.com, REFRESHER / MARTINZMARTINAFoto: bmwgroup.com, REFRESHER / MARTINZMARTINANáhľadový obrázok: bmwgroup.com Tagy: BMW, new york, competition, X3 M, X4 M
Pridaj sa k tým, ktorí nas podporili. Predplať si R+ VIAC
Ohodnoť článok
10
Zdieľaj článok
Hodnotenie tohto článku je dostupné len s aktívnym predplatným REFRESHER+.
Predplatiť si
Zrušiť
Pri hodnotení článku nastala chyba. Skús sa nanovo prihlásiť a znova ohodnotiť článok.

V prípade že problémy pretrvávajú, kontaktuj prosím administrátora.
OK
Najčítanejšie
Záleží nám na súkromí čitateľov. Práve aj z toho dôvodu ti poskytujeme detailné informácie o tom, ako využívame súbory cookies a iné technológie zabezpečujúce správne fungovanie a rozvoj stránky. Pre viac informácií si prečítaj naše Zásady ochrany osobných údajov , kde nájdeš ako používame súbory cookies, prípadne sa oboznám Podmienkami používania portálu platných od 24.5.2018. Spracovaniu cookies môžeš zabrániť, alebo zmeniť svoje preferencie v nastaveniach internetového prehliadača, prípadne pre detailnejšie nastavenie klikni na viac možností nižšie.
Upozornenie na právo nastavenia ochrany osobných údajov na Refresheri

Vzhľadom na existujúce a aj chystané zmeny v zákonoch ti dávame možnosť detailného nastavenia spracovania osobných údajov a preferencií spojených so spracovaním osobných údajov.

Prečítaj si možnosti, posuň zobrazenie nadol, nastav si svoje preferencie a klikni na tlačidlo súhlasím, keď budeš chcieť pokračovať do služieb Refresheru. Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie v tvojom prehliadači. Sú natoľko dôležité, že ich budeme musieť použiť pre zapamätanie si toho, že si toto okno potvrdil/a, v opačnom prípade by sme ti ho museli zobrazovať znova a znova.

Údaje, ktoré spracovávame, keď používaš Refresher
Zo strany Refresheru zbierame tieto osobné údaje:
  • Keď navštíviš Refresher, uchovávame si informácie o tom, ktoré články si prečítal, identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, alebo IP adresu v prípade prihlásenia do účtu, súbory cookie a poloha.
  • Pri prihlásení do účtu e-mailovú adresu
Prečo zbiera Refresher tieto údaje:
  • Na zlepšenie kvality našich web stránok a vývoj nových webových služieb
  • Na vykonávanie analýz a meraní, s cieľom pochopiť, ako sú naše web stránky využívané
  • Na to, aby sme nezobrazovali obsah, ktorý si už videl
  • Pre zobrazovanie prispôsobenejší obsah, ako sú napríklad relevantnejšie články
  • Pre schopnosť identifikovať ťa ako užívateľa pri prihlasovaní do svojho účtu
Zbierame údaje pre partnerov a reklamné siete:
  • identifikátory zariadenia a prehliadača, časť IP adresy, súbory cookie a poloha.
Prečo zbierame tieto údaje pre partnerov, tretie strany a reklamné siete:
  • Na to, aby mohli fungovať a zobrazovali relevantnejšie a užitočnejšie reklamy.
Zoznam reklamných sietí a nastavenia reklám

Nevyhnutné osobné údaje - cookies - pre zobrazovanie reklám zbierame pre nasledujúce spoločnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
Formulár kontakt v súvilosti s osobnými údajmi >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
Kontaktné údaje pre najbližšiu pobočku >

 

Možnosť vypnúť si personalizovanie reklám a zbieranie osobných údajov pre jednotlivých partnerov:

Upraviť nastavenia typov reklám Google - personalizovanie od spoločnosti Google

Upraviť nastavenia typov reklám AdForm - personalizovanie od spoločnosti AdForm

 

Svoje nastavenia pre všetky ostatné reklamné siete, aj tie, ktoré na Refresheri nenájdeš, si vieš prezrieť na stránke youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Meranie návštevnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránok používajú na zlepšenie funkčnosti svojich stránok údaje zhromaždené službou Google Analytics. Zhromažďovanie údajov môžete deaktivovať tak, že si stiahnete a nainštalujete doplnok pre svoj prehliadač.

Stiahnuť doplnok pre prehliadač

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Spoločnosť Gemius podobne ako služba Google Analytics vyhodnocuje a meria návštevnosť na niektorých webových stránkach. Na meranie využíva Cookies, ktoré si môžeš deaktivovať vo svojom prehliadači.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využívame na analýzu návštevnosti a správanie sa užívateľov. Vytvára nám mapu aktivity návštevníkov, na webových stránkach, ktoré vizualizuje a vyhodnocuje. Tieto informácie nie sú zbierané vždy, nikdy nie sú spárovateľné s aktivitami užívateľov a teda nie je možné identifikovať jednotlivcov, ale Hotjar ti môže nastaviť súbory Cookies.

Ovládacie prvky súvisiace s prehliadačom

Nastavenia súborov cookie

Súbory cookie sú životne dôležitou súčasťou technológie vo vašom prehliadači a slúžia na zlepšenie prostredia pri používaní internetu.

Ak napríklad na určitom webe nastavíte predvolený jazyk, súbory cookie pomôžu prehliadaču zapamätať si túto voľbu. Niektoré alebo všetky súbory cookie môžete tiež zablokovať, to však môže viesť k zastaveniu fungovania niektorých funkcií na internete.

Mnoho webov napríklad vyžaduje zapnuté súbory cookie vtedy, keď sa chcete prihlásiť. Informácie o tom, ako upraviť nastavenia súborov cookie, nájdete v zdrojoch pomocníka vášho prehliadača.

Zásady ochrany osobných údajov

Prečítaj si naše Zásady ochrany osobných údajov

Ďalšie informácie o tom, ako Refresher používa na zlepšenie služieb
  • Prihlasovanie - pre účely prihlasovania potrebujeme tvoju emailovú adresu.
  • Prispôsobenie - pre zistenie toho, čo ťa zaujíma, vytvárame tvoj unikátny profil. Ak nejaké informácie pozbierame, nájdeš ich vo svojich nastaveniach súkromia a profil môžeš upraviť, alebo zmeniť, alebo celé personalizovanie vymazať.
Ako zmeniť nastavenia spracovania osobných údajov?

Ak zmeníte názor, kedykoľvek tieto údaje môžete zmeniť na adrese https://refresher.sk/nastavenia/sukromie.
Ak nechceš vidieť toto okno, ak nás navštívíš z iného zariadenia alebo prehliadača, prihlás sa a tvoje preferencie si zapamätáme.