Najväčšie SUV-čko v portfóliu stuttgartskej automobilky sa dočkalo očakávaného faceliftu.
Mercedes-Benz v súčasnosti pracuje hneď na viacerých modernizáciách svojich aktuálnych modelov. Jedným z nich je aj i v našich končinách veľmi populárne, vôbec najväčsie SUV-čko v portfóliu, a to trieda GL, ktorá sa nám práve odhaľuje. V prvom rade treba pripomenúť, že spolu s faceliftom dochádza podľa avizovaných zmien ku zmene označenia. Určite vám neunikla skutočnosť, že všetky SUV-čka stuttgartskej značky už nesú názvoslovie začínajúce písmenami GL a následne názov uzatvára písmeno reprezentujúce veľkostnú triedu, od ktorej je model "odvodený". Keďže o GL hovorí automobilka ako o S-ku medzi SUV-čkami, po novom si teda písmeno S pripája k názvu, a tak spoznávame novú triedu GLS.
Za masívnou maskou nájdeme osvieženú paletu šesťvalcových a osemvalcových jednotiek. Už štandardne paleta agregátov začína s jedinou naftovou alternatívou, ktorú zastupuje verzia 350d 4Matic s trojlitrovým šesťvalcom s výkonom 190 kW / 258 koní a 620 N.m, pričom o sprevodovanie sa stará výhradne 9-stupňová automatická prevodovka. Do ponuky sa ďalej začleňuje vyhotovenie GLS 450 4Matic, ktoré už ako označenia napovedá počíta s benzínovou trojlitrovou V6-kou, ktorá je naladená na 270 kW / 367 koní a 500 N.m a určená je (zatiaľ?) výhradne pre americký trh, kde nahradzuje onen diesel. Siahnuť môžete aj naďalej po verzii GLS 500 4Matic, kde osemvalec twin-turbo ponúka po novom výkon až 335 kW / 456 koní a krútiaci moment 700 N.m.
Spolu s odhalením faceliftovaného GL-ka, zároveň spoznávame aj vrcholnú verziu AMG, teda model nesúci už názov Mercedes-AMG GLS 63, ktorý zdobí podstatne agresívnejší bodykit. Top verzia z Affalterbachu sa spolieha na starú-známu preplňovanú 5,5-litrovú V8-čku, ktorá ale medzičasom rovnako posilnila, vďaka čomu sa dostávame k hodnotám až 585 koní a 760 N.m. Na rozdiel od menšieho GLE 63 nie je na výber medzi štandardnou AMG verziou a verziu AMG S, jediná ponúkaná alternatíva však počíta so silnejším vyhotovením, ktoré je zhodné s GLE 63 S. Jedine 63-ke sa o sprevodovanie stará 7-stupňová prevodovka AMG Speedshift Plus 7G-Tronic a zároveň už v "základe" AMG-čko ráta s viacerými pomocnými systémami, ktoré sú v prípade slabších verzií len za príplatok. Na záver dodávam, že svetovú výstavnú premiéru si novinka odkrúti na autosalóne v Los Angeles.