A to sa im na začiatku len nepáčilo používanie mobilov na vyučovaní.
Dokážeš si predstaviť, že by si ráno prišiel do školy, vypol svoj mobil a počas celého vyučovania sa venoval výlučne počúvaniu profesora či písaniu poznámok, ktoré by sa ti raz určite zišli? Nielen na vysokých školách, ale v súčasnosti už aj na tých základných a stredných sa so sprístupnením moderných technológií masám začal pred rokmi rozvíjať trend používania mobilov namiesto toho, aby dával človek pozor na prednáške a aj keď to určite vyrušuje profesorov, povedal by si, že človek dokáže zbohatnúť a založiť si úspešný biznis na tom, že mu z pozície študenta jedného dňa dôjde trpezlivosť a rozhodne sa vlastným spôsobom študentov motivovať k tomu, aby svoje mobilné telefóny jednoducho nechali vo vreckách či taškách?
Príbeh podnikateľských začiatkov dvoch kamarátov Mitcha Gardnera a Roba Richardsona začal ešte v roku 2014, keď obaja navštevovali univerzitu Chico State na severe amerického štátu Kalifornia a keďže obaja milovali technológie a najmä počítače, vytváranie programov a aplikácií im nikdy nebolo cudzie. Ako bežní vysokoškoláci, aj títo dvaja trávili spoločné poobedia s kamarátmi z univerzitného bratstva, zabávali sa na oslavách a po večeroch tancovali, ale počas dňa si na svojich spolužiakoch všimli niečo, čo sa im po čase znepáčilo. Keď sedávali na prednáškach a snažili sa aspoň čiastočne sústrediť na profesorský výklad, veľké množstvo ich spolužiakov jednoducho všetko ignorovalo a hrali sa na svojich mobiloch. Písali si s kamarátmi, fotili sa a dokonca im nerobilo problém pozerať videá počas toho, ako profesor rozprával, ale nakoniec to Mitchovi s Robom prestalo prekážať, ba skôr naopak, vďaka pozorovaniu správania svojich spolužiakov dostali skvelý nápad.
Pôvodne si mysleli, že nebudú vôbec využívať mobilnú aplikáciu, a tak sa vybrali na niekoľko stretnutí s profesormi a navrhli im zopár nápadov týkajúcich sa toho, že by študenti nepoužívajúci svoje mobily počas prednášok mohli od profesorov dostávať bonusové body navyše, čo by určite mnohých motivovalo mobil vypnúť. Bohužiaľ, profesori nápady zhodnotili skôr negatívne, keďže sa im nechcelo ešte dávať pozor aj na to, či sa študenti hrajú s mobilmi, a preto prišla na rad druhá alternatíva v podobe vývoja mobilnej aplikácie. V hlavách mali obaja kamaráti prvotné predstavy a keď sa zhodli na názve Pocket Points, mali pred sebou položené skvelé základy. Aby sme ti na jednoduchom príklade vysvetlili, o čo vlastne v aplikácii Pocket Points ide, môžeme si vymyslieť študenta menom Martin, ktorý si do mobilu nainštaluje spomínanú aplikáciu a pred vstupom na akademickú pôdu ju jednoducho otvorí, čím sa jeho mobil zablokuje. Nezablokuje sa nadobro a kliknutím ho človek môže zase odblokovať, avšak ponechanie mobilu v zablokovanom stave zarába Martinovi body. Aplikácia má totiž v sebe zabudovanú funkciu takzvanej „geo-fence“ technológie, vďaka ktorej dokáže určiť, či sa človek s mobilom nachádza vo vymedzenom akademickom priestore a na základe toho mu potom pripisuje spomínané body. Pri získavaní bodov pritom platí pravidlo, že čím viac aktívnych užívateľov na škole, tým rýchlejšie body pribúdajú, a ak už čakáš na informáciu o tom, na čo by Martinovi získané body mohli vôbec byť, potom ti odpovieme slovami ako jedlo, zľavy a nákupy.
Keď pôvodný nápad Mitcha a Roba profesori odmietli, povedali si, že by mohli študentov namotivovať aj iným spôsobom. Zamysleli sa nad tým, čo dennodenne používajú a keď vylúčili niekoľko iných možností, zistili, že študenti milujú jedlo v akejkoľvek podobe, avšak často naň nezostáva dostatok peňazí. Skontaktovali sa s niekoľkými väčšími či menšími prevádzkami rýchleho občerstvenia, ale aj s bežnými reštauráciami a výmenou za reklamu v aplikácii u nich získali možnosť vymeniť svoje body za rôzne zľavy na jedlo, čo sa medzi študentmi rýchlo stalo atraktívne. Pôsobenie na Chico State sa rýchlo začalo rozširovať aj na ďalšie univerzity a dnes využívajú študenti Pocket Points na viac než 100 školách v celej Severnej Amerike, čo zakladateľom otvára ďalšie a ďalšie možnosti uzatvárať nové partnerstvá a vylepšovať svoju aplikáciu.
Spočiatku si mysleli, že svoju spoločnosť budú zvládať organizovať aj počas štúdia, ale obaja rýchlo pochopili, že sa musia sústrediť len na jednu vec, a tak prerušili školu a momentálne navyšujú napríklad číslo obchodných partnerov, ktoré už prevýšilo 1200 spoločností, napríklad aj Pizza Hut, Starbucks či Papa Johns. Chlapci v súčasnosti zamestnávajú už 20 pracovníkov a keďže sa im nedávno podarilo získať aj investície v hodnote viac než 1,5 milióna dolárov, tak skoro sa skončiť nechystajú. So zavedením poplatkov pre obchodných partnerov za reklamu v aplikácii sa im zdvihli aj mesačné príjmy a aj keď vraj ešte stále nie sú v plusových číslach, Pocket Points momentálne zarábajú 5-ciferné čiastky každučký mesiac a so zvyšujúcim sa počtom užívateľov a škôl bude tento trend iba narastať. A to sa im pritom na začiatku len nepáčilo to, že ich spolužiaci používajú na hodinách mobily.