Spravodajský portál pre modernú generáciu, ktorá sa zaujíma o aktuálne dianie.
Zaujíma ťa aktuálne dianie? Správy z domova aj zo sveta nájdeš na spravodajskom webe. Čítaj reportáže, rozhovory aj komentáre z rôznych oblastí. Sleduj Refresher News, ak chceš byť v obraze.
Kliknutím na tlačidlo ťa presmerujeme na news.refresher.sk
Tento článok je PR správa spoločnosti Coca-Cola.
2. decembra 2023 o 9:00
Čas čítania 1:56
Sponzorovaný obsah

Ľuďom na Slovensku záleží na druhých. Až 75 % sa zapája do charitatívnych aktivít, ukázal prieskum

Ľuďom na Slovensku záleží na druhých. Až 75 % sa zapája do charitatívnych aktivít, ukázal prieskum
Zdroj: Freepik/freepik
ZAUJÍMAVOSTI COCA-COLA HUMANITÁRNA POMOC
Uložiť Uložené

Komu pomáhajú najviac?

Vianočné obdobie je späté s rôznymi finančnými a hmotnými zbierkami či benefičnými koncertmi. Prieskum spoločnosti Coca-Cola, ktorý realizovala agentúra MNFORCE, však ukázal, že Slováci sa do charitatívnych aktivít nezapájajú iba pred Vianocami, ale počas celého roka. Väčšina z nás sa do dobročinných či dobrovoľníckych aktivít zapája dokonca niekoľkokrát ročne.

Už čoskoro odštartuje v Česku a na Slovensku vianočná roadshow Coca-Cola kamiónu, ktorá okrem detí a milovníkov Vianoc poteší najmä tých, ktorí to potrebujú. Zapojiť sa môžeš aj ty. Všetky zastávky a program nájdeš TU.

zisti viac

Táto vianočná aktivita spoločnosti Coca-Cola je už tradične naviazaná na partnerstvo so Slovenským Červeným krížom a celý výťažok z predaja občerstvenia a vianočných predmetov poputuje na jeho charitatívne projekty. Práve k tejto téme Coca-Cola pripravila prieskum, v ktorom zisťovala, aký majú ľudia na Slovensku vzťah k charitatívnym projektom.

Tretina Slovákov pomáha každý mesiac

Podľa prieskumu sa až 75 % Slovákov za posledné dva roky zapojilo do charitatívnych aktivít a viac ako 30 % uviedlo, že druhým pomáha aspoň raz za mesiac. Väčšina tých, ktorí sa do charitatívnych aktivít zapájajú, uviedla, že obdobie v roku pre nich nie je dôležité a pomáhajú kedykoľvek počas roka, takmer 20 % však pomáha najmä pred Vianocami.

charita, oblečenie
Zdroj: Freepik/freepik

Vianoce sú obdobím, keď sa vo väčšej miere hovorí o pomoci iným. Ľudia na Slovensku sa v tomto období zapájajú do dobročinných aktivít najmä prispievaním do finančných zbierok (23 %) a prostredníctvom hmotných zbierok (20 %). Nasledujú aktivity ako príspevok na benefičnom koncerte a dobrovoľníctvo.

Pomáhame deťom, seniorom, ale aj zvieratám v útulku

Zaujímavým zistením je, že v otázkach, ktoré skúmali, do akých typov charitatívnych činností sa ľudia zapájajú, prevažujú také, v ktorých je potrebné niečo nakúpiť, pripraviť alebo zaslať peniaze. Značne menej boli zastúpené aktivity dobrovoľníckeho charakteru, počas ktorých dochádza k väčšej sociálnej interakcii.

„Je povzbudzujúce vidieť, že ľuďom záleží na pomoci iným a čoraz viac z nich pomáha pravidelne. Pravidelná podpora je pre organizácie nenahraditeľná, pretože umožňuje pomáhať systematicky a dlhodobo. Činnosť Slovenského Červeného kríža je vo veľkej miere postavená na ochote a odhodlaní našich dobrovoľníkov. Sme vďační za každého z nich a za čas, ktorý venujú dobrovoľníckej činnosti. Veľmi dúfame, že ľudia budú mať aj naďalej záujem pomáhať a svojím konaním tak vyjadria podporu tým najzraniteľnejším,“ komentuje výsledky Coca-Cola prieskumu generálna sekretárka Slovenského Červeného kríža Zuzana Rosiarová Kesegová.

triedenie jedla, krabice, charita, pomoc
Zdroj: Freepik/Drazen Zigic

Medzi najviac preferované aktivity, ktoré by si respondenti prieskumu vybrali, ak by mali práve tieto Vianoce spraviť niečo špeciálne, patrí príprava vianočnej krabice pre seniorov alebo deti z detského domova (53 %), finančný dar osobe v núdzi (49 %) a nákup granúl do psieho útulku (48 %).

„Otázky, ktoré sme do prieskumu zaradili, reflektujú našu globálnu vianočnú kampaň, ktorej hlavným posolstvom je, že Santa Clausom môže byť každý z nás. Zaujímalo nás preto, ako obdarúvanie a nezištnú pomoc vnímajú ľudia na Slovensku. To, že väčšina uviedla, že sa s rodinami zapájajú do vianočnej pomoci, ale zároveň to robia častejšie a kedykoľvek počas roka, nás veľmi milo prekvapilo,“ hovorí Veronika Němcová, riaditeľka komunikácie v spoločnosti Coca-Cola ČR/SR.

Domov
Zdieľať
Diskusia