V Lidli nakúpiš ešte viac lokálnych produktov za výhodné ceny.
Vyrobené na Slovensku. To je heslo, ktoré je s nákupmi v Lidli neodmysliteľne spojené už dlhé roky. Obľúbený obchodný reťazec dlhodobo podporuje lokálnych výrobcov a dodávateľov, aby mal naozaj každý možnosť nakúpiť si domáce produkty za výhodné ceny. Produkty so štítkom „Vyrobené na Slovensku“ majú dokonca 36 % podiel na celkovom potravinovom sortimente diskontu.
Pred piatimi rokmi mal Lidl na Slovensku 137 dodávateľov, za päť rokov sa hodnota spolupráce viac ako zdvojnásobila. V roku 2022 mal Lidl až 278 slovenských dodávateľov. Za ich výrobky im zaplatil 452 miliónov eur, medziročný nárast bol takmer 19 %.
„Na spoluprácu so slovenskými dodávateľmi sme naozaj hrdí. Teší nás, že mnohé partnerstvá trvajú už dlhé roky a zároveň sa nám darí nachádzať stále nových domácich dodávateľov a zvyšovať objem spolupráce. Mnohé slovenské firmy rástli spolu s nami a spolu sme vyvinuli produkty, ktoré sú na slovenskom trhu jedinečné,“ povedal konateľ spoločnosti Lidl Slovenská republika pre nákup a marketing Martin Nagy.
Produktom špeciálne vyvinutým pre zákazníkov Lidlu je aj nadýchaná vianočka z tradičnej pekárne Dobrota. „Pre zákazníkov Lidlu dodávame exkluzívnu vianočku s maslom a medom. Väčšina ingrediencií pochádza od lokálnych dodávateľov, nechýba med, ktorý jej dodáva originálnu chuť a farbu. Najmä vďaka stabilnému partnerovi, akým Lidl pre nás je, vieme realizovať projekty zamerané na inováciu pekárenskej výroby,“ chváli spoluprácu s reťazcom Lidl Slovensko marketingová riaditeľka pekárenskej spoločnosti Dobrota Andrea Želiezková.
Jej slová potvrdzuje aj konateľ spoločnosti Asparagus Milan Fabuš, ktorý s Lidl Slovensko spolupracuje od roku 2016. Vďaka spolupráci s obchodným reťazcom má možnosť predávať svoju špargľu pod privátnou značkou Slovenskô na celom Slovensku. „Naším najväčším snom v 90. rokoch bolo distribuovať špargľu naprieč našou krajinou. To však nebolo v našich silách a vďaka viac ako 160 predajniam Lidlu a jeho kvalitnej logistike sa náš sen splnil,“ opísal spoluprácu s diskontom.
Lidl so slovenskými dodávateľmi intenzívne komunikuje a poskytuje im podporu. Diskont dodávateľov vyberá podľa troch jednoduchých kritérií: kvalita, pravidelnosť dodávok a cena. V prípade, ak viacero firiem predloží rovnakú ponuku, uprednostní Lidl vždy tú zo Slovenska.
Martin Nagy vysvetľuje, že Lidl sa neustále snaží nadväzovať spoluprácu s ďalšími novými slovenskými dodávateľmi, aby mohol zákazníkom ponúkať ešte viac slovenských výrobkov. Každý slovenský výrobca, ktorý má záujem o takúto spoluprácu, môže využiť formulár na webstránke Lidlu. Prostredníctvom neho jednoducho predloží diskontu svoju ponuku.
Dopyt po slovenských produktoch stále narastá, čo svedčí o tom, že Slováci si prácu domácich výrobcov a pestovateľov cenia. „Som rád, že ak má Lidl možnosť objednať si slovenské paradajky, tak tie z importu hneď vyradí. Aj takýmto spôsobom zákazníkom dokazujeme, že slovenská produkcia je chutnejšia a voňavejšia,“ dodáva konateľ spoločnosti Paradajkovo Erik Csatári.