Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Pozri si naše tipy na darčeky, ktoré by sme si kúpili aj my 🤩
v spolupráci s LOCO burgers
27. apríla 2018 o 9:37
Čas čítania 0:00
Denisa Bodková

Ak si seriálový maniak a miluješ jedlo, tu ti pripravia burger Dona Pabla. Dvaja Slováci úspešne rozširujú svoju značku franšízou

GASTRO GASTROPRIEMYSEL
Uložiť Uložené

Aké sú výhody franšízy? Aj to nám prezradili mladí majitelia konceptu Loco burgers.

V dnešnej dobe gastronomického ošiaľu, kedy sa ľudia doslova ženú za kulinárskymi pôžitkami je naozaj ťažké preraziť a od väčšiny sa odlíšiť. Svoje o tom vedia aj mladí zakladatelia konceptu Loco burgers, bratranci Paľo a Michal Majerčíkoví, ktorí prevádzku otvorili vo veku, kedy sa podaktorí len rozhodujú, čo so životom. Aby sme neostali opäť len pri burgroch, porozprávali sme sa s nimi o ťažkostiach spojených s otvorením reštaurácie a o spôsobe, ako im predísť

Asi si už počul o franšíze a o možnostiach, ktoré ti ponúka. Loco Burgers je okrem Nových Zámkov (SC Aquario) otvorený aj v Nitre (N-Centro) a ambíciou je rozšíríť do viacerých miest po Slovensku a neskôr možno aj do zahraničia. O tom, prečo sa rozhodli svoje meno rozširovať pomocou franšízy sa dozvieš priamo od nich. 

Ahoj! Na trhu je burgrární už naozaj veľa. Nebáli ste sa na trh prísť s ďalšou?

Ahoj. Nám napadlo mať burgráreň už dávno predtým, ako vznikol celý tento ošiaľ. Približne na jar 2015 sme si na hambáči v St. Germain v Bratislave tľapli, že do toho ideme naplno a v januári 2016 sme už otvárali v Nových Zámkoch. Výber miesta bol najväčšou dilemou. Veľa „odborníkov“ nám tvrdilo, že okrem Bratislavy sa inde presadiť nedá, tu by sme to však v tej dobe finančne nezvládli. Vybrali sme si teda mesto, v ktorom sme už boli viac-menej ostrielaní a vedeli na koho sa s každým problémom obrátiť. 

Ak si seriálový maniak a miluješ jedlo, tu ti pripravia burger Dona Pabla. Dvaja Slováci  úspešne rozširujú svoju značku franšízou
Zdroj: LOCO

Predtým ste mali niekedy skúsenosti s gastrom?

Od detstva sme sa motali v rodinnej reštike. Keď sme mali 18-19 rokov svojpomocne sme si na terase rodinného bufetu zbúchali malý letný bar v areáli kúpaliska, ktorý zveľaďujeme dodnes. Je to taká naša srdcovka, kde to všetko začínalo. Ale Loco bol koncept a nápad z úplne iného súdku, čiže väčšinu skúseností sme zbierali za jazdy a denne nás to stálo kopu nervov, a nielen nervov. 

Ako sa mladí podnikatelia popasovali so všetkými nástrahami?

Stálo nás to naozaj veľa síl, energie, peňazí a možno aj priateľov. Prvé mesiace od otvorenia by som naozaj radšej vymazal z pamäti. Bolo to neuveriteľne ťažké všetko zorganizovať od papierov, cez priestor, dodávateľov, marketing, zamestnancov atď. Veľa sme tlačili do reklamy na Facebooku a na naše malé mesto malo Loco burgers od začiatku veľký počet fanúšikov. Tesne pre otváračkou sa nám pokazila elektrina a radu zákazníkov sme museli poslať domov. To čo nasledovalo potom, by som najradšej zmazal z pamäti (smiech). 

Ak si seriálový maniak a miluješ jedlo, tu ti pripravia burger Dona Pabla. Dvaja Slováci  úspešne rozširujú svoju značku franšízou
Zdroj: loco
 

Po určitom čase ste nabrali skúsenosti a dnes je Loco burgers obľúbeným miestom aj vďaka originálnym názvom, ktorými ste burgre pomenovali. Ako vám to napadlo?

