Začína príprava na obrovskú konkurenčnú vojnu.
Spotrebiteľské technológie sa posledné roky začali od bežných displejov uberať smerom k virtuálnej a tiež rozšírenej realite. Na zariadeniach, ktoré nám niečo také umožňujú, už dlhšie pracuje viacero gigantov, a to vrátane Microsoftu alebo Googlu. Apple bolo až do dnešných dní jednou veľkou záhadou - nikto nevedel povedať, či jabĺčko na niečom takom tiež pracuje, ale poriadne potichu, alebo sa zatiaľ nechce do spomínaného trhového segmentu zapájať. Prečo do dnešných dní? Web Forbes totiž prišiel s poriadne veľkým únikom, podľa ktorého je vývoj vraj v plnom prúde. Momentálne sa dokonca majú nachádzať v prototypovej fáze, kedy pomaličky začínajú testovať prvé kúsky.
Futuristické okuliare s logom nahryznutého jabĺčka by mali byť bezdrôtovo prepojiteľné s iPhonom, takže s najväčšou pravdepodobnosťou poslúžia ako prostriedok na digitálne rozšírenie displeja populárneho iOS smartfónu. Čo to znamená? Používateľ ho nebude musieť stále vyťahovať z vrecka, pretože všetko, čo potrebuje, nájde zobrazené v rámci rozšírenej reality priamo pred jeho tvárou. Samozrejme, pokiaľ bude mať spomínané zariadenie, ktoré je zamaskované ako klasické okuliare, nasadené na hlave.
Za únikom stojí údajne dobre oboznámený, no bližšie nešpecifikovaný zdroj s úzkymi vzťahmi so spoločnosťou Apple, čiže asi niekto z dodávateľského reťazca z Ázie, kde Apple vyrába všetky svoje elektronické produkty. Ako píše Forbes, ide o prísne tajný projekt, čo je zároveň dôvod, prečo sme o ňom doteraz takmer vôbec nepočuli. Aj vďaka histórii vieme, že veľké tajomstvá kalifornského výrobcu zostávajú (až na pár výnimiek) tajomstvami, až kým z nich nie je takmer hotový produkt. Na rozdiel od konkurencie si ich teda vie oveľa lepšie ustrážiť. Novinka by mala uzrieť svetlo sveta niekedy v roku 2018.
Google aj Microsoft vyvíjajú vlastné riešenia s takmer identickou funkcionalitou, avšak s rozdielnym konštrukčným spracovaním. Očakávaný krok Apple je preto viac ako pochopiteľný. Pulty obchodov onedlho zaplavia zariadenia v štýle Google Glass alebo headsetu HoloLens, čo znamená, že ak niektorý výrobca plánuje rozšíriť portfólio, teraz má ideálnu príležitosť, kedy vie získať nemalú časť trhového podielu.