Zamestnanec banky mal pripravenú aj zaujímavú obhajobu.
Zamestnanie vo veľkej banke musí z času na čas otestovať poctivosť a morálku jednotlivých pracovníkov. Ak sa pravidelne dostávaš do kontaktu s veľkým množstvom peňazí, možno ťa chamtivosť jedného dňa prevládne ako Číňana Quina Quishenga. Ten pracoval v čínskej banke Huaxia Bank ako programátor a raz si všimol, že ak človek vyberie peniaze okolo polnoci, systém v tej chvíli platbu nedokáže spracovať.
V praxi fungovala chyba tak, že Quin prišiel k bankomatu o polnoci, požiadal o výber zo svojho účtu, ale bankomat vyslal do systému správu o zlyhaní. Oficiálne preto peniaze z bankomatu nikdy neodišli a výber nebol zrealizovaný.
#RTA Descubre un fallo en su banco y extrae un millón de dólares 'gratis' de sus cajeros automáticos. Este experto en informática aprovechó un error del Huaxia Bank para sacar dinero cuando el sistema no registraba esos movimientos.... https://t.co/k9W66a0hCC pic.twitter.com/dBfF7xTvWb
— Nica Noticias (@NicaNws) 6. února 2019
V skutočnosti bankomat peniaze bez problémov vydal, avšak vďaka neexistujúcemu záznamu o úspešnom výbere nebola čiastka nikdy strhnutá z účtu. Programátor si svoj plán poistil tak, že v systéme zablokoval chybové správy o zlyhaní pri výbere, a tak na jeho praktiky nikto neprišiel.
Quin od konca roku 2016 do januára 2019 vytiahol z bankomatu 7 miliónov yuanov, čo je v prepočte viac ako 880-tisíc eur, a dokopy uskutočnil výber neuveriteľných 1 358-krát. Aj na psa však prišiel mráz. Banka si po rokoch všimla nezrovnalosti vo výberoch, programátora konfrontovala a on sa ku všetkému priznal.
Napriek tomu nechcela incident zverejňovať, lenže čínske úrady na ňu zatlačili a o chybe sa dozvedel celý svet. Najzábavnejšia bola zrejme obhajoba, ktorú programátor vymyslel. Tvrdil, že peniaze chcel po čase vrátiť a chybu využíval len preto, aby na ňu potom svojho zamestnávateľa upozornil. Mimochodom, peniaze programátor naozaj vrátil späť.