Haha, našťastie sa všetko na dobre obrátilo a len vďaka našej vytvralosti sme to nevzdali. Aj keď, samozrejme, stále máme tendenciu svoj koncept posúvať vpred. Burgre sme pomenovali hlavne podľa filmových postáv, lebo sme maniaci do seriálov a filmov. Vyberáme tie najlepšie a nazveme podľa nich burger, aby sa s tým ľudia vedeli lepšie stotožniť. Napríklad burger pokrytý roztečeným hermelínom pripomínajúci zasneženú horu sme nazvali Jon Snow. Ponúkame chlapský burger bez zeleniny ale s dvojitou dávkou slaniny a vajíčkom a nazvali sme ho Don Pablo podľa seriálu Narcos. Ženská verzia je Marilyn s kuracím steakom alebo Pamela s parmezánom. Ale najviac obľúbená je asi klasika Jacka Danielsa. Samozrejme, všade používame mäso z lokálnych fariem, kvalitné suroviny, domáce žemle. Taktiež ale myslíme aj na ostatných a okrem nevšedného raňajkového menu, ponúkame aj skvelé sandwiche a svieže šaláty.

Ak si seriálový maniak a miluješ jedlo, tu ti pripravia burger Dona Pabla. Dvaja Slováci  úspešne rozširujú svoju značku franšízou
Zdroj: LOCO

Vy ste sa rozhodli predávať svoju značku franšízovou metódou. Prečo ste tak urobili?

Je to pre nás najflexibilnejšia možnosť ako sa rozširovať a taktiež veľké uľahčenie času, práce a množstva peňazí  pre záujemcu. Keď sa teraz pozrieme do minulosti, vidíme, ako oveľa ľahšie by sa to dalo zvládnuť. Pre záujemcu je to aj oveľa menšie riziko, keďže ide do overeného konceptu a vidí reálne čísla. Franchisor by mal byť ako tréner, ktorý ma v rukách koncept čo funguje, o mnoho rýchlejšie sa na trhu adaptuje a podáva od začiatku konzistentné výkony. Popritom vie kedy sa franchisant začne uberať zlým smerom. Nie je to obmedzovač, ktorý stojí v kreativite franchisanta, ale snaží sa všetky podnety analyzovať , vyhodnocovnať a dosiahnuť situácie win-win. Samozrejmosťou však je, že koncept ma isté základné regule dané zmluvou, ktoré musi franchisista dodržiavať.

Ako to franchistovi uľahčíte?

Ako sme už spomínali, v zmluve mamé zakotvené podmienky, ktoré sa, samozrejme, musia dodržiavať, inak licenciu odoberieme. No sme nápomocní 24/7 v každej možnej oblasti. Samozrejme, prístup, know how, podpora predaja, tréningové programy, marketing a mnoho mnoho ďalších možností.

Ak si seriálový maniak a miluješ jedlo, tu ti pripravia burger Dona Pabla. Dvaja Slováci  úspešne rozširujú svoju značku franšízou
Zdroj: LOCO

Nebojíte sa, že vašej značke niekto spraví zlé meno?

Bojíme (smiech). Máme svoje pravidlá a všetko kontrolujeme. Už sme pár adeptov aj odmietli. Každého si preverujeme a aj si ich vyskúšame, či by dokázali viesť vlastnú prevádzku. Ak sa nám niečo nepozdáva, logicky spolupracovať nemôžeme. Vieme, čo sme si sami odskákali a to, že niekomu prácu uľahčíme neznamená, že dáme túto možnosť každému. Sme na svoj koncept hrdí, je to v podstate naše dieťa a máme zodpovednosť sa o neho starať. Budeme sa len tešiť, ak nájdeme čo najviac ľudí, ktorí budú toto nadšenie zdielať s nami.

V budúcnosti by ste sa chceli rozrásť po celom Slovensku?

Hah, boli by sme radi, ale ako som povedal, je to dlhodobý proces. Môj bratranec má však veľké vízie, ja som skôr opatrnejší, no pekne sa dopĺňame. Ambíciou je ísť do väčších miest na Slovensku a zachovať si rukopis vlastnej značky, aby vola hneď rozpoznateľná. 

Predsa len začali sme v menšom meste a hlavnou myšlienkou bolo priniesť do našej oblasti kvalitné jedlá fastfoodového typu vyrábané z čo najlepších lokálnych surovín. Dali sme si záležať na tom aby ľudia pochopili, že aj tento typ produktu sa dá robiť na vysokej úrovni. Starostlivo sme vyberali najlepších možných dodávateľov pre každú zložku nášho finálneho produktu. Chceme svojimi produktami uspokojiť každu vekovu kategoriu, teda mame zato, ze su u nas vrelo vitani mladsi , starsi, gurmani, ci dokonca zakaznici ktori upredonostnuju vegetariánsku stravu.

Viac sa dozvieš na ich web stránke alebo Facebooku

Domov
Zdieľať
Diskusia