Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Tento článok je PR správa spoločnosti Kaufland.
včera 5. júna 2025 o 10:00
Čas čítania 3:06
Sponzorovaný obsah

Starý, tučný, plochá či exot. Kaufland búra stereotypy netradičným spôsobom

ZAUJÍMAVOSTI KAUFLAND
Uložiť Uložené

Okrem iného upozorňuje, že takéto nálepky môžu negatívne ovplyvňovať atmosféru v práci.

Určite to poznáš. Stačí jedno slovo a človek dostane nálepku, ktorá mu dokáže znepríjemniť život. Kaufland sa preto rozhodol vyslať jasný signál: pod našou strechou nálepky nedávame.

O nevhodnom nálepkovaní hovorí aj aktuálna Kaufland kampaň, ktorá otvára témy ako vek, pôvod, inakosť, zdravotné znevýhodnenie či rodová rovnosť.

O tom, ako sa buduje pracovné prostredie, kde sa predsudky nenosia, rozprávala riaditeľka oblasti ľudské zdroje spoločnosti Kaufland, Karin Marková.

Karin Marková.
Karin Marková. Zdroj: kaufland

„Naša firemná kultúra je o otvorenosti a rešpekte“

V posledných rokoch je citeľné, že sa slovenské firmy viac zaoberajú témou diverzity. V Kauflande však prešli od slov k činom. Vytvorili rozsiahly projekt, v ktorom sa neboja otvárať citlivé témy. Rozdiely vo veku a národnosti, zdravotné znevýhodnenia, rodová rovnosť alebo sexuálne obťažovanie sa dostali až do online spotov.

„Téma rôznorodosti u nás rezonuje už roky. Vnímame ju ako našu prirodzenú súčasť, ktorú žijeme každý deň. Prináša nám nové pohľady, inšpirácie, pomáha nám rásť. Naša firemná kultúra je založená na otvorenosti a rešpekte, preto vieme bez obáv otvoriť aj citlivé témy. Ako jeden z najväčších zamestnávateľov na Slovensku chceme vytvárať férové a rešpektujúce prostredie, a to uplatňovaním spravodlivých podmienok, poskytovaním rovnakých príležitostí pre všetkých a podporou inklúzie,“ vysvetľuje Karin Marková.

Okrem iného Kaufland upozorňuje, že predsudky, nálepkovanie alebo nemiestne poznámky môžu negatívne ovplyvňovať pracovnú atmosféru.

Vzájomný rešpekt prináša ovocie, tvrdí známy reťazec.
Vzájomný rešpekt prináša ovocie, tvrdí známy reťazec. Zdroj: kaufland


„Každý z nás je v niečom iný, aj keď si to možno neuvedomujeme. Nedávny prieskum nám potvrdil, že najdôležitejším faktorom v práci je pre ľudí priateľský kolektív. Aby človeka prijali takého, aký je. Ak v tíme vládnu posmešky, ohováranie alebo odsudzovanie, atmosféra sa rýchlo pokazí. Aj preto sme sa rozhodli hovoriť o predsudkoch – pretože už samotné uvedomenie si, že nejaké máme, je prvým krokom k zmene,“ hovorí Karin Marková.



Pokračuje: „Veľký dôraz sme kládli na zvýšenie povedomia a citlivosti v tejto téme. Projekt sme podporili internou kampaňou so silnými posolstvami aj vo forme polepov na zrkadlách, výťahoch a podlahe, a tiež prostredníctvom nášho intranetu. Diverzita pre nás nie je jednorazovou záležitosťou, naopak. Je pre nás nesmierne dôležitá a chceme sa jej intenzívne venovať aj naďalej, aby sa všetci naši zamestnanci u nás cítili bezpečne a rešpektovaní bez ohľadu na ich rôznorodosť.“

Kaufland nerieši vek či národnosť pracovníkov

Jedným z najčastejších predsudkov, s ktorými sa ľudia bežne stretávajú na pracovných pohovoroch, je vek. Problémom je, keď je príliš nízky aj vysoký. Ako sa Kauflandu darí prepájať rôzne generácie?

„Dovolím si tvrdiť, že naše predajne sú jasným dôkazom, že vek je len číslo. Našimi najmladšími kolegami sú žiaci v duálnom vzdelávacom systéme, ktorí u nás začínajú, keď majú 15 rokov. Máme brigádnikov vysokoškolákov, pre ktorých je práca u nás výbornou príležitosťou zarobiť si popri štúdiu, ale aj kolegov v dôchodkovom veku, najstarší kolega má 78 rokov,“ hovorí K. Marková.

Pokračuje: „Mladší prinášajú energiu a nové nápady, starší zase skúsenosti a nadhľad. Záleží nám na tom, aby u nás našli uplatnenie všetci bez ohľadu na vek. Spolu vytvárajú tím, kde si generácie rozumejú a učia sa od seba.“

V tejto práci nezáleží na veku alebo pôvode. V Kauflande majú všetci otvorené bez rozdielu.
V tejto práci nezáleží na veku alebo pôvode. V Kauflande majú všetci otvorené bez rozdielu. Zdroj: kaufland

Pod strechou Kauflandu pracujú kolegovia až 15-tich národností. V rámci projektu Nedávajme nálepky učil reťazec svojich zamestnancov, ako odhaľovať predsudky vo svojom vlastnom vnímaní a ako s nimi pracovať v tímoch. Prácou v rozmanitom kolektíve sa človek učí nové veci, stáva sa vnímavejším a citlivejším voči inakosti, spoznáva nové kultúry.

Kaufland nerobí rozdiely v odmeňovaní mužov a žien

O Kauflande je známe, že nerobí rozdiely v odmeňovaní mužov a žien. Ako podporuje rodovú rovnosť a zosúladenie práce so súkromím?

„Férové odmeňovanie a rovnosť príležitostí je pre nás samozrejmosťou. Koniec koncov, viac ako 72 % zamestnancov u nás tvoria ženy. Vnímame, že povinnosti v rodine často končia na pleciach žien, preto je pre nás kľúčové vytvárať podmienky, ktoré im umožnia plánovať si kariéru a zlúčiť prácu a starostlivosť rodinu, napríklad cez skrátené úväzky, flexibilnú pracovnú dobu, podporu pri návrate do práce po rodičovskej dovolenke a podporu kariérneho rastu,“ vysvetľuje Karin Marková.

kaufland
Zdroj: kaufland

Reťazec sa nezľakol ani takej citlivej témy, ako je sexuálne obťažovanie. Podľa Karin Markovej je dôležitá osveta a nastavovanie hraníc. V Kauflande podobné správanie neakceptujú a otvorene o ňom hovoria. Pomenúvajú, čo je ok a čo už nie je. Rovnako hovoria o tom, na koho sa môžu zamestnanci obrátiť.

„Takouto osobou je u nás dôverník. Poskytuje podporu, poradenstvo a zaručuje dôverné a profesionálne spracovanie podnetov. Nahlásenie je možné podať aj anonymne,“ vysvetľuje.

Dodáva:  „Možno by bolo vhodné začať tým, že sa budeme viac zaujímať o ľudí okolo seba – aj o tých, voči ktorým máme možno nejaké predsudky. Skúsiť pochopiť ich príbeh, ich situáciu... Verím, že ak sa naučíme viac vžívať do kože druhých, dokážeme sa navzájom rešpektovať. Vytváranie rešpektujúceho a férového prostredia, aby sa každý zamestnanec cítil byť prijatý taký, aký je, a ktoré mu umožňuje naplno rozvinúť svoj potenciál, bude pre nás aj naďalej prioritou.“

Domov
Zdieľať
Diskusia